Hai iedereen,
Ik moet even iets kwijt en hoop dat ik wat lotgenoten kan vinden, krijg wel begrip van mijn omgeving maar voor some reason spreek ik alleen vrouwen wiens zwangerschap soepel verliep.
Ik ben nu eind week 12, maar ben ZO ontzettend moe de hele tijd en dat al meer dan een maand. In de ochtend heb ik even een paar uurtjes dat ik me fit voel en daarna stort ik in. Ik weet dat het normaal is om moe te zijn, maar ik ben ZO moe dat ik niet kan werken. In de middag krijg ik vaak knallende koppijn als ik mezelf push en geen rust neem, mijn lichaam dwingt me echt om op bed te gaan liggen. Is dit herkenbaar voor iemand?
Normaal werk ik 40 uur per week (eigenlijk eerder 50/60) aan de universiteit, maar het lukt gewoon niet om me te focussen op het werk, nu werk ik eerder 20/25 uur en niet eens efficiënt . Inmiddels heb ik me deels ziek gemeld maar dat voelt gewoon totaal niet goed. Maar er zit weinig anders op, want ik lever gewoon bijna geen werk af. Bovendien is het werk dat ik doe van veel lagere kwaliteit. Ik begin me steeds meer af te vragen of een (academische) carrière wel samengaat met kinderen… ik heb gewoon heel veel tijd en concentratie nodig en dat zal ik vast ook minder hebben met kinderen. Ik wil eigenlijk ook niet terug naar 50+ uur werken als m’n kindje er is.
Zijn er hier vrouwen in een soortgelijke situatie? Wat hebben jullie gedaan? Ik heb binnenkort een gesprek met de bedrijfsarts en HR, begrip lijkt er wel te zijn… maar ik voel me gewoon zo machteloos en schuldig dat ik niet kan werken.