19 Reacties

één maand geleden

Helemaal veilig hoor

één maand geleden

met dit weer*

één maand geleden

Ik heb vandaag de hele dag in de zon gelegen. Wel goed ingesmeerd en voldoende water gedronken. Ging alleen niet met me gezicht in de zon had een petje op.

één maand geleden

Het advies is om het heetst van de dag te vermijden, dat kan als je pech hebt “opeens” niet fijn worden voor jezelf en voor je baby. Zolang je goed drinkt, goed smeert en goed oplet dat je niet flauw wordt zou er niks aan de hand moeten zijn. Wat jij beschrijft met zonnen aan het eind van de middag klinkt helemaal top!

één maand geleden

Kan prima! Net terug van 2 weken zonvakantie en met de woorden van mn vk was het helemaal goed om lekker in de zon te gaan. Minimaal elke 2 uur insmeren, veel water drinken. En ik ging tussen 12 en 3 wel bewust in de schaduw of ons huisje zitten.

één maand geleden

Kan geen kwaad hoor! Denk wel aan je gezicht, zelfs met zonnebrand kan je een zwangercshapsmasker krijgen, dit gaat niet altijd meer weg!

één maand geleden

Zeker kan dit. En persoonlijk zou ik voorzichtig zijn met zonnebrandcrème, het blokkeert zonlicht en daarmee voldoende opname van vitamine D en de regulatie van een veelheid aan hormonen (draag daarom liever ook geen zonnebril). Zorg liever dat je bewust omgaat met zonnen; niet verbranden, op hoogtepunt van de dag niet in de zon en combineren met schaduw. Zo pak je de voordelen en voorkom je het beste huidschade. + Je baby wordt blij van zonnestraaltjes :)

één maand geleden

Reactie op Viveanne91

Zeker kan dit. En persoonlijk zou ik voorzichtig zijn met zonnebrandcrème, ...
Dat zonnebrand vitamine D opname blokkeert, is een fabeltje! Heel belangrijk om wel zonnebrand te gebruiken, straling is erg schadelijk.

één maand geleden

Reactie op Viveanne91

Zeker kan dit. En persoonlijk zou ik voorzichtig zijn met zonnebrandcrème, ...
Heb je daar een bron voor? Niet om bijdehand te doen hoor, ik wil je zeker niet aanvallen! Maar ben heel benieuwd waarom een zonnebril slecht is en dat van die vitamine D heb ik ook nooit eerder gehoord 🙃

één maand geleden

Reactie op Viveanne91

Zeker kan dit. En persoonlijk zou ik voorzichtig zijn met zonnebrandcrème, ...
Dat een zonnebril de opname van vitamine D blokkert is een fabel en niet waar. Zonnebrand beschermd je tegen schadelijke uv straling en op lange termijn mogelijk tegen huidkanker. De zon is zeker heel belangrijk, maar wel verantwoord.

één maand geleden

Reactie op nicolehzz

Heb je daar een bron voor? Niet om bijdehand te doen hoor, ik wil je zeker ...
Thanks voor je vraag!! De bron die ik nu voor je heb is een super interessante webinar; https://youtu.be/DPsIypGVFug?feature=shared Maar ik besef me ook, mijn uitspraak gaat nogal in tegen de beschikbare informatie en deed me beseffen dat mijn onderbouwing vooral ligt in al een aantal jaar informatie vergaren, oa vanuit de 'alternatieve' zorg hoek en voor mij ook vooral te maken heeft met mijn visie op leven en gezondheid, en logisch nadenken. Vraag een KPNi therapeut en die kan het met betere en wetenschappelijke bronvermelding onderbouwen, die bronnen heb ik nu helaas niet paraat; excuses als dat voor anderen storend is. Mijn reactie was niet bedoeld om stof te doen opwaaien, zoals ik in mijn eerste bericht al aangeeft; ga vooral verantwoord om met de zon (ik erken de gevaren namelijk ook zeker). Maar mocht iemand interesse hebben om er eens verder over te babbelen dan stuur me vooral een persoonlijk bericht 😊.

één maand geleden

Zolang je smeert en hydrateert kan het gewoon. Smeren is ook wel extra belangrijk nu i.v.m zwangerschapsmasker.

één maand geleden

Reactie op Charlene91

Dat een zonnebril de opname van vitamine D blokkert is een fabel en niet wa ...
Sjamadriaan op Instagram heeft hier veel interessante berichten over. Het niet smeren van zonnebrand crème wordt nu steeds meer gepromoot onder het mom van “blokkade van vitamine d voorkomen”, maar is echt onzin. Zonnebaden kan, smeer je in en doe het met mate zoals je ook zou doen zonder zwangerschap!

één maand geleden

Mij is door de verloskundige heel duidelijk verteld dat zonnen tijdens de zwangerschap niet goed is. Voor jezelf niet, omdat de kans op allerlei vlekken op je huid groter is, maar vooral voor de baby niet vanwege de hoge temperatuur op je buik tijdens het zonnen!

één maand geleden

Door gewoon even te wandelen in de zon neemt je huid al voldoende vit d op, hiervoor hoef je echt niet te zonnen. Ik vind dat sommige dames een beetje moeten oppassen met het geven van adviezen enkel omdat zij ‘denken’ dat zonnen, of af en toe alcohol drinken etc geen kwaad kan. Adviezen moeten wel echt uit betrouwbare bronnen komen. Je kunt het beste advies vragen aan je verloskundige of gynaecoloog. Het gaat ten slotte om je baby. Ik denk niet dat wij voldoende bekwaam zijn om met adviezen te gooien.

één maand geleden

Hoi BabyZ-DV. Ik zelf woon in Spanje in een heel warm gebied. Ik kan de zon en warmte dus niet vermijden. Ben 24 weken zwanger van de 4e nu. Ik zelf ga niet echt in de zon liggen bakken en als ik in de zon zit of in het water lig smeer ik me gewoon goed in en houd het bij een halfuurtje per dag. Let vooral op voor oververhitting, hoge lichaamstemperatuur, verbranding en zwangerschapsmasker.

één maand geleden

Reactie op Winterbaby22

Sjamadriaan op Instagram heeft hier veel interessante berichten over. Het ...
Ja hij is zeker interessant om te volgen! :)

één maand geleden

Reactie op Charlene91

Dat een zonnebril de opname van vitamine D blokkert is een fabel en niet wa ...
Zonnebrandcrème bedoel ik 🙈