13 Reacties

2 maanden geleden

Je kan een zwangerschaps masker krijgen

2 maanden geleden

Heel goed insmeren, verbranden is natuurlijk niet goed. En een zonnesteek of uitdroging ook niet. Maar een beetje extra vitamine D op je buik is volgens mij juist goed dus met mate lekker genieten!

2 maanden geleden

Van m'n 1e woonde ik in turkije en lag dagelijks in de zon. Ik voelde me ook echt fantastisch. Zwangerschaps masker had ik niet. Bij m'n 2e in NL meteen een prenatale depressie en wel een masker! Dus ja zon met mate maar het is niet schadelijk:)

2 maanden geleden

Nee, als je je goed hebt ingesmeerd is er niks aan de hand. En waarschijnlijk kon je baby meegenieten van de warmte van de zon! Het vruchtwater voorkomt dat het te heet wordt daarbinnen, dus geen zorgen!

2 maanden geleden

Je verbrand sneller. Daar waarschuwt mijn gynaecoloog heel erg voor. Verder wat al gezegd is kan je een zwangerschap masker krijgen maar voornamelijk als je met je gezicht in de zon zit. Bij de rest van je lichaam kan het wel maar zou dat niet heel vaak gebeuren.

2 maanden geleden

Extra goed smeren en dan is er weinig aan de hand hoor. Ik vind het vooral knap dat je het aan kan! Ik raak na 10 minuten volle zon al over de kook nu 😂

2 maanden geleden

Je verbrandt sneller,.en vooral je buik omdat de huid daar nu dunner is heb ik begrepen. En je moet bepaalde tijden niet in de zon omdat je sneller.uitdroogt begreep ik

2 maanden geleden

Zoals hieronder al gezegd: goed insmeren en dan is er niets aan de hand! Je baby geniet trouwens mee van het zonnetje - als je in je blote buik in de zon gaat liggen, kan hij meegenieten van het licht. Krijg heel wat interactie als ik in de zon ga liggen en op m'n buik tokkel 🥰

2 maanden geleden

Ik zit ook gewoon in de zon, ik smeer wel extra goed mijn gezicht in en draag een petje omdat zwangerschapsmasker meestal in het gezicht ontstaat. Voor de rest goed drinken 🤗

2 maanden geleden

Met je lichaam is het niet erg. Zou wel erg oppassen met je gezicht ik dacht eerst ooo goed smeren is wel genoeg. Nou je raad het al heb klein beetje zwangerschap masker. Sinds dien altijd met een hoed op want met een pet ben je ook niet altijd goed beschermd. Doordat de hoed rondom randen heeft krijg je grotere schaduw oppervlakte. Ik zit nu terwijl ik dit typ met mijn gezicht in de schaduw uiteraard nog wel super goed ingesmeerd. Ik heb tijd terug ergens gelezen dat je een thee lepel vol met zonnebrand op je gezicht moet smeren dat het dan genoeg is. Dus dat doe ik nu ook braaf niet te zuinig met de zonnebrand. En met de rest in de zon zodat de melkflessen lekker bruin kunnen worden. 1 voordeel van in de schaduw zitten word je ook bruin 🌞

2 maanden geleden

Blote buik in de zon is juist goed! Zorg dat je niet verbrand (zoek schaduw op, niet te lang in de zon, als niet anders kan smeren), maar vanwege je zwangerschap gaat er extra veel bloed naar je buik = enorm goed voor de opname van vitamine D = superbelangrijk voor jou en je baby. Let inderdaad op met zwangerschapsmasker en zorg dat je genoeg drinkt. Ik zie het maar zo, jij bent de koelkast/voorraadkast aan bouwstoffen (vitaminen/mineralen) voor je baby voor de groei. De baby pakt van jou wat het nodig heeft, dus moet je zelf zorgen dat jij je voorraad op orde hebt. We bevallen in november, en wat heb je dan heel weinig? ZON! Dus als je nu goed zorgt voor een goede vitamine D voorraad dan ben je beter bestemd tegen de winter die komen gaat (altijd zo, maar nu extra omdat er nog iemand op je mee teert).

2 maanden geleden

Reactie op Viveanne91

Blote buik in de zon is juist goed! Zorg dat je niet verbrand (zoek schaduw ...
Daar zit wel wat goeds in, had er nog helemaal niet aan gedacht om in mijn blote buik te zitten 😎☀️

2 maanden geleden

Reactie op Viveanne91

Blote buik in de zon is juist goed! Zorg dat je niet verbrand (zoek schaduw ...
(Off topic sorry) Hahaha ik moest echt lachen om "ik ben de koelkast/voorraadkast", fantastisch 😂 Maar het is zo waar! En naarmate de tijd vordert ga je ook die afmetingen aannemen 🤣