10 Reacties

3 maanden geleden

Precies hetzelfde hier gehad afgelopen weekend! Ik wacht nog op de uitslag, maar de verloskundige heeft mij wel gerust weten te stellen met een aantal dingen: 1. De meeste mensen hebben het toch wel gehad. Als je als kind al wat ouder bent hoef je niet meer de rode wangetjes te krijgen, waardoor het dan vaak niet herkend wordt als de 5e ziekte, maar je het dus wel gehad hebt. 2. Als je het nu toch voor de eerste keer zou krijgen, is de kans dat het schadelijk is voor je baby eigenlijk maar heel klein. 3. Als je het nu voor de eerste keer zou krijgen, dan gaan ze je vanaf dat moment extra in de gaten houden en mocht er iets met de baby zijn (waarvan de kans dus heel klein is) dan kunnen ze er meestal ook nog iets aan doen.

3 maanden geleden

Jeetje hoop voor je dat het niet de vijfde ziekte is. Het is natuurlijk niet meteen gezegd dat je het dan ook meteen krijgt maar snap dat de zorgen er wel zijn, je hoort het nu veel. Bij mij hadden ze met bloedprikken gezien bij mijn eerste controle al dat ik de vijfde ziekte al gehad heb. Waar ik ook helemaal geen weet van had. Dus wie weet komt er toch uit dat je al antistoffen hebt tegen de vijfde ziekte. Snap dat je je zorgen maakt. Probeer je wel rustig te houden ♥️🍀 Je bent er snel bij in iedergeval.

3 maanden geleden

Reactie op Lilly1999

Jeetje hoop voor je dat het niet de vijfde ziekte is. Het is natuurlijk nie ...
Ik heb het ook zo dat ik het stiekem al heb gehad vroeger. Nu maar hopen dat mijn uitslag goed is. Mijn zoontje heeft nog steeds hele rode wangen en voor nu lijkt het echt wel op de vijfde ziekte. Dus nog even afwachten 🤞🏻

3 maanden geleden

Ben net gebeld door de verloskundige en ik heb het vroeger al gehad 😊 zorgen zijn gelijk weg

3 maanden geleden

Reactie op L.Cats

Ben net gebeld door de verloskundige en ik heb het vroeger al gehad 😊 zorg ...
Wat fijn om te lezen. Gelijk een hele zorg minder denk ik 😊fijne zwangerschap.

3 maanden geleden

Ik heb de uitslag inmiddels ook. Ik heb het zelf niet gehad, maar heb het gelukkig nu ook niet. Bij mijn dochtertje trokken de rode wangetjes ook binnen een dag al weg, dus twijfelde wel al of het bij haar wel echt de vijfde ziekte was. Verloskundige gaf aan dat het wel maar tot 20 weken zwangerschap noemenswaardige risico’s met zich meebrengt, daarna is het eigenlijk (bijna) nooit meer gevaarlijk. Dus hopen dat ik het nog 3 weken kan ontwijken 😅

3 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Ik heb de uitslag inmiddels ook. Ik heb het zelf niet gehad, maar heb het g ...
Owh pff, ik had gelezen dat het alleen besmettelijk is nog voor de kinderen rode wangetjes krijgen. Dus hopelijk heeft het jou niet besmet. Als je wel besmet bent geraakt kunnen ze tegenwoordig al heel veel doen. Moet je over 2 weken weer prikken?

3 maanden geleden

Mijn dochter zit sinds gisteren ook onder de uitslag en ik heb de vijfde ziekte nog niet gehad. Ze heeft alleen heel weinig uitslag in haar gezicht en lees overal dat het daar wel begint. Zesde ziekte heeft ze al gehad. Toch wel een beetje spannend! Verloskundige geeft aan dat ik over twee weken bloed kan prikken.

3 maanden geleden

Reactie op L.Cats

Owh pff, ik had gelezen dat het alleen besmettelijk is nog voor de kinderen ...
Nee, omdat ik nu al geprikt heb en er geen antistoffen gevonden zijn (tijdstip van prikken zou ca. 1 week na eerste contact zijn geweest), zeggen ze nu alleen nog prikken als ik toch nog klachten krijg...

3 maanden geleden

Reactie op Cv-ketel

Nee, omdat ik nu al geprikt heb en er geen antistoffen gevonden zijn (tijds ...
Owh dat is raar ik moest na 2 weken anders weer prikken als ik geen antistoffen had.