29 Reacties

één maand geleden

Wij hebben een Berner Sennen hond vab 1 jaar oud. Ook hij is heel aanhankelijk geworden en op zijn hoede. Hij weet heel goed wat er aan de hand is en beschermt mij ook goed. Super lief!

één maand geleden

Hier hetzelfde met de hond. Volgt mij overdag overal en gaat t liefst mee de wc en douche in. Toen ik zelf de kleine nog niet voelde lag de hond weleens tegen me aan en keek dan soms verbaasd naar mijn buik. Hij is doof maar of hij toch dingen voelde? Zo ontzettend lief

één maand geleden

Mijn lompe schapendoes van bijna 2 springt het liefst met volle vaart boven op me. Dus moet mezelf echt een beetje beschermen. Ze heeft geen flauw benul 🤣

één maand geleden

Ik heb echt precies hetzelfde met mijn 2 katten. Overal waar ik ben, zijn zij. Ook wachten ze netjes voor de wcdeur 😂

één maand geleden

Ja hier ook, 3 katten (Ragdolls). Die volgen me de hele dag, vooral eentje zit 24/7 zo naast me voor knuffels (nu kijkt ze ff saggie) 😂🥰

één maand geleden

Reactie op Flower221

Ja hier ook, 3 katten (Ragdolls). Die volgen me de hele dag, vooral eentje ...
Hahaha, wat een heerlijk koppie! 🥰

één maand geleden

Bij mijn beestjes (chihuahua, 14 en kat, 9) helaas nog geen reactie gezien. Nu moet ik ook zeggen dat mijn buik ook nog niet heel groot is, dus misschien moet het kwartje nog vallen. 😜

één maand geleden

Onze hond (samojeed) volgt me tegenwoordig overal. Zelfs als ik de vaatwas inruimen gaat ie naast me liggen. En het liefst tegen m'n benen, super onhandig.. Nou was ie altijd al een grote knuffelbeer maar dat is alleen maar toegenomen. Hij is wel uit zichzelf gestopt om op schoot te springen al in het 1e trimester, nu legt ie z'n hoofd op m'n schoot. Onze katjes merk ik minder verandering, die liggen altijd al graag tegen ons aan.

één maand geleden

Ik heb sinds een aantal jaar zelf geen huisdieren meer maar wel een kat van de overburen die elke dag even komt groeten, sinds de zwangerschap komt hij echt op de bank het liefst met z’n kop op m’n buik liggen😍

één maand geleden

Wij hebben 2 katten. Bij mijn vorige zwangerschap moesten ze beide niks van mij weten. Bij deze zwangerschap is onze rooie kat niet bij mij weg te slaan. Als ik een dutje doe boven dan klimt ie over het dak en werpt hij zichzelf via het raam naar binnen zodat ie tegen mij aan mee kan slapen 😂. Zodra ik op de bank ga zitten dan wil hij het liefst op mijn buik liggen. En dat terwijl hij nooit een schootkat is geweest. Vind het wel lief. Ben benieuwd hoe hij op de baby gaat reageren. Op mijn andere 2 kinderen reageert hij goed. Rent vooral vaak weg als ze eraan komen 😂😂

één maand geleden

Ik word momenteel echt helemaal knettergek van onze katten. Tijdens mijn vorige zwangerschap nergens last van maar deze keer.. ongewenst plassen, blijven mauwen bij deuren.. Ik heb er ff geen puf voor 😅

één maand geleden

Ze zijn hier juist overigens heel schrikachtig vreemd genoeg..

één maand geleden

Onze Australische herder laat sinds een aantal weken ander gedrag zien. Alerter in huis en blijft meer in de buurt, was buiten nooit waaks maar blaft nu naar een aantal honden. Er komt binnenkort een gedragscoach voor onze hond langs om te helpen met deze veranderingen :)

één maand geleden

2katten, ze zijn alleen aan het begin van de zwangerschap nogal knuffelig geweest, en ze waren al zo knuffelig. Nu merk ik geen verschil meer.

één maand geleden

Ik ben echt jaloers op deze verhalen 😂 ik had zo gehoopt dat ik een gedrag verandering zou opmerken bij m'n katers maar nee. Al is 1 van de 2 altijd wel een aanhankelijke kat geweest maar ik had toch extra liefde verwacht 😂

één maand geleden

2 katers van 11 jaar en nu ook een kitten van 13 weken. Mijn 2 katers zijn al aanhankelijk van zichzelf maar sinds de zwangerschap is dit echt extreem. Ze slapen ook allemaal op een hoek van het bed om lekker dichtbij te zijn en zodra ik naar de wc moet gaan ze mee 😅 De kitten is nog wel iets te jong om te zien dat hij echt op de zwangerschap reageerd maar hij neemt wel een beetje het gedrag van de oudjes over. Ik ben benieuwd hoe dit gaat als de baby er is. We hebben verder ook al de hele baby kamer staan en de box en ze gaan super respectvol met de meubels om. 1 van de katten is helemaal gek op de commode en ligt daar overdag graag te slapen en verder lopen ze alleen over de randen van de box en komen ze er niet in.

één maand geleden

We hebben 2 katten. Bij de bevalling was kat 1 naar zolder gevlucht. Zij kwam 2 dagen later pas weer naar beneden. Kat 2 is de hele bevalling op maximaal 2 meter afstand geweest. Ik heb t overigens niet echt doorgehad door mijn bubbel. Maar grappig hoe katten reageren op zwangerschap en bevallingen.

één maand geleden

Onderzoek heeft nog niet kunnen aantonen dat huisdieren jouw zwangerschap “begrijpen”. Wat ze wel aanvoelen: je loopt anders, bent mogelijks wat trager en voorzichtiger, je ruikt anders en je temperatuur is doorgaans hoger. Zwanger snappen ze misschien niet, maar ze voelen dus wel dat je afwijkt van je normale gedrag en/of ziekjes bent.

één maand geleden

Wij hebben 2 katten. Ons vrouwtje is stukken liever sinds ik zwanger ben. In het eerste trim kwam ze altijd op mijn buik liggen als ik ‘s nachts op de bank ging slapen (te misselijk/onrustig om in bed te blijven). Ons mannetje moet sinds de zwangerschap echt niks meer van mij hebben. Hij was altijd heel aanhankelijk en had heel veel aandacht nodig (het is net een baby), maar hij ontweek zelfs oogcontact. Inmiddels is ie wat meer afgekoeld en zoekt ie zo nu en dan contact. Tegen mijn vriend heeft hij al die tijd heel normaal gedaan trouwens. Ik denk dat het vrouwtje er straks prima mee om kan gaan als de baby er is, maar twijfel echt of dat mannetje ermee om kan gaan dat hij niet meer de baby in huis is

één maand geleden

Bij ons ook het geval. Echt mijn schaduw. Alsof ze met een stukje tape aan mijn kont vastgeplakt zit. Ze lag eerst altijd bij mijn voeten op de bank. Sinds mijn zwangerschap ligt ze liever tegen mijn buik aan. Ze is geen kinderen gewend, dit is onze eerste zwangerschap. Dat vinden we nog wel spannend. We zijn haar nu alvast aan het trainen zodat ze weet dat er een kleine jongen straks bijkomt. Maar zoals het nu lijkt, moet dat wel goedkomen. 💙