Hoi allemaal. Ik heb vandaag dus een positieve test gehad en zou ongeveer op 4w6d moeten zitten. Ik vroeg me af of er hier meer mensen in het buitenland wonen en hoe het er aan toe gaat?
Ik woon zelf in zuid Frankrijk. Hier gaat het allemaal een beetje anders als in nederland.
Ik heb vandaag direct de verloskundige gebeld en kon in de eerste instantie pas 2 mei terecht voor de eerste afspraak. Ze belde aan het eind van de dag terug toch een plekje te hebben gevonden 10 april. Dus het is nog even een maand afwachten.
Ze heeft me heel lief uitgelegd dat ik bloed moet laten prikken en afspraken moet maken voor de echo's in het ziekenhuis omdat ze dat op de praktijk niet doen. Voor het bloedprikken moet ik naar het laboratorium met mijn verwijzing en vervolgens de resultaten meenemen naar de praktijk. Het maken van afspraken is hier niet heel makkelijk en bij sommige afdelingen is er een wacht tijd van 1 jaar. Er is maar 1 gynaecoloog in het ziekenhuis die zwangere vrouwen volgt. Thuis bevallen gebeurt hier niet. Iedere afspraak en dingetje is ergens anders en er is niet een verzamelpunt voor informatie.
Is er toevallig iemand anders die al eerder een kindje heeft gehad in Frankrijk en me kan vertellen hoe, wat en waar? Wat zijn jullie ervaringen?