40 Reacties

7 maanden geleden

Reactie op Katrien2021

Dit herken ik wel. Vorig jaar met 9 weken een MA gehad, nu bijna 6 weken zw ...
Ah dit is ook heel herkenbaar! Ik heb zelf in november een miskraam gehad met een lange nasleep (hysteroscopie in januari uiteindelijk). Ik ben nu 5 weken en de onzekerheid begint wel steeds meer te komen nu ik dichter bij de echo kom. Maar ik heb ook een dochter van bijna anderhalf dus ik weet dat mijn lichaam het gewoon kan

7 maanden geleden

Hi allemaal, Ik sluit me graag aan om steun bij elkaar te vinden. Afgelopen december een MA gehad met 9 weken. Nu ongeveer 4(?) weken zwanger. Ik ga maandag denk ik de verloskundige bellen om binnenkort een echo in te plannen. Het voelt wel anders dan de eerste keer. Ik ben natuurlijk super blij, maar ook een beetje “afgevlakt”. Gok uit zelfbescherming.. spannend voor ons allemaal 🍀

7 maanden geleden

Reactie op Cwjnsn

Hi allemaal, Ik sluit me graag aan om steun bij elkaar te vinden. Afgelope ...
Gefeliciteerd! En logisch ook hoor. Denk ook dat het zelfbescherming is en merk ook dat ik echt nog geremd ben in blijdschap. Ik ben vooral nu al bang om weer richting die 9 weken te gaan, dat vind ik nog spannender dan de eerste echo lijkt het wel.

7 maanden geleden

Reactie op Katrien2021

Gefeliciteerd! En logisch ook hoor. Denk ook dat het zelfbescherming is en ...
Dat herken ik ook! Juist omdat de eerste echo helemaal goed was bij ons met een sterk hartje. Daardoor zegt dat voor mijn gevoel nu ook minder qua zekerheid ofzo. Heel gek

7 maanden geleden

Reactie op Cwjnsn

Dat herken ik ook! Juist omdat de eerste echo helemaal goed was bij ons met ...
Ja, wij hadden ook twee echo’s met een goed kloppend hartje gehad en dat gaf zoveel vertrouwen! Hopelijk gaan die eerste 9 weken snel voorbij! 🍀

7 maanden geleden

Hier dezelfde angst :(. Vandaag 4weken+4 dagen na eerste ICSI terugplaatsing. Ik heb ook ooit een miskraam gehad op 4 weken. Heb continu in vlagen menstruatieachtig gevoel waarbij ik zenuwachtig naar het toilet spurt. Ik heb vorige week wel een mooie oploop HCG gezien: van 135 op 3 weken 5 dagen naar 427 2 dagen later (4 weken). Dinsdag volgende bloedcontrole, ben er nu al mega zenuwachtig voor. Als alles goed is ga ik dan een vroege echo vragen op 6 weken.

7 maanden geleden

Hier ook soortgelijk verhaal. In september vorig jaar MA gehad op 12 weken. Bij de vroege echo van 8 een kloppend hartje en alles leek goed. Het kwam er niet goed uit en het was een nasleep van drie maanden ziekenhuisbezoeken en heel veel pijn. Nu heb ik de vroege echo uitgesteld naar ruim 9 weken en kijk ik er heel erg tegenop. Pas na 12-15 weken zal ik mij rustig voelen. Enige tip is veel afleiding zoeken. En ik kijk maar 1 x per week op deze app. Bij mijn vorige zwangerschap deed ik dat elke dag. Ik dek mij dus wat in. Mijn vriend en ik proberen het nog zo luchtig mogelijk te houden en terwijl ik het eerst mijn vriendinnen al vroeg vertelde (was mijn 1e zwangerschap) houd ik het nu langer geheim. Sterkte komende tijd!

7 maanden geleden

Reactie op Cwjnsn

Hi allemaal, Ik sluit me graag aan om steun bij elkaar te vinden. Afgelope ...
Heel herkenbaar. Omdat mijn vroege echo alles goed leek met een kloppend hartje, zegt die eerste echo mijn niet zoveel. Behalve natuurlijk dat je stapje goede richting in gaat. Maar door de beleving weten we dat het nog geen garantie is. En dat maakt het extra spannend.

7 maanden geleden

Ik heb in november een miskraam gehad met 16+3 en ik voel nog helemaal feen blijdschap of conbectie, heb ook 0 symptomen en ben toch al 7+1 nu morgen de eerste echo maar durf me echt niet blij te voelen nog 😕

7 maanden geleden

Hey meiden, ik sluit mij hier graag ook bij aan. Wat een angst zeg :(. Ik ben nu 6+3 en zag net op de wc een klein beetje bruin bloedverlies. Direct denk ik dat het fout zit. Ik switch onwijs naar; "het zit niet goed" en dan weer naar " elke zwangerschap is anders, zolang er geen stolsels of weefsel tussen zit is het goed". Ik vind het heel lastig om positief te blijven. Woensdag de eerste echo, maar zie er zo tegenop. Toch bang om weer de woorden " sorry, ik heb geen goed nieuws" te horen.

7 maanden geleden

Zijn er meer vrouwen die ook geen seks durven hebben? 🙈 Niet zozeer uit angst dat het een miskraam veroorzaakt, maar angst dat ik ga bloeden en dat ik daardoor enorm in de stress ga schieten.

7 maanden geleden

Reactie op Lynn26123

Ik heb in november een miskraam gehad met 16+3 en ik voel nog helemaal feen ...
Och wat vreselijk voor je. En ik snap het zo goed. Blijdschap zul je denk ik pas later voelen. En dat is niet erg. Veel afleiding zoeken!

7 maanden geleden

Reactie op Sunny-

Zijn er meer vrouwen die ook geen seks durven hebben? 🙈 Niet zozeer uit an ...
Yep :( exact dezelfde reden. Durf ook niet te sporten, enkel wandelen.

7 maanden geleden

Reactie op Joewar

Yep :( exact dezelfde reden. Durf ook niet te sporten, enkel wandelen.
Ik ook niet inderdaad!

7 maanden geleden

Naar hè 😔 ik voel me ook telkens schuldig als ik iets eet/drink wat ik vind dat ik niet 'mag', bv een kopje koffie en dan nog een zwarte thee. Helemaal belachelijk natuurlijk want kan prima

7 maanden geleden

Hoi, ik heb precies hetzelfde meegemaakt. Ook met 6 weken miskraam gehad. Nou heb ik volgende week 13 april de 1e echo met 7 weken zwangerschap. Maar ik vind het wel heel spannend, aangezien ik vandaag ook op de 6 weken zit en ben bang dat het weer mis gaat :(

7 maanden geleden

Reactie op Sunny-

Zijn er meer vrouwen die ook geen seks durven hebben? 🙈 Niet zozeer uit an ...
Hi Sunny, jaa ik snap je angst! Heb er ook veel last van, al helemaal na de vorige miskraam, ben ik überhaupt bang dat ik bloed zie. Dus alles wat ik in eigen handen heb om het niet uit te lokken doe ik ook zeker niet.

6 maanden geleden

Ach meiden. Wat onwijs verdrietig dat we dit toch met zovelen hebben mee moeten maken, maar wat 'fijn' dat we elkaar hierin kunnen ondersteunen. Ik heb een gezonde dochter en twee miskramen gehad in een halfjaar met twee x een ziekenhuisopname/afvoer met ambulance wegens overloopblaas en zwaar bloedverlies. Geen oorzaken kunnen vinden. Nu 9+4 weken en vind het doodeng! Probeer wel positief te blijven.. met 6 en 8 weken echo gehad en zag er goed uit. Maandag de termijnecho bij 10+3 weken en raak zo in paniek als de kwaaltjes even weg zijn, rugpijn of buikpijn heb..