Hoi ladies!
Ik ben nu 12 weken zwanger van mijn tweede kindje. Onze dochter is nu 10 maanden oud. Zij lag in stuit en ik heb geprobeerd om vaginaal van haar te bevallen, maar ze daalde onvoldoende in. Dus na 1,5 persweeën te moeten wegpuffen heb ik een spoedkeizersnede gekregen. Toen ik nog normaal aan het bevallen was, vond ik dat zo vreselijk dat ik zei DIT WIL IK NOOIT WEER HOEVEN MEEMAKEN. Ik had ook spijt dat ik niet voor een geplande keizersnede was gegaan, terwijl dat wel mocht vanwege de stuitligging. Maar je raadt het al.. ik ben nu aan het twijfelen of ik het toch weer vaginaal wil proberen bij nummer 2 (mits die niet in stuit ligt). Ik ben eigenlijk opzoek naar dames die in hetzelfde schuitje zitten of misschien zelfs al 2 bevallingen hebben gehad waarvan de eerste een keizersnede was. Omdat mijn dochter dus niet door het geboortekanaal is gekomen, ben ik benieuwd of het dan de tweede keer sneller gaat of niet. Want bij vaginale bevallingen is dat wel vaak zo. De reden dat ik niet super happig ben op een tweede keizersnede is de hersteltijd en het feit dat ik in november ben uitgerekend (start van het griepseizoen) en als de dood ben om buikgriep of hoest te krijgen tijdens het herstel van de keizersnede. Auw!
Dank jullie!