4 Reacties

2 maanden geleden

Allereerst wil ik even zeggen dat je een mega sterke mama bent. Wat hebben jullie al veel mee gemaakt zeg.. Om antwoord op je vraag te geven.. Je bent eigenlijk na je bevalling direct weer vruchtbaar. Wat je zelf al zegt, is het ook zeker verstandig om je lichaam even herstel en rust te gunnen. Ze kunnen jullie in het ziekenhuis hier ook in bijstaan. Ik wens jullie enorm veel sterkte toe voor nu. En in de toekomst heel veel geluk 😘😘

2 maanden geleden

Met 32 weken is ons dochtertje stilgeboren. Iedereen zei inderdaad dat ik snel en misschien wel vruchtbaarder zou zijn, dus meteen zwanger kon worden. Ik vond dat toch tegenvallen. Uiteindelijk na 5 maanden zwanger geraakt (nog steeds snel hoor, maar had het sneller verwacht door wat er werd verteld). Verder had ik ook de angst dat het misschien nooit meer zou lukken en het vertrouwen in mijn lichaam is echt heel laag. Ik ben nu 20 weken zwanger, maar het is mentaal ontzettend zwaar, zeker als ik richting de 32 ga komen, dat weet ik gewoon zeker. Ik heb veel gesprekken met een therapeut/ psycholoog gehad en dat heeft me erg bij het rouwproces geholpen. Misschien ook een tip voor jou. Heel veel sterkte❤️

2 maanden geleden

Poeh, dat is geen gemakkelijke weg naar een kindje krijgen op deze manier zeg. Ik ken een stel dat na 3 miskramen(vroege en met 11 en 12 weken) de vierde keer wel is blijven plakken en daarna tweede kindje ging zonder problemen gelukkig. En ook een oudere vrouw die vroeger een miskraam en stilgeboren kindje had en daarna haar eigen kinderen kreeg. Hopelijk voor jou ook zodra je er klaar voor bent snel raak met een gezond kindje. Je bent twee weken voor je eerste ongesteldheid weer vruchtbaar en dat wisselt per vrouw, kan na 5a6 weken, soms zelfs eerder. Bij borstvoeding duurt het wel langer(4-6maandengemiddeld) maar daarvan is nu geen sprake.

2 maanden geleden

Hi lieve Lina, gecondoleerd met het verlies😢 van jullie kindje🤍. Wat is de reden voor het verlies? Wij zijn ons zoontje vorig jaar september verloren na 31 weken zwangerschap. Na 4/5 maanden hebben we het weer geprobeerd. Ik wilde eerst alle uitslagen van de onderzoeken binnen hebben en ten minste drie keer ongesteld zijn geweest. Het was in een keer raak. Ik ben nu 22 weken zwanger en het is heel spannend. Ik sta onder begeleiding van het ziekenhuis en het gesprekken met het medisch maatschappelijk werk. De angst om nooit een levend kindje te krijgen herken ik. Geef niet op, er is heel veel mogelijk. Heel veel sterkte❤️, je mag me ook een persoonlijk berichtje sturen. Ik heb ook veel steun gehad aan de groep De Vlindertuin.