9 Reacties
7 maanden geleden
Ik ben zelf leerkracht op een basisschool. In een soortgelijke situatie laten wij het kind wat moois maken voor iemand zoals opa/oom...
7 maanden geleden
Jaren in de kinderopvang gewerkt en nu 1.5 jaar in het onderwijs. Wij zien dit soort situaties regelmatig!
Wij overleggen van te voren met de desbetreffende ouder wat zij zelf fijn vinden, maar eigenlijk gaat het altijd heel natuurlijk. Wij zouden in jouw situatie óf iets voor jou laten maken. Óf iets voor een vaderfiguur van het kind. Dus een opa/oom oid.
7 maanden geleden
Ik ben zelf ook zwanger van een donor en het is fijn om voorgaande reacties te lezen. Ik zat namelijk zelf ook te denken dat mijn kindje zelf iemand anders mag kiezen om iets voor te maken. Opa zal bij ons waarschijnlijk ook geen optie zijn, wellicht wel oom. Of wat mij betreft iemand anders waar mijn kindje gek op is. Ik denk dat dat tegen die tijd op z’n plek gaat vallen.
7 maanden geleden
Reactie op SanneVA1993
Ik ben zelf ook zwanger van een donor en het is fijn om voorgaande reacties ...
Nu je dit zegt! Ik had ooit een kindke van bijna 4 op de groep en toen kwam vaderdag om de hoek.
Moeder gaf zelf aan dat ze niet echt een mannelijk figuur in het leven had voor kind, maar ze wilde wel graag dat ie mee kon knutselen zodat ie zich niet buitengesloten voelde. Wat heel logisch was! We hebben toen gevraagd voor welk speciaal persoon ie het wilde maken (mama vond alles best, al was het de kerstman!).
En toen besloot ie het voor een bejaarde buurman te maken, omdat ie zo lief altijd naar hem zwaaide en op zijn verjaardag altijd een kaartje kwam geven. Dus er zijn zooo veel opties waar een kind zelf echt iets moois mee bedenkt zelf ook!
7 maanden geleden
Reactie op BabyboyL
Nu je dit zegt! Ik had ooit een kindke van bijna 4 op de groep en toen kwam ...
Ah wat ontzettend mooi zeg! Zo sta ik er zelf inderdaad ook in: maakt niet uit voor wie, zolang die lekker mee kan doen en plezier heeft 🥰
7 maanden geleden
Ik ben al heel
Lang alleenstaande moeder. En bij mijn kinderen werd vaderdag altijd opa-dag. Zo konden ze gewoon meedoen. En nu de oudste ouder zijn doen ze het nog. De kleintjes gaan hier gewoon in mee.
7 maanden geleden
Mijn tante met overleden partner ging met haar kinderen op vaderdag zelf altijd naar een pretpark (minder druk, geen rijen)dit is voor mijn nichten nog steeds een leuke herinnering en inmiddels blijvende traditie. Zo kan je de dag zelf ook extra speciaal maken en heeft je kindje een stoer verhaal in de klas.
6 maanden geleden
Je mag ook een opa , oom , broer , kennis, goeie vriend meenemen. Want niet alle papas kunnen die dag