71 Reacties

5 maanden geleden

Reactie op lonn2424

Ik heb twee eigen paarden (Fries en shet), gelukkig aan huis! Daardoor hoef ...
Opzich ook een goed excuus om je man soms even te vragen toch😋 wel fijn zo aan huis dan houd je wel zelf nog de controle. Hopelijk blijven we allemaal goed in ons vel om in ieder geval met de paarden bezig te blijven.

5 maanden geleden

Precies! Het is heel fijn om die hobby als ontspanning te houden en er is zoveel meer dan rijden. Maar het is echt afwachten of het je gegund is en tot wanneer het wat kunt blijven doen. Maar goed, cliché; alles voor het goede doel 🤰

5 maanden geleden

Reactie op lonn2424

Ik heb twee eigen paarden (Fries en shet), gelukkig aan huis! Daardoor hoef ...
Leuk, ik heb ook een Fries🥰 Ik doe nu ook wat meer grondwerk. Kun je idd ook echt al veel meenemen.

5 maanden geleden

Ik heb geen eigen paarden maar help de buurvrouw met haar paarden. Zijn 4 stuks 2 zijn net terug van beleren voor de wagen wij doen voornamelijk alleen maar mennen. Wat soms nog wel wat spannende momenten op levert.Met die 2 jonkies de andere 2 lopen al langer voor de wagen. Ik ben momenteel 7 weken nog een paar weken wachten tot de eerst echo maar sta nu zo ver mogelijk achter op de wagen. Stel dat ze opeens stil staan dat ik niet met mijn buik in die stang klap 😅 voor nu nog geen idee hoe ik het later ga doen. Voor nu eerst even bedenken hoe ik onder de marathons uit kom aankomende weken 😅

5 maanden geleden

Reactie op JantinaW

Ik heb geen eigen paarden maar help de buurvrouw met haar paarden. Zijn 4 s ...
Doe vooral waar je je goed bij voelt. Ik heb er nog eentje gepland staan met Hemelvaart… die hoop ik toch nog wel te kunnen rijden. Gelukkig zit ik zelf aan het stuur, dus kan rustiger rijden zonder risico’s. Maar de rest van de marathons ga ik helaas maar weer afmelden dit jaar…. We waren vorig jaar net zo lekker bezig, maar goed, het is voor het goede doel ❤️

5 maanden geleden

Hoi allemaal, ik praat graag met jullie mee :) Ik ben nu 9 + 2 weken zwanger ongeveer en verzorg 2x per week 3 paarden. Op woensdag en zondag ben ik gemiddeld 5 tot 6 uur op stal, waarbij ik 1 paard rijd en voor 3 paarden de stallen en paddocks mest en het hooi klaar zet. Ik heb vaak wel hulp van de eigenaresse, dus doe de klusjes meestal samen. Op dit moment probeer ik alleen uit te kijken dat ik niet te zwaar til (hooi per plakje pakken in plaats van een volledige 25kg baal in de kruiwagen gooien bijvoorbeeld) en neem ik wat meer pauzes. Nu merk ik wel steeds dat ik de dag na stal steeds buikspierpijn heb. Of in elk geval, zoiets. Het voelt alsof er dan een band om mijn buik zit en de spieren constant aangespannen zijn. Herkennen mensen dat hier? Ik vrees dat ik toch iets doe wat al te zwaar is, maar ik weet dus niet of dit van het rijden komt (maak meestal buitenritten van ongeveer een uur met wat draf en galop) of toch van de klusjes. Het is na één dag ook weer weg, dus geen idee ook of het verder kwaad kan. Maar ben dus vooral benieuwd hoe derest dat hier ervaart :)

5 maanden geleden

Hey, ik heb 2 eigen paarden een shetlander en een kruising fjordxgelder. Zelf ben ik nu 9 weken zwanger. En rij 4x per week dit gaat prima met wat je zegt wat adempauzes er bij. Op moment dat ik niet meer kan rijden of mijn paard wordt in de winter weer te heet dan gaan we lekker over op grondwerk. Zelf zit ik ook na te denken om een bijrijder er bij te nemen vooral voor in het begin als de kleine er is.

4 maanden geleden

Ik mocht na mijn vorige zwangerschap pas na een paar.maanden weer opstappen ivm verzakkingsklachten . Het is geen overbodige luxe om een fijne bijrijder te vinden denk ik want je weet nooit hoe het loopt. Voor mijn zoon reed ik twee keer per week en hielp ik op stal, na zijn geboorte ben ik blij dat ik 1 keer per week kan gaan. En dan is het gauw rijden en nog wat klusjes als ik tijd heb, maar ik red het niet om daar nog halve dagen te zijn. Nu is mijn man wel mega allergisch, dus zoon meenemen gaat eigenlijk niet. misschien is het anders als je ze aan huis hebt, en ook aan huis kan rijden, en het zal voor iedereen verschillend zijn wat werkt natuurlijk. Maar backups hebben is nooit een slecht idee denk ik. Dan kan je toch wat gemakkelijker rust nemen als dat om welke reden dan ook nodig is. Wij hebben in mijn zwangerschap een tweede bijrijder gezocht en dat was super fijn. Ze heeft heel veel opgevangen toen ik niet kon en nu ik nog maar 1 keer in de week kan rijden, krijgt hij toch nog genoeg beweging.

4 maanden geleden

Ik lees echt met veel jaloezie jullie verhalen! Ik ben nu 12 weken en zit sinds week 5 al niet meer op mijn paard :( voel me sinds week 5 ontzettend misselijk en met alles snel buiten adem. Dus lichamelijk red ik het niet. Daarnaast is mijn paard erg jong en sensibel dus dubbele onbetrouwbaarheid haha. Normaal geen probleem maar nu neem ik dat risico niet. Het idee was om het paard van een vriendin door te rijden en gewoon lekker stap tochtjes bij ons op het terrein te doen, maar ik groei al flink en voel me nog steeds non stop beroerd. Ik heb dus beetje de angst dat ik er pas ruim na de bevalling er weer op kan. Een idee waar ik maar lastig aan kan wennen helaas! Maar goed alles voor het goede doel :)

4 maanden geleden

Reactie op Mlies85

Ik lees echt met veel jaloezie jullie verhalen! Ik ben nu 12 weken en zit s ...
Sterkte! Ik weet hoe vervelend het is om al zo snel niet meer te kunnen rijden! Zo frustrerend om dan de verhalen te lezen van dames die tot aan de bevalling konden blijven rijden. Maar helaas, je hebt er echt geen invloed op…. Ik heb er in week 5 ook voor het laatste opgezeten. Daarna longontsteking gekregen en mijn energie komt maar langzaam terug. Ik merk dat ik het nu ook niet meer durf, hij is nog wel eens stout en zou hem daar nu niet doorheen durven rijden. Maar gelukkig; alles voor het goede doel 🤰

4 maanden geleden

Reactie op Smos

Sterkte! Ik weet hoe vervelend het is om al zo snel niet meer te kunnen rij ...
Ja heel frustrerend maar tegelijk kan ik er gelukkig wel van genieten om anderen aan het werk te zien. Ook als dat met die van mij is :) die van mij is ongelooflijk ondeugend en aan het uittesten. Dat gaat eigenlijk heel goed maar het doorrijden doe ik nu ook niet hoor. Het is niet anders, ik breng er nog steeds veel tijd door dus dat maakt veel goed. En inderdaad voor een goed doel. Jij ook veel sterkte! Hoop dat je snel weer je energie terug hebt.

4 maanden geleden

Ja heel jammer dat je niet meer op kan stappen. Ik ga zelf deze werk ook voor het laatst tijden, gewoon omdat dat prettiger voelt. Maar ik doe daarna wel nog grondwerk met hem. Parelli stijl, evh samenwerken in de bak, zonder zadels, hoofdstellen, touwen en halsters. Dat heeft mij en mondverzorging paard vorige keer wel e ht veel dichter bij elkaar gebracht. En het was super leuk om op die manier.met hem te werken! We hebben elkaar e ht beter leren kennen en konden nog.meer op elkaar gaan vertrouwen . Zeker een tip als je niet meer op kan of wil stappen!

4 maanden geleden

Reactie op Lizzie84

Ja heel jammer dat je niet meer op kan stappen. Ik ga zelf deze werk ook vo ...
Ik doe ook altijd veel grondwerk! Heel fijn om op die manier zo samen bezig te zijn hè. Maar grondwerk zit er nu ook niet in omdat ik me continue heel misselijk voel. Probeer er wel veel te zijn hoor dus daar geniet ik al van. Ik blijf duimen dat ik me snel ook echt wat beter voel en dat gewoon kan oppakken :)

4 maanden geleden

Reactie op limayke

Ik werk ook als auditor bij veehouderijbedrijven. Ik mag nu niet meer de pl ...
Leuk! Ik neem ook proeves af op bedrijven voor hun eindexamens mbo veehouderij!

4 maanden geleden

Ik rijd 2-3x in de week. Kan momenteel nog gewoon lessen en ook bosritten van 2 uur zijn geen probleem. Ik denk gewoon een kwestie van waar je je fijn bij voelt. Heb een kruising kwpnxfries die toch niet supervlak loopt en gemiddeld 'opgooit' maar in zijn gedrag is hij heel rustig nu en hij ruikt ook veel aan mijn buik

4 maanden geleden

Reactie op Mlies85

Ik doe ook altijd veel grondwerk! Heel fijn om op die manier zo samen bezig ...
Ja echt leuk inderdaad, ik hoop dat je misselijkheid snel wegtrekt en je er weer volop van kan genieten!! Ik heb deze week m'n laatste ritje gemaakt, alleen door het bos.mijn lijf vertelde me echt dat het genoeg was geweest. Ik merk dat ik minder sterk ben dan vorige keer. Voor nu dus ook alleen grondwerk en wandelingen voor mij. Het is zoals het is.

4 maanden geleden

Reactie op Lizzie84

Ja heel jammer dat je niet meer op kan stappen. Ik ga zelf deze werk ook vo ...
Haha de autocorrect in dit bericht!!!!!! Ik was vast heel moe 🤣

4 maanden geleden

Reactie op kvgorp

Ik rijd 2-3x in de week. Kan momenteel nog gewoon lessen en ook bosritten v ...
Misschien dat dat scheelt inderdaad, mijn verzorg Fries gooit heel hoog op en het is niet prettig meer om te rijden.

4 maanden geleden

Wat jammer dat sommige al moeten stoppen met rijden! Maar grondwerk is dan zeker een leuk alternatief. Hier gaat het gelukkig nog goed, bijna 13 weken ondertussen. Wel erg misselijk, dus ik rijd wat minder vaak, maar we doen alles nog. Fingers crossed dat we nog even door kunnen blijven gaan🤞

4 maanden geleden

Reactie op daf004

Wat jammer dat sommige al moeten stoppen met rijden! Maar grondwerk is dan ...
Goed om inderdaad naar je eigen lichaam te luisteren. Ik doe tot nu toe ook nog steeds alles. Wel moet ik tijdens lang galopperen op buitenrit wel even tussendoor op adem komen haha. Verder rijd ik ook niet langer dan een uur anders begin ik het te voelen. Ik hoop echt dat ik lang kan blijven rijden en anders wel goed genoeg blijft voelen om te longeren, grondwerken etc.