71 Reacties

4 maanden geleden

Ja leuk weer een paardentopic!🥳 Vorige zwangerschap tot 30 weken gereden, nu helemaal niet want ik heb nu een net 2-jarige ruin die ik ga beleren als alles is gesetteld na mijn zwangerschap. Een leuk en spannend vooruitzicht!🥳❤️

4 maanden geleden

Voor de nog rijdende dames onder ons. Hoe doen jullie dat met de rijbroek? Mijn rijbroek past nu met 14 wk niet lekker meer dicht. Dus ik ben eigenlijk opzoek naar een goede legging die niet doorschijnt. Ik wil eigenlijk niet een officiële zwangerschapsrijbroek aanschaffen dat vind ik wel wat prijzig. Hebben jullie tips voor een goede zwangerschapslegging?

4 maanden geleden

Reactie op limayke

Voor de nog rijdende dames onder ons. Hoe doen jullie dat met de rijbroek? ...
Ik heb toevallig van de week een rijlegging besteld van Horze. Niet té duur en zit echt ontzettend lekker, ik wou het eerst ook niet maar vind het nu echt een aanrader! De link is te lang om te plakken maar even zoeken op Horze Ginny Zwangerschaps Rijlegging!

4 maanden geleden

Reactie op limayke

Voor de nog rijdende dames onder ons. Hoe doen jullie dat met de rijbroek? ...
Ik rijd me altijd open op siliconen zitvlakken, dan is een rijlegging zoeken een uitdaging….. Maar uiteindelijk in mijn vorige zwangerschap een rijlegging van Declathlon gekocht. Prima broek! Met kunstleren knievlakjes erop. Tegen de tijd dat ik hem had gekocht kon ik niet meer rijden, maar later nog wel regelmatig in gereden.

4 maanden geleden

Reactie op Mlies85

Ik heb toevallig van de week een rijlegging besteld van Horze. Niet té duu ...
Ik heb deze ook van mijn vorige zwangerschap in 2 kleuren. Echt de moeite waard vind ik persoonlijk!

4 maanden geleden

Ik heb deze gekocht bij epplejack: https://www.ej.nl/rijlegging-barato-chillout-kids_donkerblauw_60175.html Ben er erg tevreden mee. Merk wel dat de bovenste band iets uittrekt, maar door het touwtje en met mijn groeiende buik vind ik dat niet storend. Dit was de enige rijlegging die ik kon vinden zonder siliconen zitvlak. De prijs van 30 euro vond ik ook goed te doen voor een paar maanden overbrugging. Ik hoop zelf minstens tot het weideseizoen (mijn verzorgpaarden gaan rond juni/juli altijd voor minimaal 4 weken fulltime de wei op) te kunnen rijden. Als ze terugkomen, ga ik denk ik alleen nog verder met grondwerk. Na minimaal 4 weken niet rijden weer opstappen voelt niet echt goed, zeker niet omdat het paard dat ik rijd nog wel een sterke mening kan hebben. Zeker niet op een gevaarlijke manier, maar af en toe 3 meter naar voren schieten doet ze wel. Zit ik nu makkelijk uit, maar na 4 weken niet rijden? Ik neem het risico niet 🙈

4 maanden geleden

.

3 maanden geleden

Reactie op limayke

Voor de nog rijdende dames onder ons. Hoe doen jullie dat met de rijbroek? ...
Ik heb mijn vorige zwangerschap mijn gewone rijlegging aangehad tot 30 weken en toen was ik ècht dik 😉

3 maanden geleden

Reactie op limayke

Voor de nog rijdende dames onder ons. Hoe doen jullie dat met de rijbroek? ...
Ik heb een rij legging van de decathlon. Heeft wel een siliconen zitvak. Maar ik vind hem wel super fijn zitten. En het belangrijkste hij is betaalbaar

3 maanden geleden

Reactie op mort93

Ik heb deze gekocht bij epplejack: https://www.ej.nl/rijlegging-barato-chil ...
Ik heb hem besteld ben heel benieuwd! Bedankt!!

3 maanden geleden

Hoi dames, leuk topic! Heeft iemand nog tips voor een fijne wedstrijd broek die voor de laatste paar wedstrijdjes nog betaalbaar is? Ben nu bijna 15 wk, maar erg fijn zit mijn broek niet meer. Bedankt alvast!

3 maanden geleden

Reactie op kim095

Hoi dames, leuk topic! Heeft iemand nog tips voor een fijne wedstrijd broek ...
Staat er niet toevallig iets op Vinted of Marktplaats?

3 maanden geleden

Reactie op Lizzie84

Misschien dat dat scheelt inderdaad, mijn verzorg Fries gooit heel hoog op ...
Nee dat verschilt inderdaad miaschien, die van mij kan ook wel flink sjauwen maar heeft een heerlijke vlotte draf. Momenteel nog steeds prima met rijden dus super blij

3 maanden geleden

Reactie op limayke

Voor de nog rijdende dames onder ons. Hoe doen jullie dat met de rijbroek? ...
Ik ben nu ook 14,5 week Ik heb een normale rijlegging die ik nu nog prima pas. Maar ik pas ook mn normale broeken nog dus misschien beetje geluk haha. Mijn rijlegging is van Equistrian stockholm. Keertje gekocht in de sale. Super stevig materiaal waardoor ik verwacht dat hij ook nog goed ondersteund bij een groter wordende buik.

3 maanden geleden

Hi, ik ben momenteel 15 weken zwanger en rij nog steeds paard. Niet meer dagelijks, maar 2x in de week. Hij is alleen niet altijd even braaf. Dus heb met mezelf afgesproken dat de eerste keer dat hij vervelend doet ik er niet meer op stap. Verder gaat het nog prima! Ik doe vooral wat goed voelt 😊

3 maanden geleden

Reactie op Smos

Staat er niet toevallig iets op Vinted of Marktplaats?
Helaas niks in mijn maat kunnen vinden. Ben ook erg lang, dus dat maakt de zoektocht extra uitdagend :)

3 maanden geleden

Ik pas geen rijbroeken meer (ook geen gewone kleding), ben nu 15+2. Maar heb 1 rijbroek die een enorm hoge sluiting heeft. Zitten ook echt 4 sluitingen op. Is een gewone, maar doordat hij zo hoog zit past de buik nog fijn en heb ik er zelfs mooi steun aan. Als deze niet meer past ga ik wel voor een zwangerschaps editie. Ik rij nog steeds 2x op mijn Fries en grondwerk hem en de shet daarnaast. Ik galoppeer en draaf wat minder of met meer korte pauzes. Maar gaat gelukkig erg goed. Conditioneel was ik een paar weken echt ruk. Ben nu ook begonnen bij Mom in Balance om dat stuk (en wat kracht) in het vizier te houden. De combi is fijn!

3 maanden geleden

De broek van de epplejack zat mij helaas toch niet lekker. Nu een gewone legging van de Decathlon gekocht in 2 maten groter en dat zit fantastisch! Geeft ook mooi steun aan de buik en kan hopelijk een tijdje mee.

3 maanden geleden

Hoe is het nu met iedereen? Lukt het nog om te rijden of leuke dingen te doen met je paard? Mijn training past zo zachtjes aan wat aan (warming up aan de longe wat langer), meer op techniek en verfijning, minder op conditie. Maar ik ben nu 17+2 en voel me nog steeds kiplekker in het zadel. Hoe is het bij jullie?

3 maanden geleden

Wat fijn dat je nog lekker aan het rijden bent! Hier gaat het goed. Eindelijk wat minder misselijkheidsklachten, dat komt het rijden ook ten goede. Ik ben nu 17 weken. Gisteren m’n laatste crosstraining gereden, ging super fijn! In verband met potentieel val-gevaar was het de laatste keer. De komende weken nog wel wat springwedstrijden staan. Zolang dat qua buik nog gaat, blijven we dat lekker doen😄