71 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op lonn2424

Hoe is het nu met iedereen? Lukt het nog om te rijden of leuke dingen te do ...
Hier nu 18 wk zwanger. Ik heb een goede sportlegging gevonden om in te rijden en mijn dressuurzadel comfortabeler gemaakt met een bontje. Het echte trainen in de bak doe ik iets rustiger aan dan begin ik mijn banden wat te voelen. Volle galop over het zandpad op buitenrit gaat nog steeds heerlijk en kan ik ook echt van genieten. Als ik rugpijn heb is het ook na het rijden weg alsof alles wat meer ontspant. Met een stalgenootje al afgesproken dat zij voor mijn paard zorgt als ik moet bevallen en daarna dus dat is ook een zorg minder. Hoe hebben of gaan jullie dat regelen rondom de bevalling en herstel?

3 maanden geleden

Wat fijn te horen ladies! Voor wat betreft de “verlofperiode”: ik heb het geluk de paarden aan huis te hebben. Dus kleine bezoekjes zullen mogelijk blijven. Ik heb ze in vrije ruimte op een track systeem lopen waardoor ze 24/7 in beweging kunnen zijn. En ik heb het geluk dat mijn instructeur graag af en toe opvangt als het nodig is. En jullie?

3 maanden geleden

Hier ook het geluk de paarden aan huis te hebben. Mijn vriend zal de dagelijkse verzorging veelal op zich nemen en eventueel kunnen mijn ouders bijspringen. Mijn broertje gaat mijn paard rijden als ik dat zelf niet meer kan.

één maand geleden

Tot welke week blijven jullie rijden?

één maand geleden

Reactie op Dees_78

Tot welke week blijven jullie rijden?
Ik heb van het weekend mijn laatste rit gemaakt met 23 weken. Vooral het afstappen maakte het lastig en om te voorkomen dat het toch echt pijn doet heb ik nu zelf besloten te stoppen.

één maand geleden

Ik mag van de verloskundige blijven rijden tot ik pijn krijg. Vorige week leek dat een beetje de verkeerde kant op te gaan, maar na wat rust gaat het nu weer goed. Donderdag rijd ik m’n laatste wedstrijd denk ik, en dan hoop ik nog een tijdje op een wat lager pitje door te rijden🤞 nu ook 23 weken

één maand geleden

Ben nu 24 weken en rij nog steeds. Voor mijzelf heb ik afgesproken dat als de paarden naar het land gaan, ik erna niet meer op stap. Het land is nu nog te nat, maar zal waarschijnlijk niet heel lang meer duren. Mocht het land nog wel even duren, heb ik als andere grens dat ik max 75 kg mag wegen. Ik rij niet al te grote arabieren en weeg normaal 63 kg, dus vind boven de 75 kg niet eerlijk naar hun. Weeg nu bijna 73 kg, dus ook dat zal nog ca. 2 weken zijn. Ook van de mensen om mij heen (niet-paardenmensen) krijg ik steeds meer druk om te stoppen... Verwacht dus max tot week 26 te rijden. Zelf ook geen lichamelijke klachten, evenwichtsproblemen of moeite met op- en afstappen, dus nog geen andere redenen om al te stoppen

10 dagen geleden

Hoe gaat het hier met iedereen? Zijn er nog meer die nog rijden? Of heb je andere leuke activiteiten die je nu onderneemt met je paard? Hoop dat het met iedereen goed gaat en ben benieuwd☺️

9 dagen geleden

Vorige keer reed ik tot 30 weken maar dat had ik nu allang niet meer getrokken hoor! We doen nog wat grondwerk en natuurlijk iedere dag wel even goed verzorgen. Over een jaartje inrijden dus nu al het voorwerk! Mijn paardenkind🥰 Ben wel wat nerveus hoe het zal zijn met twee kids en een paard erbij. Anderen die dit doen, en hoe lukt dat?

9 dagen geleden

Reactie op daf004

Hoe gaat het hier met iedereen? Zijn er nog meer die nog rijden? Of heb je ...
Ik poets hem 1x per week en probeer hem in het weekend nog 1x in te spannen. Verder ben ik heel blij dat ik de verzorging etc uit handen heb gegeven, want het gaat gewoon niet. Longeren is een te grote belasting op mijn bekken, dus lukt ook niet meer. Gelukkig kan hij voor de wagen, zijn dan wel alleen rondjes over het asfalt (hobbels kan ik niet hebben ivm klotsend vruchtwater) en max 45 minuten. Maar dan kunnen we toch nog even lekker samen wat doen!

9 dagen geleden

Reactie op daf004

Hoe gaat het hier met iedereen? Zijn er nog meer die nog rijden? Of heb je ...
Ik ben nu 30,5 week en rij nog steeds. De draf is wel minder comfy nu en de conditie stukken minder. Daarom longeer ik mijn (oudere) paard eerst even 20 min. Dan is hij wat soepeler en maak ik het mijzelf makkelijker. En heb ik aan 30 min rijden genoeg. Het uitmesten wordt inmiddels een grotere uitdaging … 🤣