11 Reacties

3 maanden geleden

Hee Na dit is erg vervelend. Komt vanuit je bekken en neemt een andere spier het over. De benoemde bilspier. Misschien kun je een tennisbal op de spier doen en gaan bewegen tegen de muur aan. Zodat je hem wat masseert. En je kunt gaan zitten rechter voet op linker knie en dan na beneden duwen. Dan trekt de spier uit. En andersom. Dit kun je meerdere keren per dag herhalen. Hopelijk kun je nog wat genieten van je vakantie.

3 maanden geleden

Bij mij werkt naar de fysio gaan en medical taping wel. Maar het gaat met vlagen, als ik het veel belast met bijv. veel wandelen wordt het weer erger.

3 maanden geleden

Ik heb deze info van mijn bekkenfysio gekregen voor ischias! Rechtsbovenin (als je het kan lezen) staan de oefeningen die ik nu moet doen, en wat Ciska29 zegt met die tennisbal masseren en die bil stretch (voet op knie en naar beneden duwen). Doet wel even flink pijn maar op de lange termijn zou het verlichting moeten bieden!

3 maanden geleden

Reactie op nicolehzz

Ik heb deze info van mijn bekkenfysio gekregen voor ischias! Rechtsbovenin ...
Oh en deze website vond ik ook fijn in het omschrijven van de oefeningen! https://www.fysioefeningen.nl/piriformis-syndroom rustig aan beginnen met fase 1 en zien of het wat verlicht.

3 maanden geleden

Vaak drukt een overbelaste/verkrampte spier tegen een zenuw aan. Heel vervelend. Op bed liggen dan 1 knie buigen en naar je toe halen, beetje opzij bewegen en ronddraaien. In je bilspier voel je wel wanneer hij opgerekt 😉

3 maanden geleden

Reactie op Ciska29

Hee Na dit is erg vervelend. Komt vanuit je bekken en neemt een andere spie ...
Met een tennis bal, vind ik behoorlijk pijnlijk. Had ik op eind van de fysio ook als advies gekregen, maar niet als er acute klachten zijn.

3 maanden geleden

Duwen op je bilspier helpt (ookal doet het pijn) en capsaine of tijgerbalsem smeren! En blijven bewegen! Schoenen met een hak voorlopig in je kast laten staan.

3 maanden geleden

Warm houden en zorgen dat je niet met je benen over elkaar gaat zitten etc (a symmetrische houdingen). Tennisbal, tijgerbalsem, zorgen dat je vriend de pijnpunten wat masseert en dan snel als je terug bent naar de fysio, sterkte!!

3 maanden geleden

Dankjewel voor deze nuttige tips! Ik ga ze zeker gebruiken. Gelukkig opgestaan met minder pijn! Vandaag rustig aan en idd veel afwissleen met bewegingen. Kan ik toch nog wat dingen zien denk ik!

3 maanden geleden

Ik begreep dat een buikband kan helpen om de pijn te verlichten. Ik heb het alleen zelf nog niet geprobeerd Uiteindelijk is het geen oplossing voor het probleem en zal je moeten proberen om je spieren aan te sterken

3 maanden geleden

Handige tips! Ik heb er helaas sinds een week ook last van. Ene dag erger dan de andere dag.