65 Reacties
2 maanden geleden
Heb ik ook. Ik heb super veel jeuk over heel mijn lichaam. Alles boven waarde 10 is zwangerschapcholestase. Mijn waarde liggen op 21. Ik heb vandaag medicijnen gekregen voor de jeuk en hopelijk dat de waarde lager worden. Wat ik doe om de jeuk een beetje tegen te gaan, onder een lauwe douch staan en dan insmeren met anti jeuk creme en de medicijnen nemen.
2 maanden geleden
Hoi, ik heb het ook. Hoogste waarde was 55.
Ook enorme jeuk en heb me ook paar weken misselijk en beroerd gevoeld, waarschijnlijk omdat meer leverwaarden afwijkend waren.
Heb ursochol en cetrizine. En koelzalf met menthol. Heb in principe iedere week controle dmv bloedonderzoek.
2 maanden geleden
Ik heb het sinds de 14de week van de zwangerschap, met hele schommelende waardes van 108 tot vorige keer weer terug naar 7. Zit nu aan de hoogste dosering ursechol.
Koude voetenbadjes, en veel op blote voeten lopen lijkt soms te helpen en soms helpt ook gewoon even helemaal niks
2 maanden geleden
Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap gehad en ben toen met 37 weken ingeleid. (Een week nadat ik er achter kwam). Ik had op dat moment geen klachten meer maar mn waardes waren nogsteeds wel verhoogd.
2 maanden geleden
Bij mij was de jeuk te doen met de medicijnen maar laatste twee dagen is het echt niet te harden.
Weten jullie of er verband is tussen toenemende jeuk en stijgende galzuren m
2 maanden geleden
Reactie op Mriek27
Bij mij is de jeuk ook erger geworden. Ik heb morgen een bloedtest dus ben ...
Bij mij sommige dagen is de jeuk ook echt extreem helaas. Ik heb gisteren ook cetirzine gekregen, dus de medicijnen helpen niet? Heb ik nog niet ingenomen
2 maanden geleden
Ik kreeg vanuit het ziekenhuis gelijk ursochol voorgeschreven. En cetrizine werd geadviseerd.
Icm menthol koelzalf.
Afgelopen weekend werd de jeuk dus weer heel erg. Heb maandag bloed geprikt. Waardes waren idd gestegen. Heb ipv cetrizine nu tavegyl gekregen.
Maar helaas helpt dat niet.
één maand geleden
Ja ik had het bij mijn eerste. Bij 35 weken ontdekt en had gelijk vreselijke jeuk. Kon niet stoppen met krabben. Ondanks menthol gel, ursochol en promethazine. Bij 37 weken was de galzuren zo hoog dat ik direct ingeleid moest worden. En helaas maakte de ruggenprik de jeuk erger dus toen mijn zoon werd op me neer werd gelegd met van die harde handdoeken had ik gevraagd of ze hem eraf konden halen. Nu heb ik het weer (60% kans bij de 2e) vanaf 27 weken al. Maar gelukkig nu nog mild. En dit keer neem ik zelf zachte doeken mee 😉
één maand geleden
Met mijn dochtertje had ik ook intense jeuk overal!
Moest gelijk komen ( was 37 weken ) en toen vertelde ze me gelijk dat ze mij diezelfde week nog gingen inlijden
Het was daarna ook snel gedaan met de jeuk.
Hopelijk met deze zwangerschap niet weer! Maar zo te lezen hier heb je er wel kans op
één maand geleden
Reactie op Little_nov
Ik kreeg vanuit het ziekenhuis gelijk ursochol voorgeschreven. En cetrizine ...
Maar bij mij zeggen ze, dat als je met die ursochol begint, ze je sws inleiden met 37 weken. Is dat bij jou ook zo? Mijn waardes stijgen gelukkig niet snel maar de jeuk is wel vreselijk, vooral snachts.
één maand geleden
Reactie op Mriek27
Maar bij mij zeggen ze, dat als je met die ursochol begint, ze je sws inlei ...
Dat hebben ze tegen mij niet gezegd. Ik loop ik een academisch ziekenhuis ivm meerdere complicaties.
Het enige wat ze zeiden is dat als galzuren boven 100 komen ze de baby tussen 34-37 weken halen.
Ik las het op internet ook ergens dat zodra je ursochol gebruikt, je met 37 weken moet bevallen omdat de waardes niet meer helemaal correct gemeten kunnen worden bij gebruik van medicatie. Ik ga dat dus volgende week bij mn controle even navragen.
één maand geleden
Reactie op Mriek27
Vandaag te horen gekregen dat mn galzuren weer onder de 10 zijn. Meer die d ...
Ja dat kan wisselen.
Bij gaat het ook op en neer. Ook de andere leverwaarden. Gek hè;)
Ik vroeg ernaar in t ziekenhuis en toen zeiden ze: we blijven uitgaan van de hoogste waarde die je hebt gehad, want het kan steeds wisselen.
één maand geleden
Ik heb het gehad bij mijn eerste zwangerschap. Mijn waarden waren toen 70. Dat was wel echt veelste hoog. Zou per 37 weken direct ingeleid worden maar ben spontaan bevallen met 36.4.
Deze zwangerschap gelukkig geen last van tot nu toe (nu36.4) ik vond de jeuk toen echt vreselijk.. kreeg er niets voor.
één maand geleden
Reactie op Alium31
Ik heb het gehad bij mijn eerste zwangerschap. Mijn waarden waren toen 70. ...
Ik had 152 en toen gelijk ingeleid (gelukkig was ik al 37 weken) in mijn eerste zwangerschap en de jeuk was echt verschrikkelijk. Maar zelfs toen (2021) werd wel wat voorgeschreven. Ook toen mijn galzuren 23 waren. Wanneer was je bevallen? Verbaasd me wel