65 Reacties

één maand geleden

Reactie op Julez84

Ik had 152 en toen gelijk ingeleid (gelukkig was ik al 37 weken) in mijn ee ...
Wow! Wat veel. Ik ben bevallen met 36.4 toen. Dit was in 2013

één maand geleden

Reactie op Faarx

Vandaag een belletje gehad dat ik dit ook heb (33+3 weken). Maak me zorgen ...
Ik moet wekelijks bloedprikken en op controle in het ziekenhuis ervoor. Snap dat je zorgen maakt. Maar als je waardes niet torenhoog worden is het niet perse heel gevaarlijk. Tot een bepaalde termijn dan. Maar daarom houden ze je goed in de gaten en halen ze kindjes vaak wat eerder dan uitgerekende datum. Het is vooral erg vervelend qua jeuk.

één maand geleden

Ik heb gemerkt dat masseren op de jeuk plek met olie of vette creme ook aardig werkt. Haalt tenminste niet de huid open. Ik heb net te horen gekregen dat ik met 37 weken (volgende week) wordt ingeleid omdat de ursochol ben gaan gebruiken.

één maand geleden

Reactie op Julez84

Ik heb gemerkt dat masseren op de jeuk plek met olie of vette creme ook aar ...
Bedankt voor de tip;) Oh hoe vind je dat? Wat is je hoogste waarde tot nu? Ziekenhuizen houden daarin verschillende protocollen aan met ursochol en hoogtes van waarden. Ziekenhuis waar ik ben doen ze met ursochol en waarden tot 100 inleiden bij 38. Boven de 100 eerder.

één maand geleden

Reactie op Julez84

Ik heb gemerkt dat masseren op de jeuk plek met olie of vette creme ook aar ...
Wat waren/zijn jouw waardes en zijn ze omlaag gegaan met het gebruiken van medicatie of niet?

één maand geleden

Reactie op Little_nov

Bedankt voor de tip;) Oh hoe vind je dat? Wat is je hoogste waarde tot nu? ...
Hier leiden ze ook in bij 38 weken met gebruik medicatie. Als de waarden boven de 100 komen dan leiden ze eerder in (36/37 weken)

één maand geleden

Bij mij is er vandaag uitgekomen dat mijn galzuren laag zijn (onder de grens), maar mijn leverwaarden zijn extreem verhoogd.. dit zien ze eigenlijk niet zo zeer bij zwangeren. Ze weten niet wat het is en waar de jeuk dan vandaan komt. We blijven wekelijks op galzuren testen, maar ook de MDL arts heeft op dit moment echt geen idee wat er speelt .. maak me ook echt meteen weer zorgen

één maand geleden

Reactie op Faarx

Bij mij is er vandaag uitgekomen dat mijn galzuren laag zijn (onder de gren ...
Wat naar zeg! Wanneer word je nu weer geprikt? Heb je ook last van klachten?

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Wat naar zeg! Wanneer word je nu weer geprikt? Heb je ook last van klachten ...
Jaa, ik heb echt extreme jeuk! Galzuren zijn natuurlijk ook een momentopname, en ik hoop niet dat die sky high worden, maar het is misschien toch wel fijn als het wel gelinkt kan worden aan cholestase en niet andere onderliggende leverafwijkingen. Voor mn huid klachten ben ik dinsdag doorverwezen naar de dermatoloog en vrijdag mag ik weer bloed komen prikken. Mocht ik nog tips krijgen voor de algehele jeuk vanuit de dermatoloog, dan deel ik die natuurlijk met jullie ☺️

één maand geleden

Reactie op Faarx

Jaa, ik heb echt extreme jeuk! Galzuren zijn natuurlijk ook een momentopnam ...
Vervelend hè… hopelijk is het niets iets met je lever inderdaad.. wat voor huid klachten heb? Ik heb eigenlijk alleen last van jeuk (verhoogde galzuren maar wel goede leverwaarden)

één maand geleden

Nou, opnieuw geprikt. Toch wel een verhoging in galzuren. Niet heel blij mee, maar anderzijds ook toch weer wel, want het verklaart het een en ander..

één maand geleden

Reactie op Faarx

Nou, opnieuw geprikt. Toch wel een verhoging in galzuren. Niet heel blij me ...
Hoe hoog zijn je waarden nu? Mijne zijn ook verhoogd weer

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Hoe hoog zijn je waarden nu? Mijne zijn ook verhoogd weer
Bij mijn laatste test (vorige week) zat ik op 26. Dat is iets meer dan verdubbeld tov de week ervoor.. ik heb as vrijdag weer een test en krijg dan ook meteen de rest van de informatie. Dit vooral mbt medicatie en evt vervolgstappen. Is het bij jou zo dat je telkens een verhoging in de waarde hebt, of heb je soms dat het stagneert/gelijk blijft?

één maand geleden

Reactie op Faarx

Bij mijn laatste test (vorige week) zat ik op 26. Dat is iets meer dan verd ...
Ik heb nu 2x geprikt.. 1x op 12 oktober toen was hij 20 en gisteren was hij 46 dus hij is gestegen (verdubbeld) ondanks gebruik van medicatie.. maar ze hebben nu mn medicatie sinds vandaag verhoogd omdat ze liever nog de inleiding iets uit willen stellen. Ik werd sowieso al ingeleid vanwege de diagnose cholestase maar dat was dan bij 38/39 weken. Nu word ik ingeleid uiterlijk op 38 weken en als de jeuk niet minder word door ophoging medicatie dan met 37 weken (en dat is volgende week al..) ik moet zondag opnieuw prikken dus ik ben benieuwd of hij dan weer verhoogd is of misschien toch stabiel of gedaald. Ik word alleen helemaal gek van de jeuk, het word steeds erger lijkt het wel. Eerste instantie had ik het alleen op m’n voetzolen, handpalmen en onderbenen maar nu heb ik het ook op andere plekken zoals m’n bovenbenen, armen en rug…

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Ik heb nu 2x geprikt.. 1x op 12 oktober toen was hij 20 en gisteren was hij ...
Oeffff super naar en vervelend 😭😭😭😭😭. Ik hoop het beste voor jou en je kleintje en heel veel succes vooral❤️❤️❤️ De jeuk is verschrikkelijk. Ik krab mezelf helemaal open en sinds vandaag ook mn gehele gezicht … rug, buik, armen en voeten zijn het ergste bij mij. Ik hoop heel erg dat de medicijnen voor je gaan werken en dat je de kleintje 38/39 weken mag dragen!

één maand geleden

Reactie op Faarx

Oeffff super naar en vervelend 😭😭😭😭😭. Ik hoop het beste voor jou en je ...
Vreselijk hè… dat in je gezicht klinkt echt heel naar. Hopelijk kan je snel medicatie krijgen want dit schiet niet op. Snap niet dat je dat niet nu al krijgt eigenlijk? Kan je daarover niet bellen? En dankje, jij ook veel succes. Hopelijk valt het echt mee bij jou en helpt straks medicatie je!

één maand geleden

Hi dames, ik heb mogelijk ook zwangerschapscholestase. Ben nog in afwachting van de uitslag over de galzure zoutwaarde maar uit de overige waardes kwam wel naar voren dat m’n alkalische fosfatase waarde 194 is waar <98 de referentiewaarde is bij hun. Heeft iemand enig idee of dit ook al een indicatie is? Ben in ieder geval al met ceterizine gestart. Op sommige plekken heb ik jeuk zonder bultjes en op m’n voeten en handen echt van die mini galbultjes die ik kapot MOET krabben 🫣. Gyn en dermatoloog gaan er nu voorlopig vanuit dat ik ergens spontaan nu allergisch voor ben door de hormonen. Donderdag komt de uitslag van die zuren .. vind het wel best spannend. Ben nu 36+1 en zou met 39w een MAC krijgen, het idee alleen al dat die opeens al volgende week zou kunnen zijn = paniek in de tent 🤣.

één maand geleden

Reactie op Lies90g

Hi dames, ik heb mogelijk ook zwangerschapscholestase. Ben nog in afwachtin ...
Het kan wel iets zeggen volgens mij, maar hoeft niet altijd. Dit is je lever waarde toch? Bij mij was deze binnen de waardes. Ik zou je galzuren zouten afwachten, die zijn ook verhoogd als er sprake is van cholestase. Meestal is dit vrij snel bekend, weet niet wanneer je geprikt hebt? Ik kon het in m’n ziekenhuis omgeving al dezelfde dag zien

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Het kan wel iets zeggen volgens mij, maar hoeft niet altijd. Dit is je leve ...
Ik loop in het Diakonessenhuis (Utrecht). Die AF waarde is 1 van de leverwaardes inderdaad, de rest was goed nu. De Gyn gaf aan dat de galzuur zout test alleen op maandag&donderdag bij hun wordt gedaan omdat het zo weinig voorkomt als aanvraag.

één maand geleden

Reactie op Lies90g

Ik loop in het Diakonessenhuis (Utrecht). Die AF waarde is 1 van de leverwa ...
Oh echt.. wat vervelend dat je dan zo lang moet wachten nog op die uitslag..