65 Reacties

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Vreselijk hè… dat in je gezicht klinkt echt heel naar. Hopelijk kan je snel ...
Pff, mijn tweede waarde van de 3 was heel laag, toen hebben ze gezegd je jeuk heeft een andere oorzaak dan cholestase. Totdat ze opnieuw gingen meten en de derde waarde dus 26 was. Nu heb ik vrijdag een afspraak in het ziekenhuis om medicatie te bespreken… nu ik dit allemaal weet en weet dat er een kans is ingeleid te worden, besef ik eigenlijk pas hoeveel ik nog meot doen en voorbereiden 😂😂😂😂😂

één maand geleden

Reactie op Lies90g

Ik loop in het Diakonessenhuis (Utrecht). Die AF waarde is 1 van de leverwa ...
Wat ik heb begrepen (na mn eigen research), is dat een verhoogde AF wel voorkan komen in het derde trimester door de groei van de placenta. Hoeft niet meteen gelinkt te zijn aan cholestase. Voor die indicatie moet je idd echt op je galzuren wachten! Ik had zelf eerst een verhoogde ALAT en ASAT en dat zei op zichzelf ook nog niks.. maar je beschrijft wel dat je jeuk hebt, dat kan niet door een verhoging in AF, ALAT of ASAT. Komt echt van galzuren, en of indd van een huidprobleem, maar dan verwijzen ze je naar de dermatoloog (wilde ze bij mij ook doen toen ze dachten dat mn galzuren onder de grens zat, maar ik wel jeuk had). Ik wens je het beste in ieder geval en ook duidelijkheid!!

één maand geleden

Reactie op Faarx

Pff, mijn tweede waarde van de 3 was heel laag, toen hebben ze gezegd je je ...
Wat stom.. ja bij mij zeiden ze dat ze altijd inleiden voor de 40 weken als je cholestase hebt. Als je medicatie krijgt dan tussen de 38 en 39 weken. Dit verschilt per ziekenhuis dus ik weet niet of dat bij jou ook zo is of niet.

één maand geleden

Reactie op Faarx

Wat ik heb begrepen (na mn eigen research), is dat een verhoogde AF wel voo ...
Dankjewel! Bultjes en jeuk komen nu alweer op ondanks de ceterizine, wil echt al m’n kleren uittrekken en niks op m’n huid voor m’n gevoel 😬😬😬. Morgen die mentholgel nog ff scoren 🙏🏻.

één maand geleden

Vervelend zeg allemaal!! De jeuk is echt ondraaglijk! Ik heb vanaf week.14 al.cholestase, de jeuk wordt wel steeds erger ondanks de ursechol en cetirizine, nu ook rifanpizine erbij gekregen. Doordat mijn waardes een keer boven de 100 zijn geweest word ik ingeleid rond de 36 weken en dat is volgende week al.

één maand geleden

Reactie op Carine123

Vervelend zeg allemaal!! De jeuk is echt ondraaglijk! Ik heb vanaf week.14 ...
Oh wat vervelend, en al zo lang! Hoe zijn je waardes nu? Dalen ze soms dan ook?

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Oh wat vervelend, en al zo lang! Hoe zijn je waardes nu? Dalen ze soms dan ...
Jaa soms dalen ze, maar als je hebt gegeten dan heb je na een uur een piek, dus zorg dat ik minimaal 2 uur van tevoren niet meer eet en soms zijn ze 36 en nu tot 2x toe zijn ze 82. Bij jou?

één maand geleden

Reactie op Carine123

Jaa soms dalen ze, maar als je hebt gegeten dan heb je na een uur een piek, ...
Mijn waardes zijn pas 2x geprikt, 20 en 46. Ben benieuwd of ze nog verder stijgen of dat het nu stabiel blijft. Heb wel veel last van jeuk nog steeds helaas..

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Mijn waardes zijn pas 2x geprikt, 20 en 46. Ben benieuwd of ze nog verder s ...
De gynaecoloog vertelde me vandaag dat er van dat geneesmiddel nooit bewezen is dat het de jeuk stopt. Ze hebben me dan ook geadviseerd het niet te gebruiken… vannacht was een horrornacht met de jeuk onder mn voeten. Kon wel janken

één maand geleden

Reactie op Faarx

De gynaecoloog vertelde me vandaag dat er van dat geneesmiddel nooit beweze ...
Echt? Pffff en ik maar slikken 😅 maar zo te zien werkt het dus ook niet aangezien zelfs met dosis verhoogd ik mega jeuk blijf houden. Zo vreselijk is dat hè, ik heb ook veel jeuk onder m’n voeten en tussen mn tenen. Wat wordt het verdere plan voor jou nu dan? Gaan ze eerder inleiden?

één maand geleden

Hoe handelen jullie de jeuk? Ik vind het echt afgrijselijk. Sinds een paar dagen is het driedubbel zo erg. Heb ook echt letterlijk overal jeuk, van mn hoofdhuid tot mn voetzolen, echt overal. Wordt er soms helemaal raar van. En dan te bedenken dat dit nog een aantal weken aanhoud.. Galzuren gaan tot nu toe heen en weer tussen 11 en 55. Overmorgen weer prikken.

één maand geleden

Reactie op Little_nov

Hoe handelen jullie de jeuk? Ik vind het echt afgrijselijk. Sinds een paar ...
Niet… ik word eerder ingeleid (vandaag: maandag dus) met 37 weken. M’n waardes waren ook te hoog gister (99) en mn leverwaardes ook verhoogd. Soms helpt bij mij om koud te douchen. Hoe ver ben je nu en wanneer word je ingeleid denk je?

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Echt? Pffff en ik maar slikken 😅 maar zo te zien werkt het dus ook niet aa ...
Ik word nu nog wekelijks gemonitord. Zo lang ik onder de 40 blijf gaan ze niks doen.. in het ziekenhuis hier vinden ze het sowieso pas een risico vanaf 37 weken en wanneer je bij of boven de 100 komt. Ik ben nu 36 weken zwanger en moet het allemaal nog eventjes afwachten. Ook hier werkt niks tegen de jeuk. Ik probeer vaker op de dag een wat koudere douche te nemen (vooral vlak voor bedtijd), dit verlicht de jeuk ietjes. Ook met zo min mogelijk kleding naar bed gaan en alles van katoen dragen… we zijn er bijna damess😅

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Niet… ik word eerder ingeleid (vandaag: maandag dus) met 37 weken. M’n waar ...
Heel veel succes, jij kan dit!!

één maand geleden

Reactie op Elisa124

Niet… ik word eerder ingeleid (vandaag: maandag dus) met 37 weken. M’n waar ...
Ah wat fijn dat je ingeleid wordt, hopelijk gaat alles goed en vlot meid! Ik ben nu 35+5. Mn kindje ligt al heel lang in stuit, mogelijk door mijn baarmoederafwijking. Morgen gaan ze kijken of een versie mogelijk is en anders keizersnede plannen met uiterlijk 38 weken. Ik denk nu steeds vaker: haal maar met 37 weken, dan hoef k een week korter. Maar een gynaecoloog zei dat 37 of 38 weken echt nog veel uitmaakt voor een baby'tje. Dus nu denk ik: ik wil mn kleine de beste start geven die ik maar kan, ik moet het toch maar even uitzitten nog een week extra. Maar de dagen duren lang... 🙈

één maand geleden

Reactie op Lies90g

Hi dames, ik heb mogelijk ook zwangerschapscholestase. Ben nog in afwachtin ...
Hoe is het afgelopen?

25 dagen geleden

Reactie op Little_nov

Ah wat fijn dat je ingeleid wordt, hopelijk gaat alles goed en vlot meid! ...
Ik ben inmiddels bevallen (dinsdag de 29e) en kan je zeggen dat mijn zoontje echt gewoon af was hoor, hij woog heel veel zelfs: 3814 gram terwijl ze hem hadden ingeschat op ongeveer 3700 bij 40 weken 🫠 daar zat hij nu al overheen bij 37+1. Hij is super lief en doet het heel goed dus zou je sowieso niet te erge zorgen maken over die week verschil. Uiteindelijk moet ik alsnog wel snel ingeleid worden vanwege dat m’n leverwaardes verslechterde en m’n galzuren bijna 100 waren. Hopelijk komt er voor jou snel een einde aan die ontiegelijke jeuk en heb je snel je baby in je armen. Het ging trouwens vrij vlot: maandagavond ballon bij 1 cm, in de nacht viel hij eruit. In de ochtend 4 cm en vanaf toen ongeveer 9 uur over de bevalling gedaan.

25 dagen geleden

Reactie op Elisa124

Ik ben inmiddels bevallen (dinsdag de 29e) en kan je zeggen dat mijn zoontj ...
Gefeliciteerd!! Ben heel blij voor jullie. Lekker genieten van jullie wondertje❤️ Bedankt voor je update ook 😊😊

25 dagen geleden

Reactie op Elisa124

Ik ben inmiddels bevallen (dinsdag de 29e) en kan je zeggen dat mijn zoontj ...
Hey, wat fijn dat je bevallen bent en het goed gaat met je zoontje! 🩵 Lekker genieten nu:) Ik moet helaas wel wachten tot 38 weken ivm afgeweken stuitligging, geen mogelijkheid om te draaien door baarmoederafwijking en dus keizersnede. Die doen ze liever niet te vroeg omdat kindjes vaak ademhalingsproblemen hebben doordat ze dan niet de bevallingsstress hebben en zich voorbereiden.

24 dagen geleden

Reactie op Faarx

Gefeliciteerd!! Ben heel blij voor jullie. Lekker genieten van jullie wonde ...
Dankjewel! Hoe gaat het met jou?