14 Reacties

3 maanden geleden

Ik ben afgelopen week voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Het is een combinatie van (ont)spannings oefeningen, gericht op je ademhaling en bekken, ten behoeve van de bevalling, maar ook een deel meditatie en informatie krijgen. Ik heb een 'gewone' cursus overwogen, maar uiteindelijk draait het bij je bevalling om je lichaam volgen, daarom wil ik graag bewust zijn hoe ik goed naar mijn lichaam kan luisteren :). Een van de andere cursisten zei ook, bij de eerste had ik een bevalcursus gedaan, maar bij de bevalling ben je 茅cht niet bezig met alle feitelijke kennis die je gehad hebt. Bij deze zwangerschapsyoga hebben ze bijv ook een partner les waarbij je ademhalingsoefeningen en massage technieken leert samen. Ik ben nu al fan :).

3 maanden geleden

Ik ga starten met ZwangerFit om toch een beetje fit te blijven en mijn bekken te trainen. Een beval cursus lijkt mij persoonlijk niet nodig, want volg gewoon mijn lichaam go with the flow. Werkte de vorige keer ook erg goed.

3 maanden geleden

Ik had een boek gelezen over de geboorte, met alle opties zoals medicatie en zo. Zo ging ik voorbereid naar het ziekenhuis en wist ik wat ik wel en niet wilde. Je hebt ook een YouTube kanaal van de verlos moeder, die vond ik heel helpend.

3 maanden geleden

Reactie op Viveanne91

Ik ben afgelopen week voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Het is ...
Zo iets wil ik ook proberen. Vandaag opgegeven voor een proefles om te zien of het wat voor mij is. Ik denk zelf dat yoga heel fijn is en dat je hiermee vooral je lichaam een soort van kunt voorbereiden en waar ik de proefles heb bieden ze ook partner lessen aan met info en tips voor de bevalling.. zoals ik jou tekst lees is het alsof we het zelfde gaan doen馃槀

3 maanden geleden

Ik heb vorige keer een bevalcursus gedaan en moet zeggen dat het vooral voor mijn man ook fijn was (want hij leest zelf natuurlijk helemaal niks over bevallen enzo) en hij vond het ook echt interessant haha! Omdat hij toen ook leerde over het hele proces en qua natuurlijke hormonen etc. En ook zodat we echt samen konden nadenken over praktische dingen of je die wel of niet zou willen. Dus daar hebben we over nagedacht voor op het bevalplan. Mijn bevalling zelf ging uiteindelijk best wel vlot dus toen hebben we beiden helemaal niet meer aan de cursus gedacht. Als je een cursus kiest zou ik sowieso niet voor een meerdaagse cursus gaan, dat lijkt mij persoonlijk echt niet nodig.

3 maanden geleden

Reactie op First Time Mommy88

Zo iets wil ik ook proberen. Vandaag opgegeven voor een proefles om te zien ...
Haha leeeuk, klinkt inderdaad hetzelfde! Heel veel plezier alvast, hopelijk bevalt het je馃檭. Wanneer heb je de proefles?

3 maanden geleden

Reactie op Viveanne91

Ik ben afgelopen week voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Het is ...
Hier heb ik mij ook voor opgegeven idd, krijg ook 2 partnerlessen en als het kindje is geboren krijg je nog een les met de baby met oa babymassage Ik start 10 juni dus ben erg benieuwd

3 maanden geleden

Reactie op Viveanne91

Haha leeeuk, klinkt inderdaad hetzelfde! Heel veel plezier alvast, hopelijk ...
Weet ik nog niet, ik zit nog op een reactie te wachten

3 maanden geleden

Wij gaan voor Mom&Co!

3 maanden geleden

Reactie op Viveanne91

Ik ben afgelopen week voor het eerst naar zwangerschapsyoga geweest. Het is ...
Wat goed om te lezen dat het bevalt! Ik start in september met zwangerschapsyoga, dus ik moet nog even wachten op. Van een oude collega die ook zwangerschapsyoga heeft gevolgd inderdaad ook gehoord dat zij tijdens de bevalling zo ontzettend veel aan de ademhalingsoefeningen heeft gehad en op die manier heel goed naar haar lichaam kon luisteren. Ze heeft ook een cursus gevolgd rondom bevaltechnieken maar ook zij zei dat ze hier tijdens de bevalling geen seconde bij stil heeft gestaan. De zwangerschapsyoga die ik ga volgen biedt ook partner lessen, waar mijn vriend en ik ook gebruik van gaan maken. Hier gaat het niet om het samen puffen, maar meer ondersteuning in massage etc.

3 maanden geleden

Heb vorige keer (corona-tijd, dus niks te doen) de volgende cursussen gedaan: - zwangerschapsyoga - zwangerfit - haptonomische zwangerschapsbegeleiding Zou de yoga aan iedereen aanraden. Zoals anderen hier al zeggen: daar heb je 猫cht wat aan tijdens de bevalling. Andere twee waren leuk, maar niet voor herhaling vatbaar. Bij haptonomische zwangerschapsbegeleiding had ik 茅茅n sessie die ik enigzins zinvol vond, maar dat leerde we later bij de yoga ook nog eens (en dat was dat je bewust bezig moet zijn met de pijn/het ongemak. Dan is het veel beter te handelen dan wanneer je het probeert te ontwijken. Uiteindelijk ook zonder pijnbestrijding bevallen, terwijl ik na een uur wel heel hard riep dat ik het wilde. Maar bij mij bleek alles gewoon heel snel te gaan, waardoor de pijn ook heftiger was dan 'normaal'). Van de mede cursisten van de zwangerschapsyoga gaf overigens iedereen aan dat ze er iets aan hadden gehad tijdens de bevalling. Van de 9 deelneemsters waren er 8 die een makkelijke bevalling zonder pijnbestrijding hebben gehad. Van mijn 7 vriendinnen die rond dezelfde periode zwanger waren, was er 茅茅n andere die het zonder gedaan heeft. Statistisch is dit natuurlijk geen verantwoorde vergelijking, maar voor mij persoonlijk wel een goede reden om het weer te gaan doen :)

3 maanden geleden

Ik denk nu aan de samen bevallen cursus. Verloskundige raadde die aan, omdat we alles samen doen. Maar ik twijfel ook wel met cursus bevallen als een baas. Maar die is alleen online. Cursussen zijn beiden wel duur, maar de samen bevallen heeft een mini cursus variant die goedkoper is. Hypnobirthing is niet echt bij mij in de buurt. Vriendin raadde echt bevallen als een baas aan, die vond ze keigoed.

3 maanden geleden

Bedankt voor de reacties! Denk dat ik me in zwangerschapsyoga ga verdiepen 馃榿

3 maanden geleden

Ik heb inmiddels een 1e proefles gehad en besloten hier voor te gaan. Ik begin met een pakket van 6 lessen. Ondanks dat het toch ietswat te zweverig voor mij was wel goed voor mijn lijf. De ademhalingsoefeningen zullen denk ik goed van pas komen tijdens de bevalling. Trouwens niet ieder yoga school is zweverig.. dit is voor mij de eerste keer maar totaal niet storend of vervelend. Het blijft uiteindelijk yoga. Ik raad het dan ook aan om te doen tijdens de zwangerschap 鈽猴笍