606 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Jet/
Aah super fijn!! Dat is een positief bericht 😊. Ik had vandaag een groeiec ...
Dat is ook een fijn bericht!
Schatting bij mij was nu 1350 gram.
Geen idee, volgens mij doen ze er weinig aan. Het is vooral zwaar om al dat water mee te slepen….
De vorige keer was het vele vruchtwater wel een reden om in week 35 nogmaals de ogtt te doen. Toen was mijn uitslag bij 24 weken nog wel in orde, maar met 35 weken niet meer. Nu was hij met 24 weken al niet meer goed.
2 maanden geleden
Reactie op Esraa52
Hi. Ik heb ook zwangerschapdiabetes.. Ik zat nuchter goed en na het suikerd ...
Ik lees hier in meerdere comments dat je nuchtere waardes te hoog zijn. Mijn vk gaf aan dat het nuchter max 6,1 mag zijn. Daar zit jij toch onder? Na ontbijt mag het volgens mijn vk max 6,7 zijn. Ook daar zit je onder. Mijn nuchtere waarde is 5,7 vandaag en ben wel benieuwd waarom deze waarde volgens mensen hier te hoog is 🙂
2 maanden geleden
Reactie op -Nadine-
Ik lees hier in meerdere comments dat je nuchtere waardes te hoog zijn. Mi ...
De streefwaarde volgens mijn diabetesverpleegkundige is nuchtere maximaal 5.3. Dat is een flink verschil met wat jouw vk aangeeft
2 maanden geleden
Reactie op -Nadine-
Nuchtere waarde onder de 6.1 geldt voor niet zwangere vrouwen… en mannen trouwens hahaha, dat geldt voor volwassenen in het algemeen. Voor zwangere vrouwen geldt onder de 5.3. Het ziekenhuis houdt inderdaad nuchter onder de 5.3 aan, 1 uur na het eten onder de 7.8 en 2 uur na het eten onder de 6.7.
Ze hebben mij duidelijk gezegd dat als ik nuchter (geregeld) boven de 5.3 uitkom dat er dan langwerkende insuline gegeven zal worden..
2 maanden geleden
Reactie op Smos
Dat is ook een fijn bericht!
Schatting bij mij was nu 1350 gram.
Geen id ...
Oh ja precies.. ja ik denk ook dat het meer is dat het voor jou lichamelijk zwaar is met veel vruchtwater! En volgens mij kan het dan soms lastiger zijn om de baby goed te voelen, maar lijkt me niet dat ze er echt veel mee doen. Hooguit inleiden als de kleine ook gewoon al helemaal lekker gegroeid is misschien? Maar fijn dat het wel nog binnen de grenzen valt!!
2 maanden geleden
Reactie op -Nadine-
Lekker handig! Ik ga over 2 uur terug voor de laatste prik na lunch. Ik wil ...
Jaa zeker doen! Want wat er gezegd wordt klopt niet… mijn VK heeft ook een briefje hangen over de waardes die zwangere vrouwen moeten hebben en daar staat ook duidelijk op dat nuchter onder de 5.3 moet zijn. Ook gynaecoloog, internist en diabetes verpleegkundige houden dit aan (ik sta bij alle drie onder controle).
2 maanden geleden
Ik hoor nu van vele vrouwen om me heen dat ze niet eens de suikertest hebben gedaan (terwijl er wel sprake is van gezondheidsproblemen, overgewicht en afkomst)
Dan denk ik bij mezelf waar maak ik me gek om? Heb geen klachten, baby doet het goed en die 0.1/0.2 verschil id ochtend.. 🫠
2 maanden geleden
Reactie op Jet/
Oh ja precies.. ja ik denk ook dat het meer is dat het voor jou lichamelijk ...
Baby is perfect te voelen. Je ziet ook de hele dag allerlei voetjes en billen voorbij komen. Hij heeft veel zwemwater en is dus ook allerlei slagen aan het oefenen geloof ik 😂 Ik kan zelf ook vaak precies voelen hoe hij ligt (meestal in stuit) en soms voel je echt kleine voetjes tegen je hand schoppen.
Ik verwacht dus niet dat er iets gaat gebeuren… inleiden gaat sowieso niet gebeuren ivm vorige keizersnede.
2 maanden geleden
Reactie op -Nadine-
Ooh.. Mijn verpleegkundige zei dat de nuchtere waardes onder de 5,3 moeten zijn en de waardes na maaltijden onder de 6,7..
Zou dit wel even navragen voor de zekerheid.
Ik loop zelf ook tegen bepaalde dingen aan wat anders word gedaan dan bij mij als bij mijn zus.
Voorbeeld: ik moet vanaf het moment dat ik begin met eten 2 uur verder rekenen om te prikken.
En de druppel na het prikken hoefde ik niet eerst wegtevegen.
Weet niet hoe dit bij de rest zit maar bij mijn zus werd er gezegd, pas 2 uur rekenen nadat je ben uitgegeten en de 1e druppel bloed wegvegen.
2 maanden geleden
Reactie op Jet/
Jaa zeker doen! Want wat er gezegd wordt klopt niet… mijn VK heeft ook een ...
Lekker dan! Maak me toch een beetje zorgen.. Eergisteren met 30+4 groeiecho gehad en gewicht wordt geschat op p52. Net iets boven het gemiddelde. Nu weet ik dat 't een schatting is, maar nu ik dit hier lees.. Echt slecht eigenlijk. T was ook de assistente die t zei.. Ik ga t zo toch even opgooien. Thanks!
2 maanden geleden
Zoals afgesproken start u met 2 dagen bij houden van een 7-punts curve. Dit ziet er als volgt uit; Bloedglucose streefwaarden:
Nuchter < 5,6 mmol
Niet Nuchter < 7,0 mmol
• Nuchter
• 1,5 uur na start ontbijt
• Voor de lunch
• 1,5 uur na start lunch
• Voor het avondeten
• 1,5 uur na start avondeten
• Voor het slapen gaan
Dit is de curve die ik moet gaan bijhouden van mijn diabeet kundige
2 maanden geleden
Reactie op -Nadine-
Lekker dan! Maak me toch een beetje zorgen.. Eergisteren met 30+4 groeiecho ...
Niet teveel zorgen maken hoor! P52 is super mooi gemiddeld! Als er dus al te hoge waardes zijn dan heeft je kleintje er vooralsnog geen last van! Ik heb de diagnose zwangerschapsdiabetes maar vrijwel nooit te hoge waardes en alles gaat super met mij en de kleine. Dus het kan allemaal heel erg meevallen. Zolang je kleintje het goed doet en gewoon goed groeit, dat is de beste graadmeter! Gewoon bespreken straks inderdaad 😊!
2 maanden geleden
Reactie op Esraa52
Ooh.. Mijn verpleegkundige zei dat de nuchtere waardes onder de 5,3 moeten ...
Ik moet 1 uur nadat ik mijn laatste hap heb gegeten en moet of mijn handen wassen of de eerste druppel bloed wegvegen. Ik was altijd mijn handen want ik bloed niet zoveel van de vinger prikken hahaha. Dus dan heb ik dat ik de druppel weg veeg en dan komt er niet genoeg bloed meer 😅🙈