606 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op maanbloem

Dus elke ochtend nuchter onder de 5.6, wat gek dat iedereen een andere stre ...
Ja en ook dat ze een 7 punts curve moeten prikken… ik moet een 4 punts curve prikken.. en dus andere waardes. Ik vraag me soms echt af of ze zelf goed genoeg weten wanneer iemand wel en niet aan zwangerschapsdiabetes voldoet 😂🙈

2 maanden geleden

Weet je wat ik ook zo vreemd vind. Ik moet dagcurve prikken nuchter en dan steeds 1 uur na maaltijd. Soms zit ik 1 uur na de maaltijd wat hoger maar wel onder de 7.8. Dan prik ik wel eens na 2 uur nogmaals en dan zit ik dus altijd ruim onder de 6.7. Ik vind het dus zo gek dat iedereen op andere tijden moet prikken. Want met het prikken na 2 uur zou ik veel meer speling hebben en lijkt er echt totaal niks aan de hand..

2 maanden geleden

Reactie op Jet/

Ja en ook dat ze een 7 punts curve moeten prikken… ik moet een 4 punts curv ...
Ik moet helaas ook 7 punts curve prikken en mijn vingertoppen begin oprecht pijn te doen🫣. Ik moet wrs nog tot vrijdag prikken en hopelijk is het klaar daarna

2 maanden geleden

Reactie op maanbloem

Ik moet helaas ook 7 punts curve prikken en mijn vingertoppen begin oprecht ...
😅😅 ja toen ik een paar dagen achter elkaar moest prikken voelde ik ook echt pijnlijke/blauwe vingertoppen 🥲.. dus ben heel blij dat ik maar twee curves per week hoef te maken en dan soms een maaltijd testen als ik die nog nooit gecheckt heb maar er wel een goede kans is dat die een hoge waarde zou geven. Dat is goed te doen!

2 maanden geleden

Reactie op Mommytobe12344

Weet je wat ik ook zo vreemd vind. Ik moet dagcurve prikken nuchter en dan ...
Jaa.. het is zo verschillend allemaal.. maar als je die tweede meting er ook bij hebt kun je die altijd bespreken met het ziekenhuis als referentie waarde? Mochten ze de eerste waarde te hoog vinden worden?

2 maanden geleden

Reactie op maanbloem

Ja heel herkenbaar! Ik heb 3 jaar geleden een hele uitleg gekregen bij het uitleveren van de prikspullen. Nu alleen de spullen, dus zal wel weg bezuinigd zijn. Die dame adviseerde altijd een beetje aan de zijkant van de vingertopje te prikken en je wijsvinger nooit te prikken. Zo heb je er wat minder last van. Naaldje goed recht erop zetten, dan heb je ook de minste ‘schade’. En goed instellen welke diepte voor jou nodig is, geen groter gaatje prikken dan noodzakelijk om er een druppel uit te krijgen. Maar ik weet niet of je dit bij elke pen kunt instellen? Ik heb 6 verschillende standen. Maar ondanks dat ben ik ook blij dat ik niet meer dagelijks hoef te prikken.

2 maanden geleden

Reactie op maanbloem

Wat verschillend allemaal. Ik moet gewoon de rest van mijn zwangerschap drie keer per dag prikken en 2x per week extra nuchter prikken..

2 maanden geleden

Ging snel dit! Door jullie comments over de nuchtere waarde, heb ik dit aangegeven bij de assistente van m'n vk. Ze vroeg of ik een doorverwijzing wilde naar de diëtist. Daar houden ze inderdaad ook 5,3 aan en niet 6,1. Krijg over 2 dagen ook zo'n prikpen en moet dan de komende 2 weken 4 x per dag prikken en bijhouden wat ik eet. Ze gaf wel aan dat ik alleen gisteren heb geprikt en wellicht is er niks aan de hand. Maar vind t voor m'n eigen gemoedsrust ook fijn dat ik dit even bij kan houden en kan sparren over voeding. Ben al jaren bewust bezig, maar ik kan alleen maar meer leren (bv. fruit na het eten/voor slapengaan liever niet - eerder eiwitten ipv koolhydraten). Thanks ladies!! 🙏🏼

2 maanden geleden

Reactie op Naomiiixxx

Wat verschillend allemaal. Ik moet gewoon de rest van mijn zwangerschap dri ...
Maar wel echt elke dag dus? Heb je dan ook te hoge waardes dat ze dit willen? Bij mij geven ze aan dat zelfs bij vrouwen met hogere waardes ze maximaal 4 dagcurves per week vragen omdat dit een goede representatie zou zijn van hoe je suikers over het algemeen zijn en ze op basis daarvan kunnen beslissen om bv insuline te geven. Ik vind het een stuk beter te doen met zoveel minder prikken.. al ben ik nu wel elke keer toch een beetje zenuwachtig als ik aan een nieuwe dagcurve begin. Zo van ‘zou het dan nu toch te hoog zijn?’ Maar dat is het tot nu toe nooit. Morgen een test met buiten de deur ontbijten! Heb al besloten dat ik ook gewoon lekker een croissant met jam neem, maar ben dus tegelijkertijd wel benieuwd of dit wel goed gaat suikerwaardes technisch 🙈.

2 maanden geleden

Reactie op -Nadine-

Ging snel dit! Door jullie comments over de nuchtere waarde, heb ik dit aan ...
Ooh fijn! Goed dat je het hebt aangekaart en dat je nu ook meer ondersteuning krijgt. En inderdaad, misschien merk je wel dat er helemaal niets is en je dus ook niets anders hoeft te doen! Dat zou heel fijn zijn 😊

2 maanden geleden

Gisteren een curve gemaakt op basis van mijn vrije dag. Welke netjes is binnen de waarden. Vandaag begonnen met een curve met een werkdag en begon gelijk met een hele hoge nuchtere waarde. Had een peperkoek op een 1 latte als ontbijt (ja weet dat dat peperkoek niet ideaal is) , toen ook waarde daarna over mijn limiet heen 😔 heb daarna wel een boterham met kaas op en moet zo weer prikken. Ben benieuwd of dit wat resulteert in lagere waarden voordat ik met de lunch begin..

2 maanden geleden

Reactie op Jet/

Maar wel echt elke dag dus? Heb je dan ook te hoge waardes dat ze dit wille ...
Ik had alleen een te hoge waarde na de suikertest en sindsdien moet ik prikken maar over het algemeen zijn mn waardes goed. Ik heb straks een afspraak bij de verloskundige dus ik zal dan wel verder horen hoe of wat. Ik vind het heel gek dat de meeste maar een aantal dagen hoeven te prikken..

2 maanden geleden

Reactie op Deligrace

Gisteren een curve gemaakt op basis van mijn vrije dag. Welke netjes is bin ...
Zo leer je ook steeds meer over je lijf! Blijkbaar was dit ontbijt zoveel suikers, dat het extra lang in de lijf bleef. Je kindje krijgt niks ergs met af en toe een te hoge waarde omdat je per ongeluk iets verkeerds hebt gegeten hè! Wees niet te streng voor jezelf, maar neem dit ontbijt dus gewoon niet meer de komende weken…

2 maanden geleden

Reactie op Naomiiixxx

Ik had alleen een te hoge waarde na de suikertest en sindsdien moet ik prik ...
Ooh nou dan voelt het voor mij gek dat je iedere dag moet prikken! Ik ook alleen te hoog na de suikertest. Toen een heel weekend prikken (vrijdag - maandag) en die waardes waren allemaal zo goed dat ik toen direct naar 2 curves per week mocht.. wat zei je verloskundige gister?

2 maanden geleden

Nou heb vanmorgen mijn ‘suiker uitdaging’ gedaan! Buiten de deur ontbeten met een wit desem toast avocado en ei en daarnaast een grote croissant met jam en een cappuccino uurtje later 6.9 🥳.

2 maanden geleden

Reactie op Jet/

Ooh nou dan voelt het voor mij gek dat je iedere dag moet prikken! Ik ook a ...
De verloskundige zei dat het erg wisselt per regio. Ze zei dat ik voor nu even dagelijks moet prikken tot ik precies weet waar ik op reageer en het helemaal onder controle heb, over een tijdje mag ik dan minder gaan prikken. Ik heb ook eindelijk de uitslag kunnen inzien van de suikertest, mijn nuchterwaarde was goed en 1 uur na het suikerdrankje ook. Alleen 2 uur na het suikerdrankje was hij 0.3 te hoog dus het valt bij mij ook eigenlijk wel mee.

2 maanden geleden

Reactie op Jet/

Nou heb vanmorgen mijn ‘suiker uitdaging’ gedaan! Buiten de deur ontbeten m ...
Wat fijn!! Ik zou dat niet kunnen hoor! Buitenshuis ontbijten is voor helaas echt geen optie meer. Of ik moet dan ook een yoghurt met granola kiezen, maar die prijzen vind ik echt belachelijk 😅 daar kan ik zelf een hele week ontbijt van maken.

2 maanden geleden

Reactie op Naomiiixxx

De verloskundige zei dat het erg wisselt per regio. Ze zei dat ik voor nu e ...
Jaa dat maakt dan zeker uit per regio! De diabetes verpleegkundige zei wel tegen me dat het ook goed is om in 1 van mijn twee dagcurves juist dingen te hebben die mogelijk iets teweeg brengen, zoals vanmorgen het ontbijt buiten de deur! Vorige week had ik bewust een dagcurve gemaakt toen ik allemaal ‘slechte’ tussendoortjes had en als avondeten witte rijst. Ik ben dan zelf ook nog het type die iets test en dan ook meet als ik geen dagcurve aan het maken ben. Denk dat ik er alleen mezelf mee heb als ik perfect eet tijdens dagcurves en andere momenten niet. Maar indd jouw waarde na twee uur is dus ook echt niet heel hoog! Ook fijn om te weten.. en alles misschien meer inderdaad in perspectief te zien. Ik maak me ook heel veel minder zorgen nu ik zo vaak goede waardes zie na dingen die op papier slechte waardes zouden geven..

2 maanden geleden

Reactie op Smos

Wat fijn!! Ik zou dat niet kunnen hoor! Buitenshuis ontbijten is voor hela ...
Jaa mega fijn! Was er ook heel blij mee! Ik heb als enige de jus ‘s orange die erbij zat door de vriendin die mee was op laten drinken haha. Ik dacht nou eerst maar eens even kijken wat deze dingen doen en niet ook meteen een fruitsapje erbij nemen. Maar inderdaad.. als ik alleen yoghurt zou kunnen bestellen zou ik het ook laten 😅🙈.. vooral met de gedachte dat het over een aantal weken weer prima kan. Dus snap dat je zegt nou even niet… hopelijk kan alles snel weer na de bevalling!

2 maanden geleden

Reactie op Jet/

Jaa dat maakt dan zeker uit per regio! De diabetes verpleegkundige zei wel ...
Ja precies toch gek waar je dan zou denken dat je op reageert dat je dat niet doet. Dietist en verloskundige zeiden allebei probeer maar gewoon van alles uit en dan weet je precies wat je wel of niet kan hebben.