606 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Jet/

Dat zijn zeker goede waardes! Hoe is je dag verder gegaan? Ik had weer een ...
Super fijn om dan een goeie waarde te meten hè! Ik heb vandaag stoofvlees gemaakt en had in gedachten voor mezelf zoete aardappel friet erbij te doen en voor mijn vriend gewone friet. Toch kon ik de gewone friet niet laten staan 🫣 daarna 6.2 geprikt 🤷🏼‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op jhzzee

Super fijn om dan een goeie waarde te meten hè! Ik heb vandaag stoofvlees g ...
Jaa zeker heel fijn!! Maakt allemaal net iets minder angstig.. morgen weer even echt een volledige dagcurve maken. Wat fijn ook dat bij jou dus ook eigenlijk niets gebeurde op een lekker frietje! Toch fijn als je zoiets wel kan nemen op z’n tijd 😊!!

2 maanden geleden

Gisteren de 2 dagcurve doorgestuurd en vandaag reactie ontvangen wat ik eigenlijk verwachtte.. ze vinden mijn nuchtere waarde en die van na de maaltijden te hoog en willen nu graag dat ik elke dag deze waarden prik (nuchter + 3x na maaltijd) en een eetdagboek bijhoudt. Wellicht dat ze nog tips kunnen geven om de waarde te verminderen... Voor mijn gevoel ik al best bewust voor mijn doen (ja...was een snoepert en best ongezonde eter) Maar weet niet hoe nog verder minderen zonder af te vallen.... Als dit niet werkt willen ze mij dan liever aan de insuline plaatsen..... 😔

2 maanden geleden

Reactie op Jet/

Ja dat snap ik wel, dat zou ik ook heel vervelend en gek vinden… ik zou in ...
Ik heb vanmorgen eindelijk een goede waarde geprikt! 5.1 💪 Ik denk dat mijn nachtrust ook beter is geworden. Ik drink ''s avonds na 8 uur niet meer zodat ik niet wakker wordt om naar het toilet te gaan. En ik heb de afgelopen 2 dagen voor het slapen gaan naar een rustgevende playlist geluisterd wat slaap zou bevorderen. Heeft in ieder geval wel geholpen om mijn hoofd wat rustiger te krijgen voor het slapen. Nu heel erg hopen dat ik dit door kan zetten.

2 maanden geleden

Reactie op Deligrace

Gisteren de 2 dagcurve doorgestuurd en vandaag reactie ontvangen wat ik eig ...
Laat je vooral helpen, diëtist is niet voor niets een beroep waar mensen voor opgeleid zijn! Ze weten echt meer dan Google en wat we lezen in de kranten/bladen. Ik dacht de vorige zwangerschap namelijk hetzelfde; dat ik altijd al heel gezond bezig was. Maar heb toen echt wel nieuwe inzichten gekregen, waardoor ik met voeding toch mijn waardes positief kon beïnvloeden. Oh dat klinkt heerlijk zeg Elinevivian!! De hele nacht doorslapen 🥰 fijn dat je dat ook meteen kunt zien aan je waarde!

2 maanden geleden

Ik heb net de insuline opgehaald bij de apotheek! Eind van de ochtend afspraak in het ziekenhuis voor uitleg over het spuiten etc!

2 maanden geleden

Reactie op Girlsmom27

Ik heb net de insuline opgehaald bij de apotheek! Eind van de ochtend afspr ...
Veel succes, you can do this!🥰

2 maanden geleden

Hallo dames, Ik ben nu een week aan het prikken 2x in de week 5x per dag en heb er nu dus 3 dagen prikken er opzitten. Bij 2 van de 3 dagen was mijn nuchtere waarde te hoog allemaal 5.3 en het mag volgens mijn ziekenhuis niet hoger zijn als 5.2. Ik ben vorige week in het ziekenhuis een beetje bang geworden omdat er gelijk werd gepraat over dat je een week tot 10 dagen krijgt het op orde te krijgen en anders insuline. Zijn er meer vrouwen die een waarde hebben nuchter die net iets te hoog is? En wat zijn dan de vervolgstappen van het ziekenhuis? Is dat echt gelijk insuline of is dat meestal niet gelijk het geval? Alvast bedankt

2 maanden geleden

Reactie op Jet/

Dat zijn zeker goede waardes! Hoe is je dag verder gegaan? Ik had weer een ...
Wat goed, fijn dat je zo net wat meer dingen toch kunt eten.. Ik ben gaan prikken, zag de uitslag gisteravond online, die was 27. Zoals ik het lees is dat heel laag, maar ik vind nergens uitsluitsel over of dit nu goed of slecht is. Ik ga de diabetesverpleegkundige vandaag maar even bellen denk ik 🤷🏼‍♀️ tot nu toe blijven mijn waarden 2 uur na de maaltijden netjes, meestal onder de 5 zelfs

2 maanden geleden

Reactie op MLdstb

Wat goed, fijn dat je zo net wat meer dingen toch kunt eten.. Ik ben gaan ...
Jaa super fijn! Vanavond weer een maaltijd die ik niet vaak eet en veel koolhydraten.. ik heb een prik dag dus ik ga het zien wat het gaat doen.. Waarde van 27 is super! Inderdaad heel laag! Ik had 28 en de diabetes verpleegkundige gaf daarbij ook aan dat het heel laag is (gemiddelde suiker waarde lager dan 4.5) en dat dit betekent dat er absoluut geen voorstadium van diabetes is en dat je echt vette pech hebt met de zwangerschapsdiabetes. Goed om af te stemmen inderdaad! Maar ik heb dus ook dat vrijwel alle waardes goed zijn. Vanmorgen zat ik toevallig voor mijn doen nuchter hoog (5.2) maar heb gisteravond toen ik de 7.0 prikte nog een bakje yoghurt met appel gegeten. Dus op zich niet gek als die vanuit de 7 nog iets steeg en vervolgens ‘s ochtends net iets hoger, dus maak me nog geen zorgen!

2 maanden geleden

Reactie op bibin95

Hallo dames, Ik ben nu een week aan het prikken 2x in de week 5x per dag ...
Hi, de aanpak is heel wisselend per plek… op een te hoge nuchtere waarde gaan ze wel sneller insuline inzetten omdat de nuchtere waarde meestal minder goed te beïnvloeden is…. Bij mij werd gezegd dat deze niet te beïnvloeden is, maar ik heb hier al veel dingen gelezen rondom even wandelen na het avondeten en bv niets meer eten na 20.00/20.30, dat dit soort dingen wel helpen om je nuchtere waarde wat te verlagen. Dus daar zou je naar kunnen kijken? Blijft nuchter te hoog dan gaan ze wel insuline adviseren ja..

2 maanden geleden

Reactie op Jet/

Hi, de aanpak is heel wisselend per plek… op een te hoge nuchtere waarde ga ...
Dankjewel voor je reactie ik ga even op onderzoek uit 😊

2 maanden geleden

Reactie op bibin95

Hallo dames, Ik ben nu een week aan het prikken 2x in de week 5x per dag ...
Mijn nuchtere waarde is ook te hoog. Ik ben sinds vandaag aan de insuline. Mijn nuchtere waarde was niet enorm te hoog. 0.2 tot 0.5 Max te hoog. Maarja wel te hoog. En daarbij kwam dat ik dan in de avond niks meer kon eten wat niet altijd heel prettig is. Ik heb van alles geprobeerd om het lager te krijgen maar lukt gewoon niet. Dit zijn echt mijn hormonen die het doen. Ik heb zo’n 4 weken geprobeerd om het lager te krijgen. Maar helaas. Ik moet nu elke avond 2 eenheden insuline spuiten om te kijken of dat wat doet.

2 maanden geleden

Reactie op Girlsmom27

Mijn nuchtere waarde is ook te hoog. Ik ben sinds vandaag aan de insuline. ...
Ik moet ook vandaag aan de insuline. Ik heb ook echt van alles geprobeerd maar bleef hoog.. ook ong zelfde waardes als bij jou. Ik moet elke avond 4 eenheden spuiten.. ben benieuwd.

2 maanden geleden

Weet iemand wat de 'grens' is om over te gaan op insuline? Ik lees hier veel vrouwen waarbij de nuchtere waarde vooral steeds te hoog was. Die is bij mij tot nu toe goed, alleen soms na lunch of diner net te hoog..

2 maanden geleden

Reactie op MLdstb

Weet iemand wat de 'grens' is om over te gaan op insuline? Ik lees hier vee ...
Dat ligt er heel erg aan. Als je nu de dingen eruit kunt filteren waar je op reageert en daardoor weer binnen de goede waardes gaat vallen dan is het prima. Ook als er dan een enkele keer wel een te hoge waarde in zit. Als je structureel steeds bij lunch of avondeten te hoog is dan is het dus niet zo goed te beïnvloeden door wat je eet en dan gaan ze vaker over tot insuline (kortwerkend). Zolang jij met de juiste voeding je suiker positief kunt beïnvloeden dan zullen ze daar op aansturen (meestal).

2 maanden geleden

Reactie op MLdstb

Weet iemand wat de 'grens' is om over te gaan op insuline? Ik lees hier vee ...
Geen idee. Ik moet twee dagen per week een dagcurve doorsturen naar het ziekenhuis. Ik zit elke week wel 1 waarde te hoog na lunch of avond eten. Telkens denk ik “oh kak nu word ik gebeld”, maar ik moet dan de volgende dag opnieuw prikken en die is dan natuurlijk goed en hoor er nooit iets van. Ook niet als de waarde in de 7 is.

2 maanden geleden

Hier ook de nuchtere waarde te hoog. Niet extreem, maar 0.2 of 0.3. Mag nu het weekend nog een dagcurve bijhouden om te zien of deze toch niet zakken. Anders wordt het helaas insuline.

2 maanden geleden

Ik merk dat ik echt veel stress ervaar van het bloedprikken. De nuchtere waarde blijft slecht en ik heb het gevoel dat ik daar faal. Wat ik ook probeer, op enkele keren na, blijft het elke ochtend te hoog. Ik slaap slecht, en de druk om goed te slapen vanwege die suikers helpt ook niet mee. Ik ben bang voor de mogelijke gevolgen van insuline spuiten. Het valt me allemaal heel zwaar.

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Ik merk dat ik echt veel stress ervaar van het bloedprikken. De nuchtere wa ...
Ik had dat ook heel erg. Maar uit eindelijk toch besloten om te starten met insuline en dat heeft mij zoveel meer rust gegeven. Ik wilde eerst absoluut ook niet aan de insuline maar helaas was het niet anders. Mijn hormonen zorgen er voor dat die nuchtere waarde te hoog blijft ik kan er zelf dus helemaal niks aan doen.