606 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Girlsmom27

Ik had dat ook heel erg. Maar uit eindelijk toch besloten om te starten met ...
Is er bij jou ook aangegeven dat je door de Insuline nu ook sowieso ingeleid gaat worden? Dat staat mij zo tegen.

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Is er bij jou ook aangegeven dat je door de Insuline nu ook sowieso ingelei ...
Het protocol is dan om inderdaad in de 38 weken te doen. Omdat de baby mogelijk te groot zal worden. Wellicht dat je aan de hand van de groeiecho’s (als die ‘normale’ waardes hebben) daarvan af kan wijken in overleg met je gynaecoloog?

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Is er bij jou ook aangegeven dat je door de Insuline nu ook sowieso ingelei ...
Ik heb woensdag weer een afspraak bij de gynaecoloog. En dan zal dat wel besproken worden. Mij staat dat namelijk ook erg tegen. Zolang het niet nodig is hoeft het voor mij niet. Bij de vorige echo was mijn baby nog steeds aan de kleine kant. Dus we zullen woensdag zien hoe het dan is.

2 maanden geleden

Reactie op Girlsmom27

Ik heb woensdag weer een afspraak bij de gynaecoloog. En dan zal dat wel be ...
Vervelend dat je nuchtere waarde te hoog blijft. Is ook wel de waarde waar je het minste aan kan doen/beinvloeden. Dankjewel hormonen!! Je kunt over het algemeen gewoon overleggen over het inleiden hoor! Zeker als je kindje de vorige metingen niet al te groot was. Ze houden je kindje nu toch in de gaten met extra echo’s, dus ik zou vooral aangeven dat je het liever langer in je buik wilt laten groeien als er verder geen reden is om al met 38 weken in te leiden!

2 maanden geleden

Reactie op Smos

Vervelend dat je nuchtere waarde te hoog blijft. Is ook wel de waarde waar ...
Jaa tot nu toe was ze elke keer te klein. Dus ben benieuwd hoe het nu is. Aan de ene kant denk ik ja inleiden wat fijn dat heb je ongeveer een datum. Maar een bevalling inleiden duurt vaak langer en is pijnlijker en daarom heb ik zo iets nou doe maar niet 😂. Maarja we zullen het wel zien de aankomende tijd. Het welzijn van mijn baby staat natuurlijk voorrop

2 maanden geleden

Zojuist gebeld door de diabetesverpleegkundige en ik word inderdaad aan de insuline gezet. Woensdag instructie. Het is dat ik mentaal hier al aan op het voorbereiden was, maar ik baal er wel ontzettend van. Ook dat de rest van de zwangerschap straks via de gynaecoloog loopt in plaats van de verloskundige. Even lastig schakelen nu.

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Zojuist gebeld door de diabetesverpleegkundige en ik word inderdaad aan de ...
Vervelend! Maar alles voor je kindje! Hopelijk heb je met insuline alles weer snel onder controle en heeft je kindje er niet teveel last van.

2 maanden geleden

Vandaag gebeld door de verpleegkundige en moet maandag weer in het ziekenhuis zijn om instructies te krijgen voor insuline 😔

2 maanden geleden

Ik lees graag even mee. Ik ‘mag’ aanstaande maandag de suikertest doen in het ziekenhuis, omdat bij een echo bleek dat het buikje van de baby ineens op P93 zit. Daarvoor was het gewoon goed. Probeer nu al minder te snoepen, zou dit verschil maken? Lijkt me dat zo’n buikje ook niet ineens veel kleiner wordt ;)

2 maanden geleden

Reactie op Deligrace

Vandaag gebeld door de verpleegkundige en moet maandag weer in het ziekenhu ...
Jammer dat het toch moet.. maar hopelijk wordt daardoor het eten ook wat dragelijker en hoef je niet meer alles te schrappen! Dat zou ook fijn zijn!

2 maanden geleden

Reactie op Ntasss

Ik lees graag even mee. Ik ‘mag’ aanstaande maandag de suikertest doen in h ...
Het kan wel zijn dat minder snoepen voor lagere bloedsuikers zorgen en daardoor het buikje van de kleine minder hard groeit. Dus in die zin zeker! Nu minder snoepen zal geen verschil maken op de uitkomst van je suiker test… maar volgens mij bedoelde je dat laatste ook niet 🙈🙈. Hopelijk valt het allemaal mee!!

2 maanden geleden

Reactie op Ntasss

Ik lees graag even mee. Ik ‘mag’ aanstaande maandag de suikertest doen in h ...
Hier ook nog een suikertest deze week (33w) omdat het buikje tijdens een groeiecho opeens op P94 zat. De rest van de metingen waren wel gemiddeld..

2 maanden geleden

Reactie op Gabriella95

Hier ook nog een suikertest deze week (33w) omdat het buikje tijdens een gr ...
Dan is het altijd goed om even een check op suiker te doen inderdaad… hopelijk valt het mee voor je! De test zelf vond ik erg meevallen! Dus hoef je niet teveel tegenop te zien. De uitslag vond ik dan weer minder leuk 😬🫠

2 maanden geleden

Reactie op Jet/

Jammer dat het toch moet.. maar hopelijk wordt daardoor het eten ook wat dr ...
Dat is inderdaad weer het voordeel, dat je niet zozeer streng weer aan je dieet hoeft te zitten en de lekkere dingen weer wat mag. Zal niet zozeer de zoete dingen weer oppakken, maar af en toe een lekkernij zou wel weer eens lekker zijn 😉

2 maanden geleden

Reactie op Deligrace

Dat is inderdaad weer het voordeel, dat je niet zozeer streng weer aan je d ...
Ja die mis ik nu toch wel heel erg! Afgelopen week kha ontbijtkoek en brownies gebakken. Die ontbijtkoek is alsnog saai, maar geeft wel wat meer afwisseling in tussendoortjes. De brownies zijn wel echt super lekker 😋

2 maanden geleden

Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Sta nu helemaal onder controle van het ziekenhuis. Ook besproken hoe het zit met inleiden tussen week 38/39. Dit is toch wel iets wat ze adviseren om te doen. Ivm dat de insuline de placenta/ navelstreng aan kan tasten ofzo. Dus dat gaan we dan ook maar doen. Ben benieuwd of jullie ervaring hebben met inleiden. Is het altijd zo dat dat langer duurt en pijnlijker is dan wanneer de bevalling natuurlijk begint? Mijn eerste bevalling duurde lang. Maar de tweede was in totaal van gebroken vliezen tot dat ze eruit was maar 5 uurtjes. Voor zo’n bevalling zou ik direct tekenen.

2 maanden geleden

Zojuist voor het eerst insuline (langwerkende) gespoten. 3 eenheden. Ben benieuwd of ik morgenochtend inderdaad een lagere bloedsuiker heb 🤞🏻

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Zojuist voor het eerst insuline (langwerkende) gespoten. 3 eenheden. Ben be ...
Ben benieuwd of je waarde vanmorgen lager was! Ik hoop het voor je!!

2 maanden geleden

Reactie op Girlsmom27

Vandaag bij de gynaecoloog geweest. Sta nu helemaal onder controle van het ...
Wat balen dat inleiden dan toch echt wel nodig is… maar ik snap heel goed dat je dan toch de adviezen gaat volgen.. alles voor de kleine.. geen ervaringen verder, dit is mijn eerste zwangerschap!

2 maanden geleden

Reactie op Jet/

Ben benieuwd of je waarde vanmorgen lager was! Ik hoop het voor je!!
Ik denk dat het spuiten niet helemaal goed is gegaan. Mijn man deed het voor mij, maar zag ook nog een druppel hangen nadat hij de naald eruit haalde. Waarde vanmorgen 5,6 :( Vanavond toch maar zelf doen, en langer erin laten zitten. Echt flink baalmoment van voel mij ook echt niet top. Heel moe en emotioneel de laatste dagen