606 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op ElineVivian

Ik denk dat het spuiten niet helemaal goed is gegaan. Mijn man deed het voo ...
Ah shit wat balen 😓… inderdaad misschien toch gewoon zelf doen, jij kunt het beste merken hoe het gaat. Had je wel vooraf gecheckt of er geen luchtbel zat? Dus een test eenheid gewoon in de lucht zeg maar gedaan nadat je het naaldje erop had gezet? (Ik heb de instructie gekregen toen ik mijn prikset kreeg, zodat ik niet terug hoefde te komen als ik toch insuline zou moeten gaan spuiten). Ik snap dat je er mega van baalt… maar het is pas de eerste dag! En wat je zegt, misschien met prikken iets niet goed gegaan. Morgen kan het er weer helemaal anders uit zien!

2 maanden geleden

Hi dames, kan het kloppen dat bij een verkoudheid/griepvirus je waardes enorm stijgen? Mocht nu om de dag prikken en schrik me kapot 😱. Alleen nuchter was oké, de rest allemaal boven de 7.2 😵‍💫. En heb echt geen gekke dingen gegeten met veel koolhydraten ofzo .. eet nu juist minder en drink veel thee en water. Toen ik woensdag en daarvoor nog niet ziek was zat ik gemiddeld op de 4,5-5,5 gedurende de hele dag 🤷🏻‍♀️.

2 maanden geleden

Reactie op Lies90g

Hi dames, kan het kloppen dat bij een verkoudheid/griepvirus je waardes eno ...
Ja herkenbaar! Niet zo veel hoger als bij jou, maar mijn waardes liggen ook ineens 1 punt hoger dan normaal. Terwijl ik hetzelfde eet, zeker ontbijt is al weken hetzelfde, geeft dus ook al weken dezelfde waarde en nu ineens 1 punt hoger. Nuchtere waarde blijft ook bij mij hetzelfde, gek hè?!

2 maanden geleden

Ik moet bekennen dat ik er eigenlijk een beetje doorheen zit met de diabetes.... Voor mij mentaal de druppel die de emmer doet overlopen, bovenop allerlei andere zaken die in mijn dagelijks leven naar boven komen die ik normaliter niet heb... Deze zwangerschap is al zwaarder dan mijn vorige, en met de diabetes erbij merk ik dat ik er niet meer van geniet en er vanaf wilt zijn..... Was een zoetekauw geweest en sinds de diagnose, heb ik geen lekkernijen meer genomen (1x pw bij de koffie wel met vriendinnen, maar dat is het enige!) en drink ik geen cola meer oid. Mijn nuchtere waarde blijft structureel op 6.4 (mag max 5.6 zijn) en de na maaltijd waarden (op ontbijt na) zijn ook te hoog..... Ben geen ontbijter, maar op advies toch iets eten, ivm mijn drukke ochtendschema (nog 2 kinderen etc) eet ik dan 2x rijstewafels met kaas om maar een bodem te hebben... die waarden zijn an sich wel goed, maar hebben ze toch commentaar op omdat er geen vezels inzitten........ Tussendoortjes neem ik ook niet, om suikers te voorkomen... af en toe in de ochtend wat meloen om wat vocht binnen te krijgen. drink over het algemeen alleen thee en water. Lunch: probeer ik 2 bruine boterhammen met hartig beleg zoals kaas of ham te eten, op werk vaak wat wordt aangeboden een broodje met wat die dag er is en soep en kies dan voor de gezondere optie. ik drink daarbij 2 glazen melk. avondeten: proberen we de normale 'prak' te eten, dus aardappeltjes, groenten en vlees. ben sowiezo niet echt een aardappeleter, dus neem al geen grote portie daarvoor. maar kiezen ook voor pasta of een salade. maar in de weekenden willen we als gezin ook kunnen genieten van het 'slechte' zoals een frietje of pizza... als dit mijn enige zondiging in de week is, wil ik daar van kunnen genieten. Maar alle communicatie met de diabetes verpleegkundige komt zo negatief over..... melk drinken doe ik blijkbaar te veel (ik houdt gewoon van melk), de rijstewafels zijn niet goed... moeten crackers zijn.... aardappelen zijn ook niet goed, want teveel koolhydraten.... friet ook niet goed... duh... maar dat is mijn 'zondiging' en waarde verschilt niet zoveel als van een normale maaltijd bij mij...en de broodjes van werk zijn ook niet goed, want dat zijn ook suikers..... ik heb het gevoel dat ik moet leven van hun op crackers, sla en water, wat ik voor mijzelf een hele opgave vind omdat ik van lekker eten houdt. Maar afvallen mag ik ook niet.... ik zit daar gewoon even mee doorheen en wilde ik even kwijt....

2 maanden geleden

Reactie op Deligrace

Ik moet bekennen dat ik er eigenlijk een beetje doorheen zit met de diabete ...
Het is zwaar hè!! Zeker als je een zoetekauw bent. Ik ben het ook helemaal zat, de eerste paar weken was het nog wel prima, maar nu ben ik er helemaal klaar mee. Ik mis het zo om een gebakje te eten, lekker koekje bij de koffie, de pepernoten die al weken naar me roepen bij de bakker. En vooral niet te hoeven nadenken over wat je eet. Doordat ik normaal veel beweeg hoef ik nooit na te denken over eten en ben ik heel slank. Ik merk ook dat ik steeds minder kan hebben. Fruit door de yoghurt en muesli als ontbijt is nu al te veel…. Geen zoet broodbeleg. En dan nog 8 weken te gaan, inderdaad hier ook in combinatie met allerlei andere klachten. Mijn waardes blijven tot nu toe wel oké en heb een diëtist die weinig van zich laat horen. Ze heeft deze week zelfs de verkeerde strips en lancetten besteld, dus nu zit ik zonder, want ze heeft gisteren niet gereageerd op mijn belletje en berichtjes. In jouw geval zou ik denken; wat houd je tegen om insuline te gebruiken? Zeker als je nuchtere waarde ook te hoog is. Ik kan me voorstellen dat het in jouw geval ook juist rust kan geven.

2 maanden geleden

Reactie op Smos

Het is zwaar hè!! Zeker als je een zoetekauw bent. Ik ben het ook helemaal ...
Ik vind het juist niet erg om insuline te gebruiken.. geef het juist aub! Dan kan ik wat rustiger ertegenaan qua eten wetende dat insuline mij helpt. Maar het gevoel dat ondanks goede bedoelingen van de diabetes verpleegkundige dat ze nog zoveel dingen zien die negatief zijn... Maandag de insuline instructie waarbij ik lange dosering krijg in de avond en korte dosering als de waarde na maaltijd alsnog hoog blijft...

2 maanden geleden

Reactie op Deligrace

Ik vind het juist niet erg om insuline te gebruiken.. geef het juist aub! D ...
Heel frustrerend als je ook alleen maar je best doet… Fijn dat je maandag de instructie krijgt. Hopelijk geeft het wat rust!

2 maanden geleden

Nog meer dames die gek worden van het dieet? Mijn waardes zijn over het algemeen goed, zo lang ik geen slechte dingen eet. Maar ik heb daar zooooooo veel zin in 😫 zondigen jullie wel eens?

2 maanden geleden

Reactie op MLdstb

Nog meer dames die gek worden van het dieet? Mijn waardes zijn over het alg ...
Jaaaa 🥲 hetzelfde hier! Ik ben laatst uit eten geweest en heb me toen niet ‘ingehouden’ en ook een toetje genomen, waardes daarna waren alsnog gewoon goed maar de nuchtere waarde de volgende dag was net op t randje en dan voel ik me toch weer schuldig 🥹 dus probeer wel vol te houden…

2 maanden geleden

Reactie op MLdstb

Ja ik krijg er steeds meer moeite mee. Ik eet ook wel eens een koekje of iets. Over het algemeen reageer ik er ook prima op. Maar toch probeer ik het niet te vaak te doen. Laatst nog met de verloskundige over gehad en die zei ook dat af en toe iets lekker ook echt wel kan.

2 maanden geleden

Reactie op MLdstb

Herkenbaar wel… dit weekend heb ik het wel echt iets meer losgelaten. Mijn vriend en ik waren een weekend weg nog samen. Twee keer uiteten, twee hotel ontbijtjes, een lunch buiten de deur. Toch wel keuzes gemaakt maar niet alles gelaten. Bij het ontbijt bewust gekozen voor volkoren en veel eiwitten en dan 1 zoet iets waar ik zin in had. Avondeten was al beperkt in wat je mag omdat je zwanger bent hahaha. Dus 1 avond gewoon een hamburger gegeten en 1 avond zalm. Daar dan wel weer als voorgerecht salade bij. Desert 1 bolletje ijs met wat slagroom. Door eerder wist ik dat dit in principe goed gaat. Gister thuis direct getest hoe de suiker was en was toen 5.3 (niet nuchter). Dus denk dat het wel oké is gegaan. Maar ben er wel zat van dat het altijd in je hoofd zit en je altijd voor je gevoel de juiste keuzes moet maken.. tegelijkertijd was de kleine vandaag bij de VK wel iets verder voor op de groei dan eerst (maar nog steeds binnen de normaal waardes). Dus heb wel weer zoiets van oké, weer terug focus! Nog eventjes!

2 maanden geleden

Reactie op MLdstb

Ja ik ook! De eerste weken ging nog wel, nu mis ik het zo!! Ik zondig ook wel eens hoor, al compenseer ik vaak dezelfde dag dan wel met een extra goede maaltijd. En heb pas zelfs kha brownies gemaakt, die liggen in de vriezer. Als ik ‘s avonds echt trek heb in wat lekkers neem ik er zo eentje. Vandaag weer groeiecho gehad. Kleine nog steeds helemaal gemiddeld, dus daar gelukkig geen problemen. Wel enorm veel vruchtwater, 7 liter had ze uitgerekend 😳 Nog nagevraagd deze keer; maar daar kunnen ze idd niets mee, alleen vervelend voor je dat je alles mee moet slepen. Maar 7 liter vruchtwater, plus 2 kg baby, plus placenta, plus extra bloed. Ik snap nu wel dat ik dus alweer 12 kg zwaarder ben, maar dat je dat nergens ziet behalve aan die enorme buik. (Als je zelfs steeds meer zwangerschapskleding niet meer past, dan weet je zeker dat je een hele grote buik hebt 😒)

2 maanden geleden

Reactie op Smos

Ja ik ook! De eerste weken ging nog wel, nu mis ik het zo!! Ik zondig ook ...
Oeh welk recept voor de brownies heb je gebruikt? 😊

2 maanden geleden

Reactie op Smos

Ja ik ook! De eerste weken ging nog wel, nu mis ik het zo!! Ik zondig ook ...
7 liter 😱? Jeetje! Wat moet je lijf pijn doen van het dragen van zoveel gewicht op je buik 😓..

2 maanden geleden

Reactie op jhzzee

Oeh welk recept voor de brownies heb je gebruikt? 😊
https://www.lowcarbchef.nl/recept/koolhydraatarme-brownies Volgens mij was hij ooit al in dit topic gedeeld? 8 oktober wordt onze oudste 3 jaar, dan ga ik ook iets bakken via deze site. Staan lekkere dingen op! Ik denk een monchou taart op een kha bodem en dan blauwe bessen/rood fruit erop. Is dan ook met weinig koolhydraten en suikers, maar wel ‘gewoon’ echt lekker!

2 maanden geleden

Vandaag de insuline instructie gehad, en werkt hetzelfde idee als die van de ivf traject spuiten, dus geen verassing voor mij qua wijze 😊 Ik moet in de avond 8eh spuiten voor langdurige werking. En indien nodig na de maaltijd als deze alsnog hoog uitvalt met 2eh kortdurend bij spuiten. Voor diegenen die ook insuline hebben... Zijn dit eenheden die normaal zijn?

2 maanden geleden

Reactie op Deligrace

Vandaag de insuline instructie gehad, en werkt hetzelfde idee als die van d ...
Ik spuit nu nog 4eh om mijn nuchtere waarde laag te krijgen, wat aardig de goede kant opgaat. Al neem ik soms wel een koekje of snoepje voor dat ik in bed duik🥹 Ik heb al heel mn zwangerschap zin in zoetigheid.. Wel gaf mijn arts aan dat mijn waardes konden stijgen en dat dit niet aan mij zou liggen maar aan mijn zwangerschaphormonen die het over zouden nemen🤷🏽‍♀️ Dit is allemaal nieuw voor mij.. 1e zwangerschap ook. Ik doe nog wel 2 dagen in de week een hele dagcurves. Resterende dagen alleen mijn nuchtere waardes. En als ik uit eten ga of bij iemand ga eten geef ik ook mijn waardes door omdat het soms toch voorkomt dat mijn waardes hoog zijn. Maar daar heeft ze nog geen insuline voor gegeven.

2 maanden geleden

Klopt t hoe verder in je zwangerschap hoe moeilijker t is? Het lijkt wel alsof mijn waardes wat moeilijker onder controle is te houden sinds ik verder in mijn zwangerschap zit (zit nu met 30 weken) terwijl t voorheen echt een makkie was..

2 maanden geleden

Reactie op sabbie97

Klopt t hoe verder in je zwangerschap hoe moeilijker t is? Het lijkt wel al ...
Ja klopt inderdaad. Het wordt steeds moeilijker voor je lichaam om het goed te reguleren😕

2 maanden geleden

Reactie op sabbie97

Klopt t hoe verder in je zwangerschap hoe moeilijker t is? Het lijkt wel al ...
Ja klopt! Herkenbaar ook hier! Moet echt meer suiker mijden om mijn waardes goed te houden.