606 Reacties
2 maanden geleden
Helaas gisteren te horen gekregen dat ik eerder ingeleid moet worden, door het insuline gebruik. Mijn waardes zijn overwegend goed overdag met de voeding, maar enkel de nuchtere waarde bleef wat te hoog. Dus nu sinds 1.5 week in de avond insuline aan het spuiten. Groeiecho met 32 weken was goed, maar dus toch een inleiding. Zie er erg tegenop dat de bevalling nu niet op een natuurlijke manier zal starten. Anderen hier ook ervaring mee? Of wel vrouwen waar er ruimte is om een inleiding nog wat af te houden? Of wellicht ervaring vanuit eerdere bevallingen? Dit wordt mijn eerste.
2 maanden geleden
Reactie op Cheryllindsay
Helaas gisteren te horen gekregen dat ik eerder ingeleid moet worden, door ...
Wat vervelend! Op welke termijn willen ze dan nu gaan inleiden?
Ik heb geen ervaring met inleiden, dus kan daar niets over vertellen.
Heb in mijn 1e bevalling wel weeenopwekkers en weeenremmers gehad, was nogal een rollercoaster die uiteindelijk in een spoedkeizersnede eindigde. Ons kindje en ik hebben toen na 2 maanden een afspraak bij de homeopaat gehad, hadden allebei veel onrust in ons lijf door al die medicatie. Dus dit is wel een tip die je eens kunt onthouden, ik ben heel blij dat ik daar terecht was gekomen!
2 maanden geleden
Reactie op Smos
Wat vervelend! Op welke termijn willen ze dan nu gaan inleiden?
Ik heb gee ...
Ergens tussen week 38-39. Dat is een beetje afhankelijk hoe het de komende weken gaat met mijn waardes en de hoeveelheid insuline als ik het goed begreep. Maar vermoedelijk gewoon rond de 38 weken.
Goede tip! Die ga ik onthouden mocht ik dit gevoel herkennen daarna. Ik hoop natuurlijk van niet, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen dat het echt wat met je lijf/gemoedstoestand kan doen.
2 maanden geleden
Reactie op Smos
Misschien schrale troost, hier een geplande keizersnede, ook al met 39 weke ...
En hoe voel jij je daarbij? En is dat dan ook vanwege de diabetes of een andere reden?
2 maanden geleden
Reactie op Cheryllindsay
En hoe voel jij je daarbij? En is dat dan ook vanwege de diabetes of een an ...
Ja diabetes heeft er eigenlijk niets mee te maken. Maar vooral mijn vorige bevalling, had nu de keuze tussen een geplande keizersnede of natuurlijke bevalling. Maar ik heb de keuze gemaakt om een keizersnede te plannen, in verband met een heleboel factoren, heb hier een paar keer over gesproken met de gynaecoloog. Dus voelt voor mij prima, hele bewuste keuze.
Ervaar de zwangerschap ook als erg zwaar door een waslijst aan kwalen, dus is prima als hij er nu met 39 weken is en ik niet hoef door te lopen tot de 41 weken, toen werd mijn eerste zoontje geboren.
2 maanden geleden
Hello ladies! Ik heb heel lang stil gestaan qua gewicht ivm mijn dieet. Ik zag deze week dat ik 1 kilo was aangekomen en vraag me af of dit aan het termijn ligt (34 weken) of doordat ik mijn dieet toch iets minder serieus heb genomen blijkbaar.
Hoe is dat voor jullie?
2 maanden geleden
Reactie op Smos
Ja diabetes heeft er eigenlijk niets mee te maken. Maar vooral mijn vorige ...
Nou dan kan ik het me goed voorstellen ja, klinkt als een weloverwogen beslissing en ook als iets waar jij je goed bij voelt, dat is het belangrijkste!
2 maanden geleden
Reactie op Cheryllindsay
Helaas gisteren te horen gekregen dat ik eerder ingeleid moet worden, door ...
Same here.. Ik spuit ook insuline in de nacht voor mn nuchtere waardes. En word ook ingeleid in week 38/39.
Had ook liever gewild dat de bevalling natuurlijk zal gaan maar helaas..
Is trouwens ook mijn eerste.
Mijn arts zei wel dat de keuze toch bij mij ligt. Dus als ik niet ingeleid wil worden dat ik gewoon kan weigeren alleen wetend dat het risicovol is voor de baby en kan leiden tot een moeilijkere bevalling ben ik toch van plan om me te laten inleiden..
2 maanden geleden
Reactie op Nikkietje321
Hello ladies! Ik heb heel lang stil gestaan qua gewicht ivm mijn dieet. Ik ...
Ja ik ook! Gisteren op de weegschaal en was de afgelopen / weken 2 kilo aangekomen. Schrok er ook van. Ik ben nu 36 weken zwanger. Woog al maanden hetzelfde, maar denk dat het ook wel bij de termijn hoort. Kleine groeit hard
2 maanden geleden
Hoi! Vanwege de groei van mijn kindje vorige week een dag curve moeten prikken.
Deze was helemaal goed, maar wilde zeker weten dat alles goed is en welke keuzes qua ontbijt/lunch beter zijn qua suiker waardes, dat ik daarna nog een paar keer geprikt heb. Nu was mijn nuchtere waarde ineens twee keer te hoog, terwijl de rest van de dag eerder laag dan hoog is. Kun je zelf iets doen om je nuchtere waarde laag te krijgen?
2 maanden geleden
Reactie op MerelR94
Hoi! Vanwege de groei van mijn kindje vorige week een dag curve moeten prik ...
Hee! Ooh dat is rot zeg, puur door die zwangerschapshormonen dan!
Bij mij werkt het om niet na 8u nog te eten en ‘s avonds nog een wandeling te doen, al is het maar 10 minuutjes.
Maar mijn verloskundige heeft dit zelf ook gehad en die zei dat het bij haar juist hielp om ‘s avonds wat meer te eten zodat je die insuline ‘s avonds vast goed op gang helpt, dus even kijken wat voor jou werkt ♥️
2 maanden geleden
Het gaat hier nog helemaal niet goed helaas. Ook met insuline en verhoogde dosis inmiddels, blijft mijn nuchtere waarde te hoog. Eergisteren uit frustratie een bak ijs weggewerkt en daar de hele middag/avond flink buikpijn gehad. Voelde als een harde buik x3. Ik ben gewoon zo moe. Heb het gevoel nooit uitgerust wakker te worden. De volgende ochtend dan ook weer nog hoger dan normaal, 5,7. Dus gisteren heel strikt overdag op mijn koolhydraten gelet, veel meer duurzame koolhydraten gekozen. Ik ga vroeg op bed, en wordt nu wakker met een nog hogere nuchtere waarde, 5,9. Ik kan wel janken. Het lijkt wel alsof de insuline het alleen maar erger maakt en de druk om die waarde naar beneden te krijgen weegt steeds zwaarder op mijn schouders.
2 maanden geleden
Reactie op Esraa52
Same here.. Ik spuit ook insuline in de nacht voor mn nuchtere waardes. En ...
Ja herkenbaar hoor, tuurlijk willen we uiteindelijk het beste voor de baby en heb ik me er ook bij neergelegd en gaan we hier het beste van maken. Hebben ze bij jou die risico's van langer doorlopen goed uitgelegd? Of hebben we het dan puur over de grootte van de baby?
2 maanden geleden
Reactie op ElineVivian
Het gaat hier nog helemaal niet goed helaas. Ook met insuline en verhoogde ...
Heel herkenbaar! Ik dacht er ook met 10EH wel te zijn, want zo veel hoger dan 5.3 is mijn nuchtere waarde niet. Maar ik spuit er ondertussen al 28EH en nog steeds is er vrijwel geen verandering te merken.. Frustrerend
2 maanden geleden
Reactie op ElineVivian
Het gaat hier nog helemaal niet goed helaas. Ook met insuline en verhoogde ...
Sterkte meid! Wat rot zeg….
Heb je fijne hulpverleners om je heen waar je deze frustraties mee kan delen en die je (nog beter) kunnen helpen om de waardes wel oké te krijgen?
Super rot als je uiteindelijk dan maar insuline gaat spuiten en dat het ook nog niet eens lijkt te helpen…
(Van een volle bak ijs zou ik zonder zwangerschap al heel veel buikpijn krijgen 😇 nu krijg ik dat niet eens weg)
2 maanden geleden
Wat shit voor jullie zeg 😢.. kan me zo voorstellen hoe frustrerend dat moet zijn.. dat je zo onwijs je best doet en dan de medicatie gaat gebruiken en dan nog niet het effect wat je wil voor de kleine en jezelf 😢.. bah! Ik hoop dat jullie veel steun hebben van mensen om je heen!!
Ik zat er zelf gisteravond volledig doorheen omdat ik ineens uit het niets een te hoge nuchtere waarde had en een te hoge waarde na het avondeten (we hadden stamppot). Ik had nog nooit een te hoge waarde geprikt en nu 2 op 1 dag.. Daarbij kwam dat ik deze week onderzoeken had vanwege een iets hogere bloeddruk (gelukkig waren de uitslagen goed). Dus gisteravond een mega huilbui door alle ‘moeilijkheden’ deze week. Ik heb gisteravond het ziekenhuis een bericht gestuurd en kreeg gelukkig vanochtend vroeg meteen een geruststellend bericht terug (met o.a. het bericht dat stamppot een beruchte is en ik die gewoon lekker moet laten staan haha) en we hebben afgesproken dat ik de komende dagen even door blijf prikken om te zien of het toeval was of wel een verhoging van de waardes is. Vanmorgen nuchter zat ik weer (net aan) goed, maar was ik al blij mee na 8.8 gisteravond 😅.. maar echt soms is het gewoon best even balen..