606 Reacties
2 maanden geleden
Gek hè die waardes…. Maar dan zie je ook dat andere factoren er invloed op hebben en echt niet alleen maar wat je eet.
Wat had je voor stamppot?
Ik kan aardappels juist heel goed hebben. Een half wit broodje leidt hier tot waardes van 8-9, 2 uur na de maaltijd zelfs nog…. Terwijl ik bij aardappel maaltijden altijd rond de 5,5 zit na 2 uur.
2 maanden geleden
Reactie op Cheryllindsay
Ja herkenbaar hoor, tuurlijk willen we uiteindelijk het beste voor de baby ...
Ze had het over een zwaardere bevalling als de baby dus te groot is. Ook dat ze dus lage suikers kan hebben bij de geboorte. Dan krijg de baby een hielprik. Baby kan ook geel geborden worden. Dit is wat ik een beetje in mijn gedachte heb kunnen houden😅 is soms zoveel info dat ik de helft niet echt mee krijg
2 maanden geleden
Reactie op Esraa52
Ze had het over een zwaardere bevalling als de baby dus te groot is. Ook da ...
Bij mij gaven ze aan dat insuline gebruik de navelstreng ook kan aantasten en dat daardoor inleiden ook gewenst is tussen week 38/39. Ik krijg nu ook elke 2 weken een echo en dan bekijken ze de navelstreng ook nauwkeurig etc.
Ik word ook tussen dat termijn ingeleid. Mijn baby is niet aan de grote kant dus had gevraagd of het dan nog nodig is. Maar toen ze over die navelstreng begon dacht ik oh okee dan ga ik er maar niet tegen in.
2 maanden geleden
Reactie op Esraa52
Ze had het over een zwaardere bevalling als de baby dus te groot is. Ook da ...
Ja precies.. Dat zijn natuurlijk ook factoren waarvan je hoopt dat de baby en wijzelf er zo min mogelijk last van hebben. Maar toch bij de laatste groeiecho was ze bij mij juist goed afgevlakt qua grootte en heel gemiddeld en dan toch nog inleiden haha. Al heb ik me er nu zeker bij neergelegd hoor.
2 maanden geleden
Reactie op Girlsmom27
Bij mij gaven ze aan dat insuline gebruik de navelstreng ook kan aantasten ...
Oh dit is wel een belangrijk iets ja, dat is mij dus niet eens verteld.. Dat is een hele belangrijke reden om er vrede mee te hebben.
2 maanden geleden
Reactie op Cheryllindsay
Ja precies.. Dat zijn natuurlijk ook factoren waarvan je hoopt dat de baby ...
Mag ik vragen in hoeverre ze is afgevlakt in haar groei?
Wij hebben namelijk hetzelfde ze zat ervoor op p80 en nu ineens op p94. Ik vroeg vandaag aan de gynaecoloog of dat nog kan stabiliseren door nog beter op eten te letten maar ze gaf aan dat dat niet echt gebeurd. Merk nu dat ik toch wel lichte paniek heb voor hoe groot ze straks echt is🙈
2 maanden geleden
Reactie op MerelR94
Mag ik vragen in hoeverre ze is afgevlakt in haar groei?
Wij hebben nameli ...
Bij mij was het vooral haar buikje wat groter was, de rest niet. En die zat bij de 28 weken echo op P93 en nu bij de 32 weken echo op P70 geloof ik. Daar waren zowel de echoscopiste als de gynaecoloog tevreden over. Toen gingen ze dus ook wel checken of de navelstreng nog goed zijn werk deed, maar daar was alles goed mee. Ze werd geschat op 2100 gram met 32+4. Ook dat was op P56, dus geen zorgen voor een hele grote baby.
2 maanden geleden
Reactie op Smos
Gek hè die waardes…. Maar dan zie je ook dat andere factoren er invloed op ...
Ja zo vreemd… we hadden hutspot. Daar hebben we dan iets van 900 gram aardappels in maar mijn vriend eet dan ruim meer dan de helft en ik dan een stukje minder.. zal denk ik wel 300-350 gram aardappels geweest zijn voor mij. Dus misschien gewoon simpelweg teveel.. gebakken aardappeltjes heb ik ook altijd prima waardes mee. En zelfs met bv airfryer friet blijf ik goed.. en dus pizza 🤷♀️.. heel gek!
Vandaag ook wel een drukke dag (laatste werkdag voor verlof) en toen was een lunch die ik normaal prima kan verwerken ook ineens hoog. Dus denk dat stress ook wel van invloed is 😅.. en dat had ik wel afgelopen dagen. Dus wie weet nu m’n verlof is begonnen dat het weer beter gaat.. ik hoop het!
2 maanden geleden
Reactie op Girlsmom27
Bij mij gaven ze aan dat insuline gebruik de navelstreng ook kan aantasten ...
Ooh dat heb ik dan gemist of het is niet verteld😅 maar ik heb dan ook (nog) geen echo om de 2 weken.
Ik merk wel echt dat elke ziekenhuis toch een andere werkwijze heeft.
Mijn baby heeft lange benen en haar hoofdje is net onder de gemiddelde en buik is iets over de gemiddelde. Maar inleiden willen ze sws. En ik eigenlijk ook.. denk dat ik me toch niet prettig ga als ik ga afwachten..
2 maanden geleden
Reactie op ElineVivian
Het gaat hier nog helemaal niet goed helaas. Ook met insuline en verhoogde ...
Ik heb precies hetzelfde! Mijn nuchtere waarde ligt op de 6.4 veels te hoog, maar krijg m niet lager!
Sinds deze week insuline voor de nacht 8eh, maar al moeten verhogen naar 12eh. Tevens ook kortwerkende dosis van 2eh voor de maaltijd en ook na de maaltijden als de waarde te hoog is.. vooralsnog geen effect te merken bij mij 😔
2 maanden geleden
Reactie op Deligrace
Ik heb precies hetzelfde! Mijn nuchtere waarde ligt op de 6.4 veels te hoog ...
Heel frustrerend he? Mijn verwachting was dat het moment dat ik met insuline ging prikken mijn waardes gelijk naar beneden zouden gaan en ik mij daarmee minder zorgen zou gaan maken, maar het is nu tegenovergesteld. Heb constant het gevoel dat ik iets fout doe en daarmee mijn kind tekort. Die stress die daarvan komt zal ook absoluut niet helpen.
één maand geleden
Reactie op ElineVivian
Heel frustrerend he? Mijn verwachting was dat het moment dat ik met insuli ...
Die verwachting had ik ook! Met het idee dat de langwerkende dosis me de dag door brengt en wellicht alleen 1x extra bij moest prikken bij het avondeten....
Maar nu prik ik 4x voor de glucosewaarden, en uiteindelijk toch 7x prikken voor insuline welke naar mijn idee gewoon niet werkt 😒
Voel me een prikezel en merk dat die insuline prikken voor mijn gevoel pijnlijker worden 😔
één maand geleden
Ik heb vandaag maar weer gezien hoeveel invloed ook stress en drukte op de waardes heeft.. gister mijn laatste werkdag gehad en vandaag dus eerste verlof dag en meer rust/ontspanning (naast wel gewoon veel huishoudelijke dingen doen haha) en precies dezelfde lunch gegeten als gister. Vandaag had ik een uur na diezelfde lunch een waarde die 1.5 lager was dan de waarde van gister. Mega verschil!
één maand geleden
Reactie op Jet/
Ik heb vandaag maar weer gezien hoeveel invloed ook stress en drukte op de ...
Ja indd dit had ik ook al opgemerkt.
Ik had ook hogere waardes als ik geen goeie nachtrust had gehad. Moet je nagaan hoeveel effect alles kan hebben.
Heb vandaag berichtje gehad dat mijn nuchtere waardes weer hoog zijn. Moet van 4eh naar 5eh 😅 precies zoals mijn arts al aangaf dat het elke keer meer eh gaat worden.
één maand geleden
Reactie op Esraa52
Ik had ook hogere waardes als ik geen ...
Ik ben van 3eh binnen twee week ongeveer naar 6eh gezet. Ook met bericht dat de suikers waarschijnlijk alleen maar omhoog zullen gaan, dus ben benieuwd waar ik straks met 38 weken terecht ga komen qua dosis.
één maand geleden
Reactie op Esraa52
Ik had ook hogere waardes als ik geen ...
Nou hè… ik denk echt dat er zoveel factoren van invloed zijn. Ben heel blij dat ik nu verlof heb en daardoor voor m’n gevoel de waardes beter onder controle kan houden. Mijn nuchtere waarde is ook weer meteen goed nu. Heel blij mee!
Wat rot wel dat je weer moet verhogen met de insuline 😓.. ze hadden mij inderdaad ook uitgelegd dat de suikerwaardes slechter zouden worden hoe verder in de zwangerschap, dus dat het daardoor zou kunnen dat ik uiteindelijk alsnog insuline zou moeten voor de laatste weken. Maar nu ik dus vrij ben heb ik weer goede hoop dat het niet hoeft! Nuchter blijf ik nu goed en de twee dagcurves van afgelopen dagen waren ook goed! Maandag weer even overleggen met het ziekenhuis.
één maand geleden
Reactie op Jet/
Nou hè… ik denk echt dat er zoveel factoren van invloed zijn. Ben heel blij ...
Oo lekker geniet van je verlof! Ik moet nog 2 weken🥳
Insuline is niet fijn maar nu ik eraan ben begonnen maakt het eigenlijk niet veel uit of ik 4eh spuit of hoger moet spuiten. Heb het geaccepteerd🥹
Daarnaast heb ik nu 3 medicijnen ook voorgeschreven gekregen.. mijn lichaam heeft het gewoon nodig🙁 maar komt goed!
Aah succes maandag. Hopelijk geen insuline nodig!
één maand geleden
Vandaag was ik ergens waar ik helaas alleen een wit pistoletje kon lunchen. Mijn waarde na 1 uur was 8.4 dus wel verhoogd en het duurde ook langer voordat hij daalde. Echter zat ik na 3 uur ongeveer op 3.6 dus vrij laag volgens mij. Vind het zo bijzonder hoe dit werkt. Zouden jullie dit ook melden aan dietiste of is 1 keer een uitschieter niet erg? Ik hoef namelijk maar 1 keer per week dagcurve te prikken en met dieet (waar ik me eigenlijk altijd aan hou) zijn mijn waardes prima. Wat denken jullie? En is het eigenlijk niet raar dat ik vervolgens ineens zo laag zit?
één maand geleden
Reactie op Mommytobe12344
Vandaag was ik ergens waar ik helaas alleen een wit pistoletje kon lunchen. ...
Ik heb ook wel eens een uitschieter. Ik ga dat niet elke keer melden. Als ik weet waar het aan ligt dan eet ik dat de volgende keer niet weer. En soms is het ook gewoon even niet anders.