606 Reacties
één maand geleden
Reactie op Girlsmom27
Ik heb ook wel eens een uitschieter. Ik ga dat niet elke keer melden. Als i ...
Zo doe ik het ook hoor. Je weet waar het door kwam, dus prima dan toch.
Ik kan me ook niet voorstellen dat het heel ernstige gevolgen kan hebben als je zo af en toe een uitschieter hebt.
één maand geleden
Reactie op Esraa52
Oo lekker geniet van je verlof! Ik moet nog 2 weken🥳
Insuline is niet fij ...
Dank! Ziekenhuis was prima tevreden! Mijn andere dagcurves en de nuchtere waardes waren allemaal weer goed 🥳. We hadden het ook nog even over hoe stress ed meespeelt en ze zeiden al dat stress, emoties, het weer, ziek zijn etc. Allemaal meespeelt in hoe goed je het eten kunt verwerken. Dat is dus blijkbaar ook een reden waarom soms geadviseerd kan worden te minderen of te stoppen met werken (als je daar stress van krijgt) als je waardes niet goed zijn. Best bizar dat het dus allemaal zoveel invloed kan hebben op je waardes! Ik mag weer terug naar 2 curves per week en volgende week weer bellen 😊.
één maand geleden
Reactie op Jet/
Dank! Ziekenhuis was prima tevreden! Mijn andere dagcurves en de nuchtere w ...
Fijn dat je een goed en geruststellend gesprek hebt gehad! Hoeveel weken ben je dan nu, dat je met verlof bent?
Ik heb morgen mijn laatste dag/ochtend. Vind het vooral mentaal lekker om het hoofdstuk werk af te sluiten, dat betekent dat het einde nu echt in zicht komt. En dan komt er tenminste wat tijd/ruimte/energie vrij om alles te gaan klaar maken. Bij de 2e is dat toch anders, volgens mij heb ik nagenoeg alles wel in huis. Dus even goed nadenken wat nog niet en alle kleertjes, dekentjes, knuffels etc wassen.
één maand geleden
Reactie op Mommytobe12344
Vandaag was ik ergens waar ik helaas alleen een wit pistoletje kon lunchen. ...
Als ik het meld een uitschieter in de app die alles monitoren en erbij typ waardoor ik denk dat het komt dan zeggen ze denken we ook, prik morgen dat moment nog eens. Als dat goed is dan verder niks. Dus is helemaal niet erg. Als je snelle suikers hebt, witbrood is ook snel verteerbaar, dan kan het ook sneller zakken inderdaad na een wat hogere piek. Volkoren enzo spreid meer. Als ik veel suikers at vroeger kreeg ik ook wel eens last van duizeligheid enzo omdat de suikers dan droppen maar toen prikte ik nog niet.
één maand geleden
Reactie op Smos
Fijn dat je een goed en geruststellend gesprek hebt gehad! Hoeveel weken be ...
Ja heel fijn! Ben nu 33+5. Moest met 34 weken sowieso met verlof (wilde ik ook) omdat ik al voor een stukje in de ziektewet zat en had mooi nog 20 overuren die ik voor de laatste paar dagen voor 34 weken heb in gezet 😊. Super fijn!
Wat lekker dat je na morgen ook verlof hebt! Inderdaad gewoon dan lekker de ruimte om in huis de boel op orde te krijgen. Daar ben ik nu ook lekker mee begonnen 😊.
één maand geleden
Vandaag weer ziekenhuis geweest. Baby blijft lekker gemiddeld qua groei. Dus dat is top. Ik heb toch nog maar even gevraagd of ze al wat meer info konden geven betreft de inleiding.
Ze willen mij graag begin week 38 inleiden. Ik had zelf gehoopt op eind week 38. Onze jongste dochter is namelijk begin die week jarig. Zul je net zien dat haar zusje op dezelfde dag word geboren 😂. Maar goed is niet anders.
Week 37 gaan we echt een datum vastleggen en het een en ander bespreken. Voor nu nog niet heel veel wijzer maar goed.
één maand geleden
Reactie op Girlsmom27
Vandaag weer ziekenhuis geweest. Baby blijft lekker gemiddeld qua groei. Du ...
Fijn dat de groei goed blijft!
Lijkt me toch wel dat je voor de inleiding mag aangeven ‘niet deze dag’? Ik zou denken dat als ze de verjaardag van jullie jongste dochter voorstellen dat 1 dag later ook niet erg is? Zeker als de groei allemaal gewoon gemiddeld is! Zou daar toch wel een punt van maken denk ik mocht dat zo lopen. Ik snap heel goed dat je graag zou willen dat ze in ieder geval een andere geboortedatum hebben!
Gaat het met je suikers nu ook beter?
één maand geleden
Reactie op Jet/
Fijn dat de groei goed blijft!
Lijkt me toch wel dat je voor de inleiding ...
Ja ik dacht gister ik ga er niet te veel op in. Die discussie gaan we met het gesprek rond de 37 weken wel aan. Zolang de baby het goed doet en alles er goed uit ziet kan het echt wel 1 of 2 dagen later lijkt mij. Daarbij is het mijn lijf en als ik niet wil dan wil ik niet. Maar dat komt vast goed.
Jaa met de suikers gaat het beter. Ga wel weer een dosis omhoog met insuline want die nuchtere waarde blijft op het randje. Maar dat zal wel door de hormonen komen denk ik want qua eenpatroon heb ik niks veranderd. De nuchtere waarde is ook echt maar 0.1 te hoog dus valt reuze mee.
één maand geleden
Reactie op Girlsmom27
Ja ik dacht gister ik ga er niet te veel op in. Die discussie gaan we met h ...
Jaa en terecht ook.. precies wat je zegt, het is jouw lijf en jullie kindje en het gaat dan misschien om 1 of 2 dagen. Ik ga er ook vanuit dat het niet heel veel tegenstand zal opleveren!
Fijn dat de suikers beter gaan! Ik merk nu ook dat sommige maaltijden minder goed gaan dan eerst. Het blijft bijna allemaal nog wel binnen de grenzen, maar het is nu wel ietsjes moeilijker voor m’n lijf. Indd 0.1 te hoog nuchter is nou niet het einde van de wereld ook.
Ik heb net weer een groei echo gehad en groei is gemiddeld tot ietsjes boven gemiddeld, dus helemaal prima. Ze hebben dus ook de knoop doorgehakt dat ze me niet hoeven in te leiden. Ben ik heel blij mee! Wel willen ze me rond 37 weken nog een keer zien en rond 40 weken wel voor/nadelen afwegen om dan wel zsm te gaan inleiden mocht het nog niet natuurlijk begonnen zijn. Dus ik denk dat ik frambozenblad thee en dadels in huis ga halen 🤪. Misschien een voetreflex massage rond 39 weken inplannen.
één maand geleden
Reactie op Jet/
Jaa en terecht ook.. precies wat je zegt, het is jouw lijf en jullie kindje ...
Jaa ik denk ook wel dat er veel te bespreken valt hier in het ziekenhuis hoor. Tot nu toe zijn ze heel makkelijk wel.
Jaa ik heb alleen wel meer moeite met het eten. Heb zo zin in alles wat niet mag 😂.
Aah dat is wel super fijn geen inleiding. Hopelijk blijft het ook zo goed gaan!
Die frambozenblad thee ga ik ook maar snel bestellen 😂. Dadels vind ik vies 🤢. En dan hoop ik toch wel dat mijn lijf iets zelf heeft gedaan waardoor het inleiden soepel gaat verlopen 😂
één maand geleden
Hoi allemaal, ik heb donderdag te horen gekregen dat ik zwangerschaps diabetes heb. Meer info heb ik eigenlijk niet gehad alleen dat ik volgende week word gebeld voor een afspraak in het ziekenhuis. Weet iemand misschien een site waar info staat over wat ik wel en niet mag eten ? Ik vind het allemaal erg verwarrend op internet! Alvast bedankt 🙂🙂
één maand geleden
Reactie op Chantie45
Hoi allemaal, ik heb donderdag te horen gekregen dat ik zwangerschaps diabe ...
Ooh wat balen zeg… en heel herkenbaar die vervelende dagen (in mijn geval 2 weken 😓) dat je nog niet veel meer weet en vervolgens overal bang van wordt om het te eten…. Er is niet echt een goede website (althans, heb ik niet gevonden). Een paar lijnen die wel voor mij heel helpend zijn inmiddels:
Eet vooral volkoren producten, dat is een langzame verwerking en daarbij dus minder hoge suikerwaardes. Spreid het eten wat als je grote maaltijden eet, zodat je minder koolhydraten tegelijk binnen krijgt. Schrap de logische dingen (frisdrank met suiker, suiker in je koffie/thee, snoep, chips) en eet vooral lekker verzadigend in de vorm van eiwitten en vetten.
Ik ontbijt bv met Griekse yoghurt met fruit en walnoten, daarna heb ik een suikerwaarde die 0.5-1.0 hoger is dan nuchter, dus nog steeds heel laag. Lunch neem ik meestal 3 volkoren crackers met hartig beleg. Soms een groente soepje erbij, soms een gekookt eitje erbij, soms rauwkost erbij. Andere keer twee volkoren boterhammen (met bovenstaande variaties erbij haha). Avondeten varieert heel erg, AVG, volkoren wraps, volkoren pasta gerechten, curry gerechten (ik kan het gewoon met witte rijst eten), shakshuka met gewoon een half afbak stokbrood erbij (wel volkoren), maar ik eet bv geen shoarma met pitabrood, dan doen we shoarma op een volkoren wrap. Zo kun je mega veel variëren. Maar ik moet wel zeggen dat ik bv ook gewoon een supermarkt pizza kan eten zonder te hoge waarden.. en dat is voor iedereen anders.
Tussendoor een reep met niet zoveel koolhydraten/suikers, Griekse yoghurt, noten. Zo’n 15 gram koolhydraten is prima voor een tussendoortje (bij mij kan 20 ook). Maar dit soort dingen ga je ontdekken bij jezelf. Ik heb deze richtlijnen van de diëtiste, het ziekenhuis en dus ervaring vanuit het prikken.
Bij mij gaat een stamppot, risotto, en bv een lekkerbekje of kibbeling niet goed (waarschijnlijk door het deeg beslag). Echt snoepen/snacken doe ik niet tot nauwelijks. Helpt wel in de zwangerschapskilo’s 🙈.. ik sta al 5 weken op +10 kilo en de kleine groeit gewoon goed, dus die komt niets tekort 😊.
Veel succes!!!
één maand geleden
Reactie op Girlsmom27
Jaa ik denk ook wel dat er veel te bespreken valt hier in het ziekenhuis ho ...
Ja ik heb dit dus ook meer… ik krijg nu wel meer cravings naar dingen en dan vooral dingen die ik opzicht zwanger technisch wel zou mogen maar die diabetes technisch geen goede keuze zijn 😅😅.. ik wilde gister poffertjes, mc Donalds hamburger, milkshake etc. En ook mega zin in gewoon een snicker opeten ofzo of taart 😂. Maar goed, nog even weerstaan! We hoeven niet heel veel weken meer, dus we kunnen dit volhouden 😊!
één maand geleden
Heel herkenbaar dat snakken naar ‘lekkere dingen’. Nog 5 weken volhouden🤞
Mijn avondeten is wel beperkter, ik kan alleen volkoren pasta, zilvervliesrijst of aardappels hebben. Brood in de avond is geen succes, net als pizza, wraps, pita broodjes…. Patat dan gelukkig weer wel, dat is dan nog 1 slecht ding dat ik kan eten 😒 niet volkoren producten leiden ook direct tot te hoge waardes.
En daarnaast idd alle losse suikers mijden, alleen hartig beleg, geen koekjes maar saaie crackers, vooral groente en minder fruit
één maand geleden
Reactie op therese13
Hoi hoi, ik had een vraagje. Zijn er tussen jullie vrouwen die de diagnose ...
Vorige zwangerschap met 35 weken de diagnose gekregen. Heb toen een extra test moeten doen (met 28 weken was de uitslag nog goed) ivm veel vruchtwater.
Was toen niet spannend hoor; afspraak met diëtist gehad, regelmatig bloedsuiker testen, voeding wat aanpassen en verder niks. Kindje is tot 41 weken blijven zitten, bevalling natuurlijk op gang gekomen en kindje was 3550 gram. Dus ook niet groter dan gemiddeld.
één maand geleden
Nuchtere waarde is helaas nog steeds niet gestabiliseerd met insuline. De dosis wordt nog steeds opgehoogd. Heb mij er heel lang heel druk om gemaakt, en merk ook echt dat ik heel moeilijk rust krijg. Vandaag de knoop doorgehakt dat ik met 34 week met verlof ga, en wordt nu voor de laatste 2 weekjes 50% ziekgemeld zodat ik rustig kan afbouwen. Deze controlfreak had er wel even moeilijk mee, maar ben nu eigenlijk wel gewoon blij dat ik wat meer rust kan pakken. Het idee dat ik ook maar 2 weken verlof zou hebben voordat ik met 38 week ingeleid zou worden was ook niet ideaal. Grootste les deze zwangerschap is dan ook echt: het leven valt niet te plannen en loslaten van verwachtingen 😅
één maand geleden
Reactie op ElineVivian
Nuchtere waarde is helaas nog steeds niet gestabiliseerd met insuline. De d ...
Wat balen voor je 😓.. wel goed denk ik dat je de knoop hebt doorgehakt rondom verlof en nu 50%. Mijn waardes daalde direct toen ik met verlof ging… dus misschien ga jij dit ook wel zien als je meer rust krijgt!
Veel succes nog eventjes!
één maand geleden
Reactie op ElineVivian
Het gaat hier nog helemaal niet goed helaas. Ook met insuline en verhoogde ...
Ik had eigenlijk precies hetzelfde. Kreeg het met insuline ook niet echt naar beneden, en had er last van en sliep slechter. Had naar het ziekenhuis gebeld, maar die wouden juist weer ophogen. Heb toen overlegd of ik niet 1 nachtje zonder mocht proberen; eigenlijk niet, maar ze begrepen wel dat ik wou kijken wat de insuline nou werkelijk deed. Dus 1 nachtje zonder en ja hoor, in tijden niet zo goed geslapen en lagere waardes dan met insuline…. Dag erna zelfde verhaal. Heb toen met mijn gynaecoloog overlegd of ik gewoon mag blijven stoppen en het wel in de gaten houden of het niet meer stijgt. Ik prikte met insuline rond de 5.7/5.9 en zonder 5.3/5.4. Heel vreemd, niemand snapt er ook echt iets van maarja, blij dat ik bij mn eigen gevoel ben gebleven