606 Reacties
één maand geleden
Reactie op Chantie004
Ik had eigenlijk precies hetzelfde. Kreeg het met insuline ook niet echt na ...
Wat fijn dat je daar zoveel verschil in ziet! En goed dat je daarin voor jezelf op bent gekomen om het in ieder geval te proberen. Je mag nu dus zonder insuline en gewoon in de gaten houden?
Ik merk wel dat mijn waardes wat omhoog gaan nu (35 weken nu) maar ze blijven nog net binnen de grenzen op een enkele avondmaaltijd na. Dus ik hoop dat ik die laatste paar weken ook zonder insuline door kan. Maar merken jullie ook een verhoging van de waardes nu?
één maand geleden
Reactie op Jet/
Wat balen voor je 😓.. wel goed denk ik dat je de knoop hebt doorgehakt ron ...
Nou precies wat je zegt, mijn nuchtere waarden was afgelopen dagen de hele tijd rond 6.0, en verrek vanmorgen 5.3!! Nog niet waar die moet zijn maar wel echt flink gedaald. Voel nu ook zoveel meer rust nu ik weet dat ik bijna met verlof mag!
één maand geleden
Reactie op Jet/
Wat fijn dat je daar zoveel verschil in ziet! En goed dat je daarin voor je ...
Jaa klopt, nu zonder insuline en gewoon in de gaten blijven houden. Had vanochtend zelfs ineens 5.1. Dus inderdaad heel fijn dat het zo kan. :)
één maand geleden
Zo zie je maar weer…. Dokters weten zoveel, maar het lichaam is nu blijkbaar geen wiskundige machine. Onthoud dit straks ook als je een kindje hebt! Je eigen gevoel is soms veel meer waard dan de gemiddeldes of regels.
Mijn waardes zijn juist weer wat lager (34,5 weken nu). Weekendje weg geweest en wat meer ‘slecht’ gegeten. Had gevoelsmatig ook last van die suikers / snelle koolhydraten, maar vandaag dagje gemeten en alles is dik in orde. In het weekend alleen zondag even nuchtere waarde gemeten, was ook prima.
Nog een maandje volhouden 💪
één maand geleden
Reactie op Smos
Zo zie je maar weer…. Dokters weten zoveel, maar het lichaam is nu blijkbaa ...
Ooh wat fijn dat jouw waardes juist wat lager zijn! Ja ik weet niet wat het is.. ook een maaltijd vandaag voor avondeten wat me normaal iets in de lage 5 geeft na een uur en was nu 6.7 🤷♀️. Het is nog steeds een prima waarde voor na een uur, maar het valt me gewoon wel op dat mijn lichaam het wat moeilijker lijkt te krijgen nu. Nuchter was 5.1 en meestal heb ik 4.8/4.9. Dus het kan toeval zijn of misschien iets onder de leden.. of gewoon inderdaad dat bij mij de insuline resistentie groter wordt nu. Maar even in de gaten houden!
één maand geleden
Je lichaam krijgt het nu wel gewoon zwaarder, dus kan prima dat je waardes daardoor veranderen.
Ik prik na 2 uur, maar behalve na ontbijt (yoghurt en suikervrije muesli) zit ik dan na maaltijden altijd al tussen de 6 en 6,5. Dus die waardes liggen al flink hoger dan bij jou.
Nuchter blijft hij wel tussen de 4,5 en 5 schommelen.
één maand geleden
Reactie op Smos
Je lichaam krijgt het nu wel gewoon zwaarder, dus kan prima dat je waardes ...
Jaa dat is ook zo.. vanmorgen zat ik nuchter ook ineens net te hoog, maar na ontbijt en lunch na 1 uur laag in de 5 🤷♀️. Ik snap er even helemaal niets van. Ik blijf maar even prikken dus om te kijken hoe en wat en een beetje helder te hebben waar ik het meeste bij zit. Zo kan ik in ieder geval even wat beter zicht krijgen op de waardes van nu. Met twee dagcurves per week vang je het toch echt niet als het ineens per dag wisselt.. wel frustrerend omdat je zo je best doet om het goed te hebben voor de kleine en jezelf 😅
één maand geleden
Reactie op Smos
Zo zie je maar weer…. Dokters weten zoveel, maar het lichaam is nu blijkbaa ...
De internist vertelde mij dat het vanaf week 35 ook weer wat beter kan worden, doordat de insuline behoefte in je lichaam afneemt.
één maand geleden
Ik wil graag even jullie mening, ik heb vorige week de uitslag gehad dat ik zwangerschaps diabetes. Ben door verwezen naar het ziekenhuis maar ik krijg maar geen bericht voor een afspraak omdat ze het te druk hebben in het ziekenhuis.. nu zit ik dus erg in onzekerheid omdat ik ook al 35 weken zwanger ben.. wat is jullie mening hier over ? Moet ik me niet te druk maken ? Ik heb volgende week weer een groei echo om te kijken hoe de groei gaat.
één maand geleden
Reactie op Chantie45
Ik wil graag even jullie mening, ik heb vorige week de uitslag gehad dat ik ...
Ooh ik heb echt hetzelfde verhaal, twee weken moeten wachten. Ik heb maar tegen mezelf gezegd dat het dan waarschijnlijk wel meeviel met de ernstigheid 😅 en alvast goed gaan opletten op voeding met info online. Ik heb vanaf vandaag dagcurves bijhouden en maandag hierover gesprek. Ze gaven al aan dat de volgende stap hierna; als het goed gaat, geen grote veranderingen en als het slecht gaat wel diëtist maar daarna wss geen medicatie want dan zitten we qua termijn al bij een inleiding
Ik had met de suikertest alleen de laatste waarde 0,3 te hoog, dus het ‘viel’ wel mee 🥲
Maar wel rottig die onzekerheid
één maand geleden
Reactie op Chantie45
Jaa dit is echt heel vervelend.. bij mij duurde het ook twee weken voordat ik een afspraak had na de uitslag van zwangerschapsdiabetes. In die twee weken heb ik zelf alvast naar mijn voeding gekeken en kleine aanpassingen gedaan (er hoefde niet zoveel anders). Dat werd gelukkig daarna bevestigd met de dagcurves die gewoon allemaal goed waren. Maar ik herken de spanning/stress die dit met zich mee bracht wel.. je kunt evt het ziekenhuis nog even bellen dat je in ieder geval een prikset wil en zsm een afspraak. Tegelijkertijd zal er niet veel veranderen omdat je al wel ver bent kwa termijn. Dus vooral zelf op je eten gaan letten (volkoren producten, koolhydraten spreiden) en daarmee doe je eigenlijk alles wat je kunt doen! De groei echo zal laten zien of ze je willen inleiden of gewoon tot 40 weken door kunnen laten lopen.
één maand geleden
Reactie op Chantie45
Ik heb het de vorige keer ook met week 35 pas gekregen. Ze gaven toen aan dat ze er dan niet zo heel veel meer aan (kunnen) doen.
Je gaat vooral advies krijgen over voeding, zodat je op die manier zelf je suikers wat lager kunt houden. En die zal je dus idd moeten gaan meten met vingerprikjes.
Heel kort samengevat; suikers mijden en trage koolhydraten ipv snelle koolhydraten, bijv door volkoren producten. Maar vooral niet diëten en jezelf uithongeren, je hebt ook voeding nodig om je baby te laten groeien.
Daarnaast spreiden van koolhydraten ipv in 1x veel koolhydraten. Bijv. Geen fruit in je yoghurt met muesli, maar dat fruit dan een uurtje later nemen.
één maand geleden
Hi dames, vraagje. Ik loop er soms tegenaan dat mijn waarde na de lunch aan de hoge kant is (6.5-7.0). Hierdoor heb ik het gevoel dat ik qua avondeten eigenlijk niks kan eten (wat ga ik eten en de hoeveelheid).. ben bang dat ik dan boven de bij mij aangegeven max van 7.2 kom en de diëtiste mij van alles gaat verbieden of mij aan de insuline wilt hebben .. maar niks eten kan natuurlijk ook niet 😕. Wat doen jullie in zo’n situatie?
één maand geleden
Reactie op Lies90g
Hi dames, vraagje. Ik loop er soms tegenaan dat mijn waarde na de lunch aan ...
Ik had vorige keer na een lunch buiten de deur 8,3geprikt en toen een uurtje langer gewacht met avond eten(turkse pizza🙈), toen weer geprikt 1,5 uur na laatste hap en was het 6,2 😁 dus miss uurtje later avond eten als t evt kan?
één maand geleden
Reactie op Lies90g
Hi dames, vraagje. Ik loop er soms tegenaan dat mijn waarde na de lunch aan ...
Ik zou eerder kijken of je je lunch kunt aanpassen, zodat je een lagere waarde na je lunch hebt?
Wat is nu meestal je lunch?
Sowieso zit er waarschijnlijk wel 6 uur tussen je lunch en diner, dus tijd genoeg om je waardes weer te laten zakken. Dan zou ie er ook voor kunnen kiezen om alleen tussendoortjes met 0 koolhydraten te nemen (groente, kaas, vlees, ei bijv). Zodat je waardes ook echt die hele periode tussen lunch en diner kunnen zakken.
Ohhh wat een rotactie van je man! Al hoeft patat en gyros (zonder saus) niet perse slecht te zijn voor jouw waarde hoor… ik kan koolhydraten uit aardappel/patat prima hebben, dus eet ook gewoon wel eens een patatje met een snack.
één maand geleden
Reactie op Smos
Ik zou eerder kijken of je je lunch kunt aanpassen, zodat je een lagere waa ...
Ik eet meestal of Skyr met fruit (perzik, blauwe bessen, aardbei etc) of volkoren cracottes met al light beleg (kipfilet, zuivelspread, smeerkaas 20+, 100% pindakaas of een plakje kaas).
Groentes eet en ik lust ik al sinds baby af aan niet .. soms wat komkommer door de sushi en verder kom ik niet 🫣 (heb zelfs eet therapie gehad maar dat werkte niet).
Neem na zo’n hoge waarde ook geen tussendoortje meer, behalve drinken (water, 0% suiker aanmaak of een glas fris zero).
Nuchtere waarde vandaag 5.3.
2 u na het ontbijt (bak Skyr) weer 5.3.
Had nu om 12:00 2 volkoren cracottes met 20+ smeerkaas en een paar happen van een kaasstengel (moest van mn dochter met haar delen 🤦🏻♀️) en had om 14:10 6.7 als waarde.
Heb nu vanmiddag alleen 1 glas gemberthee op en net geprikt om 18:30: 4.3. Dus ik ga zo toch maar wat koken. Durfde gewoon echt niet meer te eten 🫣.
één maand geleden
Ik had vandaag toevallig ook een rottige na de lunch.. ik zat na 1 uur goed, maar wel hoog (7.4) dus na 2 uur ook geprikt en toen was die maar naar 7.0 gedaald.. dus dat is voor 2 uur na de maaltijd te hoog. Om 17.00 weer geprikt en toen was het naar 5.1 terug.. nog anderhalf uur daarna weer gegeten en wel het avondeten aangepast.. we zouden frietjes eten bij bloemkool en hamburger (zonder broodje) maar heb voor mezelf krieltjes gedaan omdat ik daar minder op reageer dan op friet. Dus het is dan een beetje puzzelen.. zoals smos ook zegt dan een eventueel tussendoortje met 0 koolhydraten pakken en evt eten dus net iets uitstellen of aanpassen…
Ik moet mijn waarde voor na het avondeten wel nog prikken, dus weet niet of het voldoende heeft gedaan (de aanpassingen) maar ik hoop het wel. Zat mega te balen vanmiddag want de hoge waarde was van eten wat ik twee weken terug nog prima kon hebben. Dus ik merk dat ik nu wel echt moet aanpassen en dat heb ik eigenlijk tot twee weken geleden vrijwel niet hoeven doen 😅