606 Reacties

één maand geleden

Reactie op Lies90g

Ik eet meestal of Skyr met fruit (perzik, blauwe bessen, aardbei etc) of vo ...
Vervelend zeg! Zeker in combinatie met je moeite met groente. Ik eet bij de lunch juist veel groente, zodat je wel een voedzame lunch hebt. Je moet namelijk wel echt genoeg blijven eten, want je lijf heeft ook brandstof nodig. Je zou nog eens de voedingswaardes kunnen bekijken van je crackers. Volkoren cracottes van Lu bevatten 75 koolhydraten en 7,9 gram suiker per 100 gram. Ik eet vaak pitten en zaden crackers van Bolletje bijvoorbeeld (35 gram koolhydraten en 2,2 gram suiker). Deze vullen voor mijn gevoel ook meer dan een cracotte.

één maand geleden

En koolhydraatarm tussendoortje kan natuurlijk altijd hè! Stukje kaas, handje noten, plakje worst, eitje. Helemaal geen tussendoortje zou ik persoonlijk ook niet trekken, dan voel ik me wel heel leeg en beroerd.

één maand geleden

Merk dat mijn suiker gestabiliseerd is en ik vaak 2 uur na de maaltijd goede waardes heb. Ik moet zeggen dat ik daardoor ook weer af en toe een taartje of chipje neem ofzo. Niet elke dag maar af en toe zolang de waardes oke blijven

één maand geleden

Ik heb het momenteel erg moeilijk met het dieet, heb zulke erge cravings naar zoetigheid zoals gebakje of ijs, het is echt een enorme struggle momenteel en de hartige snackjes in de avond zoals kaas en worst komt me mijn neus uit 😩

één maand geleden

Reactie op Abietje

Ik heb het momenteel erg moeilijk met het dieet, heb zulke erge cravings na ...
Jaa vrij herkenbaar 😅.. maar ook gewoon geen touw vast te knopen aan mijn waardes op dit moment.. ik heb morgen gesprek met het ziekenhuis en nog een afspraak bij de gyneacoloog. Gister mega overstuur toen ik weer een te hoge waarde had na de lunch (was uit lunchen) waar ik 1 kleine volkoren bol met hartig beleg had, een spa rood en een cappuccino (koekjes e.d. door m’n vriend opgegeten). Vervolgens had ik een uur en drie kwartier (toen kon ik pas meten) na het eten een 9.2.. ik overstuur even een wandeling van een kwartiertje gemaakt en toen nog een keer gemeten om de echte 2 uur waarde te hebben.. toen was het 6.1 🤷‍♀️ in een kwartier tijd 3 punten lager.. en dus nog een keer geprikt omdat ik dacht dit kan niet, was het 6.2… vervolgens pas weer bij avondeten gegeten, wel gewoon echt een flinke maaltijd (wel veel groente) en een uur na het avondeten 5.3 🤷‍♀️. Ik weet gewoon echt niet meer waar ik goed aan doe. Dingen die goed gingen geven nu hoge waardes, dingen die waardes in de 6/7 gaven geven nu een 5. Ik word er echt niet goed van.. je wil gewoon graag alles goed doen voor de kleine en ik wil niet dat ze nu nog teveel suikers krijgt, maar ik heb gewoon het gevoel dat ik niet meer weet wat ik wel en niet moet doen. Ik probeer maar steeds vast te houden ‘nog een paar weken volhouden!’. Maar eten en bedenken wat je kunt eten wordt wel een steeds grotere strijd 😅.

één maand geleden

Reactie op Jet/

Jaa vrij herkenbaar 😅.. maar ook gewoon geen touw vast te knopen aan mijn ...
Jeetje dat klinkt ook ontzettend klote idd! Denk je goed te doen qua eten en dan nog hoge waarde Hoe ver ben jij nu? Ja het word idd een steeds grotere strijd ook al weet je dat het nog ff is maar de cravings maakt het er niet beter op, je mag al zoveel niet eten de hele zwangerschap en dan nu nog minder, ben daar wel klaar mee

één maand geleden

Reactie op Abietje

Jeetje dat klinkt ook ontzettend klote idd! Denk je goed te doen qua eten e ...
Jaa dat dus… en van andere dingen heb ik ineens een lage waarde, dus bv toch insuline nu lijkt ook niet de oplossing omdat ik alle kanten uit ga 😅.. hoog en laag. Ben benieuwd wat het ziekenhuis ervan vindt morgen.. Ik ben nu 35+4. Dus heb ook nog wel eventjes te gaan, al heb ik toch het idee dat de kleine meid eerder gaat komen. Maar dat gaan we afwachten! Maar inderdaad wat je zegt, er zijn al zoveel restricties en nu met de suiker nog veel meer. Ik mag in feite niet klagen, want tot twee weken terug hoefde ik amper aan te passen in mijn eten, maar ik zou inderdaad ook graag willen dat ik gewoon weer alles kan nemen wat ik wil ipv steeds nadenken wat wel/niet slim is 🙈. Zoooooveel zin in sushi zodra de kleine er is 😂 en ik heb een zak red band snoep in de ziekenhuis tas gegooid 😂😂. Totaal niet verantwoord, wel heel lekker hahahahaha. Hoever ben jij nu? Het is echt de laatste loodjes…

één maand geleden

Bij mij gaan de waardes ook ineens alle kanten op! Snap er geen fluit van. Maarja zal wel door de hormonen komen. Heb wel ook steeds meer moeite met wat ik moet eten. Ik heb een erg beperkt eet patroon omdat ik al vanaf het begin heel misselijk word van veel dingen. Door de zwangerschap diabetes vielen daar nog eens dingen vanaf omdat dat niet goed was. Dus ik eet echt niet gevarieerd en dat ben ik wat beu nu. Heb ook enorme zin in zoetigheid. Koeken, chocola, taart etc. Maarja nog +- 4 weken en dan wordt ik ingeleid dus het einde is inzicht.

één maand geleden

Reactie op Jet/

Jaa dat dus… en van andere dingen heb ik ineens een lage waarde, dus bv toc ...
Ik ben nu 37+5, nog heel eventjes en dan ga ik helemaal los op alles wat ik nu niet mag 🤣

één maand geleden

Reactie op Girlsmom27

Bij mij gaan de waardes ook ineens alle kanten op! Snap er geen fluit van. ...
Zo shit hé… ergens ben ik opgelucht te lezen dat ik niet de enige ben waarbij de suikerwaardes opeens hele gekke dingen doen.. zal inderdaad echt hormonen zijn en meer insuline resistentie misschien zo in de laatste fase. Herkenbaar ook dat je gewoon niet meer weet wat je moet eten omdat je alleen maar dezelfde dingen eet.. ik denk dat juist daardoor die cravings naar andere dingen groter wordt, dat is bij mij in ieder geval wel echt onderdeel ervan! Ik heb de appeltaart die ik voor m’n vriend had gebakken (voor zijn verjaardag) maar deels ingevroren, zodat ik er na de bevalling van kan snoepen! Maar hij zei ook al, ik haal alles voor je na de bevalling 😂. Fijn dat je weet dat het nog Max 4 weken is! Bij mij waarschijnlijk ook omdat ze me niet verder willen laten lopen dan 40 weken en ben vandaag 35+5. Dus ook nog Max 4 weken!

één maand geleden

Maar als je het leuk vind om te bakken kun je ook genoeg leuke dingen voor jezelf bakken hè! Ons zoontje was gisteren jarig, behalve de slagroomtaart met foto, had ik voor mezelf kha monchoutaart gebakken. Heb er zelfs maar 1 stukje van op, want de rest van het gezelschap wilde het ook wel eens proeven en vond het erg lekker! Als ik veel last heb van zin in zoetigheid dan ga ik weer even speuren op lowcarbchef.nl en zoek wat lekkers uit. Ik ben normaal helemaal geen keukenprinses of bakker, maar anders wordt ik ook niet goed van de eentonigheid van het eten. En dan vooral de tussendoortjes.

één maand geleden

Reactie op Smos

Maar als je het leuk vind om te bakken kun je ook genoeg leuke dingen voor ...
Goede tip! Ik ga eens ff op de site kijken

één maand geleden

Reactie op Smos

Maar als je het leuk vind om te bakken kun je ook genoeg leuke dingen voor ...
Jaa dat is zeker waar! Ik ga eens neuzen op de website die je stuurde! Gelukkig ook fijne afspraken in het ziekenhuis gehad. De kleine groeit keurig op een P60 lijn, dus absoluut niet te groot. Ook de diabetesverpleegkundige en internist waren gewoon heel tevreden met de waardes. Ik had twee uitschieters naar net iets boven wat het mag zijn, maar blijkbaar is dat voor hen echt niets 🙈🙈.. en ik me maar druk maken. Eigenlijk kreeg ik dus zelfs het bericht dat ik minder moest prikken omdat het me alleen maar stress geeft en de kleine (en mijn waardes) het gewoon heel goed doen. Dus het bericht was eigenlijk hou je voeding vast, laat het prikken los (op twee dagcurves per week na) en geniet van je laatste weken zwangerschap. Erg geruststellend en fijn 🙈!

één maand geleden

Reactie op Jet/

Jaa dat is zeker waar! Ik ga eens neuzen op de website die je stuurde! Gel ...
Dat is fijn zeg! Mooi bericht, nu proberen zelf ook een beetje los te laten.

één maand geleden

Reactie op Smos

Dat is fijn zeg! Mooi bericht, nu proberen zelf ook een beetje los te laten ...
Ja dat is de volgende stap 🙈! Maar inderdaad, moet ik wel echt gaan doen. Ik had geen beter nieuws kunnen krijgen vandaag, dus echt meer loslaten nu. Dankjewel!!

één maand geleden

Vanavond uit eten geweest naar de wok. En ik heb gewoon niet nagedacht bij wat ik gegeten heb. Toetje gehad met aardbeien en chocolade en zelfs nog een flesje chocolade melk. En mijn suiker was 6.2 na een uur…. Ik snap er niks meer van hoor 😂.

één maand geleden

Reactie op Girlsmom27

Vanavond uit eten geweest naar de wok. En ik heb gewoon niet nagedacht bij ...
Lekker van genieten! Super fijn! Maar herkenbaar dat je dan echt denkt huh? Hahaha. Gewoon lekker dat je een meevaller had en hopelijk lekker hebt genoten van het eten!

één maand geleden

Reactie op Girlsmom27

Vanavond uit eten geweest naar de wok. En ik heb gewoon niet nagedacht bij ...
Mijn theorie is, maar ik ben geen professional, dat je meer gespreid eet als je uit eten gaat. Ik had pas ook een hele lage waarde na uit eten gaan incl cheesecake als toetje. Maar thuis schuif je het meestal in 10 minuten naar binnen en als je uit eten bent doe je er veel langer over, waardoor je een minder hoge piek te verwerken krijgt.

één maand geleden

Reactie op Smos

Mijn theorie is, maar ik ben geen professional, dat je meer gespreid eet al ...
Ja dit is opzich wel een hele logische gedachte ja.. ik merk ook vaker dat als we ‘langzamer’ avondeten hebben waar je gewoon wat langer over doet, dat de waardes dan ook vaak beter zijn. Ik heb ook gemerkt dat mijn waardes beter zijn als ik eerst groente eet en daarna pas de eiwitten/koolhydraten. Hoeft niet alle groente te zijn, maar eerst even een paar happen groentes maakt bij mij zo 0.5/0.6 uit in de waarde, vond ik ook bizar!

één maand geleden

Hi dames! Even een ‘off topic’ vraagje; ik krijg net de rekening met alle ongein in verband met de diabetes (naalden, teststrips, bloedonderzoek, noem maar op) . Best een flinke rekening! Ben ik nu zo slecht verzekerd (Zilveren Kruis aanvullend 1*) of hoe zit dat? Sterkte allen ermee ook!