606 Reacties

één maand geleden

Reactie op daphnyDS

Hi dames! Even een ‘off topic’ vraagje; ik krijg net de rekening met alle ...
Dat kan je het beste bij je verzekering checken denk ik. Ik krijg max 100 teststrips/lancetten bij vervanging vergoed en het ‘startpakket’ sowieso. Zit bij ASR ik kies zelf en dit wordt vanuit de basisverzekering vergoed. Vreemde bij mij is dat als ik via mediq vervanging bestel er overal staat wordt vergoed door zorgverzekeraar 🤷🏻‍♀️. Dus ben benieuwd of ik wel of geen rekening ga krijgen ook. Heb tot nu toe 1x teststrips moeten bijbestellen namelijk.

één maand geleden

Reactie op daphnyDS

Hoi, ik heb precies hetzelfde! Vooral de "telemonitoring" is duur en wordt bij mij niet vergoed maar gaat van mijn eigen risico.. Bij jou wel?

één maand geleden

Reactie op daphnyDS

Wat gek.. bij mij wordt alles vergoed.. ik zit bij DSW en ben wel aanvullend verzekerd. Ik weet niet of het eerst eigen risico zou zijn want die was al opgebruikt bij mij. Dus zou dat nog kunnen? Dat het nu eerst van je eigen risico af gaat en daarna wel vergoed?

één maand geleden

Reactie op daphnyDS

Zit allemaal in je basisverzekering, dus gaat van je eigen risico af als je daar nog iets van open hebt staan… helaas… Maakt dus niet uit hoe goed je verzekerd bent, basisverzekering is voor iedereen hetzelfde. Hetzelfde geldt voor de kosten van diëtist.

één maand geleden

Ik lees dingen over vergoeding vd teststrips etc maar ik moest alles zelf bestellen via bol.com de teststrips en de lancetten, alleen de glucosemeter kon ik gratis bestellen online Via waar bestellen jullie dit dan als het via de zorgverzekering gaat?

één maand geleden

Reactie op Abietje

Ik lees dingen over vergoeding vd teststrips etc maar ik moest alles zelf b ...
Bij mij is alles verzekerd (CZ) en ik mag alles onbeperkt (tot aan de bevalling) bestellen bij mediq

één maand geleden

Reactie op Abietje

Ik lees dingen over vergoeding vd teststrips etc maar ik moest alles zelf b ...
Inderdaad bestellen bij mediq. Via het ziekenhuis kreeg ik een soort eerste account wat ik moest instellen en vervolgens kan ik gewoon steeds bijbestellen en stuurt mediq de rekening naar de zorgverzekeraar..

één maand geleden

Reactie op daphnyDS

Bij mijn eerste zwangerschap had ik zwangerschapsdiabetes en was ik verzekerd bij ZilverenKruis. Ik kreeg alles vergoed. Alleen was mijn eigen risico al wel op dat jaar. Ik weet niet of je daar nog van open had staan? Anders zou ik even gaan bellen. Ik heb toen zelfs 1 week voor de bevalling nog even een extra lading besteld omdat het "tot je bevalling" vergoed wordt. Ik moest na de bevalling een paar curves doen om te kijken of het weg was.

één maand geleden

Reactie op jhzzee

Bij mij is alles verzekerd (CZ) en ik mag alles onbeperkt (tot aan de beval ...
Ik ben ook verzekerd bij CZ, heb er nog geen factuur van gekregen. Maar ze zijn bij CZ ook nooit zo snel met het doorberekenen van je eigen risico.

één maand geleden

Reactie op Jet/

Inderdaad bestellen bij mediq. Via het ziekenhuis kreeg ik een soort eerste ...
Ik zit niet bij het ziekenhuis misschien ligt het daaraan dan dat ik geen account voor mediq heb? 😕

één maand geleden

Reactie op jhzzee

Bij mij is alles verzekerd (CZ) en ik mag alles onbeperkt (tot aan de beval ...
Ik ben ook bij CZ verzekerd, ik loop niet in het ziekenhuis maar zit nog bij de verloskunde praktijk en dietist onder controle met de diabetes, zou het dan daaraan liggen? Heb ook geen account voor medic

één maand geleden

Ik loop ook niet in het ziekenhuis. Bij mij bestelde de diëtist de spullen om te prikken en dan werd het bezorgd via Bosman. Dit ging 3 jaar geleden op dezelfde manier.

één maand geleden

Reactie op Abietje

Ik zit niet bij het ziekenhuis misschien ligt het daaraan dan dat ik geen a ...
Hmmm dat zou misschien kunnen dan.. maar gek is het wel natuurlijk! Bij mij was de verloskundige heel duidelijk, afwijkende OGTT is ziekenhuis controles 😅.. niet dat ik daar blij mee was.. maar de diabeteszorg is wel goed geregeld in ieder geval.

één maand geleden

Reactie op Smos

Mijn theorie is, maar ik ben geen professional, dat je meer gespreid eet al ...
Jaa dit is wel heel logisch eigenlijk! Ondanks dat ik zo iets had van ik ga even nergens op letten vanavond was ik toch wel blij dat ze zo laag uitvielen…

één maand geleden

Hey allemaal, ik moet toch even mijn ei kwijt. Op 28wk de suikertest gedaan die iets verhoogd was. Met dagcurves prikken en gewoon mijn eigen eten eten was alles onder de norm. Nu is onze kleine man volgens de groeiecho nu op 36+3 kwa buikje boven de p waarde, terwijl de groeiechos daarvoor gewoon binnen de curve vielen, omdat ik de stempel zwangerschapsdiabetes heb wordt ik nu overgedragen aan de gynaecoloog en willen ze met 38 weken inleiden. Uiteraard wil ik geen baby van 5 kg uitpersen, maar hoe betrouwbaar is een echo nog op 36 weken en is dan inleiden echt nodig. De vk zei dat als het niet goed voelde ik ook mag zeggen dat ik niet ingeleid wil worden. Tsja wat is wijsheid, want als ik die stempel zwangerschapsdiabetes niet had gehad was er niks aan de hand geweest zei de vk, maar dit is nu eenmaal protocol. Hoe denken jullie daar over en wat zijn jullie ervaringen?

één maand geleden

Reactie op limayke

Hey allemaal, ik moet toch even mijn ei kwijt. Op 28wk de suikertest gedaan ...
Ik zou het nog eens goed overleggen met je verloskundige en straks met de gynaecoloog, over de voor- en nadelen. Op welk gewicht wordt je kindje dan nu geschat als hij/zij 40 weken is? 5 kg zijn ze ook nog niet zomaar, dat is wel flink boven het gemiddelde… Je kunt je ook nog inlezen of laten informeren over de manieren van inleiden. Daar zou je ook nog een keuze in kunnen maken; bijv wel ballonnetje plaatsen, maar geen medicatie. Ik ben vandaag met 36 weken bij gynaecoloog geweest, ik zou sowieso met 36 weken worden overgedragen ivm eerdere spoed keizersnede. Maar daar is niet eens meer de groei gemeten, alleen korte echo of het hartje goed klopt en of maagje en blaas gevuld waren. Dus het gaat ook overal weer anders… ik heb dan met 33 weken de laatste groeiecho gehad, toen zal alles rond p60-p65. Nu volgende afspraak met 38 weken, met verloskundige in het ziekenhuis en dan met 39 weken een keizersnede.

één maand geleden

Reactie op Smos

Ik zou het nog eens goed overleggen met je verloskundige en straks met de g ...
Ze heeft niet gezegd wat het gewicht op 40 wk zou zijn. Ze gaf aan dat hij nu 3600 gram is op 36+3. Met 34 wk was die geschat op 2500 gram dus ik vind het ook wel een enorme groei in 2 weken tijd. Goed dat je dat zegt inderdaad dat ik nog kan kiezen voor wel eerst een ballonnetje en misschien geen medicatie. Dat heb ik inderdaad ook door dat verschillende ziekenhuizen en verloskundige er verschillende protocollen op nahouden. Erg lastig

één maand geleden

Reactie op limayke

Ze heeft niet gezegd wat het gewicht op 40 wk zou zijn. Ze gaf aan dat hij ...
Ik zou gewoon nog even bellen en je twijfels delen. Misschien spreek je net een andere verloskundige en is er nog een andere optie. Ik ben geen professional, maar lijkt me bijzonder als een kindje in 2 weken tijd een kg kan groeien….. dan heb je wel Pokon gegeten ofzo 😂

één maand geleden

Hoe streng zijn jullie met het dieet? Ik heb zo een zin in een frietje vanavond, maar ik weet dat daarvan mijn suikers omhoog schieten. Eten jullie wel eens iets waarvan je weet dat je suikers omhoog gaan en hoe vaak dan? Of houden jullie je streng aan je dieet? Ik ben nu 38+4 dus hij mag van mij ook wel komen nu

één maand geleden

Reactie op Abietje

Hoe streng zijn jullie met het dieet? Ik heb zo een zin in een frietje vana ...
De laatste tijd zondig ik regelmatig🙈. En met regelmatig doel ik op 1a2 keer per week. Ik heb het er steeds moeilijker mee. En heb ook meer honger als normaal. 🙈