606 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Smos
Gelukkig toch, dat je met je eigen voeding dus niet te hoog komt. Je had an ...
Jaa ben benieuwd wat ze vrijdag er van zeggen. Want ze heeft het nog niet over meten thuis gehad. Maar ze zeggen wel continu met de echo’s dat de baby groot is. Ik ben door de verloskundige toen 6 dagen terug gezet maar volgens de groei echo’s loopt die 5 dagen voor. Wat ook meer in de richting komt van de uitgerekende datum van mijn cyclus. Maar daar wil de gynaecoloog niks over horen….
3 maanden geleden
Reactie op maanbloem
Moest nuchter bloedprikken en als dat te hoog zou zijn suikertest doen.
Bl ...
Snap dat het balen is.. maar tegelijkertijd ook goed dat het wel wordt gecheckt. Mijn nuchtere waarde was 4.8, dus keurig. Maar na de OGTT had ik een te hoge waarde, dus wel goed dat ik toch gewoon de suikertaart moest doen. Tuurlijk is het echt balen.. maar nu kan ik wel goed opletten om te doen wat voor mij en de kleine het beste is.. ik merk dat die gedachte me de laatste dagen wel helpt. Wie weet helpt dat jou ook!
3 maanden geleden
Reactie op sannevd1995
Jaa ben benieuwd wat ze vrijdag er van zeggen. Want ze heeft het nog niet o ...
Wat een verschillen weer.. mijn verloskundige zegt dat tot twee weken voorlopen op de groei nog net mag. Dus dan zou je zeggen dat 5 dagen voor op de groei niet zo’n probleem is 🤷♀️
3 maanden geleden
Zowel gister als vandaag zijn mijn waarder nuchter te hoog. Maar de rest van de dag na de maaltijden is het prima! Kan ik voor die nuchtere waardes zelf nog wat doen om ze omlaag te krijgen?
3 maanden geleden
Reactie op Girlsmom27
Zowel gister als vandaag zijn mijn waarder nuchter te hoog. Maar de rest va ...
Ik ma u voeding al goed is dan kan je mss nog iets meer van beweging doen. Ik merk zelf dat als ik meer beweeg of flink wat huishoudelijke taken doe dat ik dan ook wat lager sta
3 maanden geleden
Ja dat bewegen is een dingetje. Ik heb zo ontzettend veel pijn aan mijn bekken. Nou hebben we gister de hele dag in de auto gezeten ivm onderweg naar vakantie. Misschien dat het daar mee te maken heeft gehad.
3 maanden geleden
Ik ben bij de diabetes verpleegkundige geweest en eindelijk goede uitleg gehad en ook een prikset gekregen. Nu dit weekend prikken en dan maandag even bellen om te bepalen hoeveel dagcurves per week ik moet prikken. Ben heel benieuwd. De maaltijden stonden al vast voor komende dagen en is precies best uitgebreid. Maar ze zei al, gewoon juist zo doen want dan hebben we de uitgangswaardes. Toen ik daar prikte zat ik keurig, dus ik hoop heel erg dat de waardes goed zijn! Maar we gaan het afwachten….
Op de nuchtere waarde heb je geen invloed door je dieet gaf de diabetes verpleegkundige vandaag aan. Als je nuchtere waardes te hoog blijven is er insuline nodig voor de nacht, dan gaan je hormonen je teveel in de weg zitten.
3 maanden geleden
Reactie op Girlsmom27
Zowel gister als vandaag zijn mijn waarder nuchter te hoog. Maar de rest va ...
Ik kreeg van de diëtist ook te horen dat het kan zijn dat je avonds juist nog iets moet eten, omdat dat de tijd tussen de laatste keer eten en je ontbijt te lang is waardoor je eigen lichaam glucagon (opgeslagen glucose) gaat afgeven daardoor lijkt de nuchtere waarde dus te hoog omdat je lichaam zelf glucose heeft toegevoegd om de boel in balans te houden.
3 maanden geleden
Reactie op limayke
Ik kreeg van de diëtist ook te horen dat het kan zijn dat je avonds juist n ...
Ahaa! Dat ga ik even uitproberen. Wie weet maakt het verschil. Thanks voor de tip
3 maanden geleden
Reactie op Smos
Klinkt goed! Fijn dat je nu wat gerustgesteld bent.
Nu afwachten wat je waa ...
Jaa heel fijn! Maar ik ben nu wel echt verward want ik heb tot nu toe alleen maar goede waardes. Vandaag een beetje grenzen gaan testen, vanochtend banaan bij m’n ontbijt gedaan (want dat zou te hoge piek geven) en had 5.7 een uur later. Net uit lunchen een tosti met echt mega dikke witte boterhammen, dus zo’n 4 witte boterhammen, kaas, ham, bechamelsaus en mayonaise. Dus ik dacht nou dit zal dan wel de eerste te hoge waarde worden.. 6.7 🤷♀️. Eerder zat ik al na een bord pasta ‘s avonds op 4.7.. morgen word ik weer gebeld, dan maar even bespreken dat ik een beetje verward raak haha. Wel super fijn natuurlijk dat er tot nu toe uit de metingen eigenlijk nog niets komt. Maar hebben meer dames dit? Dat er eigenlijk uit de metingen niet echt iets komt terwijl de OGTT wel te hoog was?
3 maanden geleden
Reactie op CIS4
Ja ik had dat ook! Maar in dat drankje zit dus ook echt 75 gram suiker in t ...
Ja mss als je de overschot van een gender reveal taart in 1 keer probeert op te eten 🤣
3 maanden geleden
Ja ahah daar hadden wij het nu ook over ja.. zo van ja, wanneer neem je nu 75 mg suiker in 1 x? Kan ook van koolhydraten uit natuurlijk, maar goed als ik dan kijk naar die tosti van vanmiddag zat ik waarschijnlijk al rond de 65 gram koolhydraten en nog gewoon een goede waarde 🤷♀️. Maar er zijn er in ieder geval meer dus.. hopelijk gewoon weinig tot niets aanpassen in het eten en dan niets aan de hand! Daar ga ik voor!
3 maanden geleden
Reactie op Jet/
Ja ahah daar hadden wij het nu ook over ja.. zo van ja, wanneer neem je nu ...
Dat is een mooie denkwijze ik dacht ook zo voor ik wist dat ik zwangerschapsdiabetes had nu kan ik zelfs geen 2 sneetjes bruin brood eten of ik zit al te hoog 😓 moet met 1 sneetje brood genoeg hebben en dat vult niet 😂 ik hou telkens mijn hart vast als ik nu bruine pasta of rijst eet ook. Vanavond staat er op het menu bruine pasta met spaghetti ben eens benieuwd hoe hoog het cijfer daar van gaat staan. Ik probeer mij vooral te vullen in groenten, fruit, vlees en vis en minder koolhydraten en suikers te nemen maar ik val hier dan ook weer veel te hard van af en dat is dan ook weer niet goed 😓 is moeilijk om een balans te vinden. En alle lekkernijen die je verlangt te laten liggen 🙃
3 maanden geleden
Reactie op eviimilano
Dat is een mooie denkwijze ik dacht ook zo voor ik wist dat ik zwangerschap ...
Wat vervelend zeg dat je zo snel reageert dan! Ik snap dat het dan heel lastig is allemaal 😢.. bij mij is ook zwangerschapsdiabetes vastgesteld, maar in mijn waardes zie ik het tot nu toe niet terug 🤷♀️. Vooral opgelucht over voor nu! En hopen dat het niet veranderd naarmate ik verder in de zwangerschap kom.
3 maanden geleden
Reactie op Jet/
Wat vervelend zeg dat je zo snel reageert dan! Ik snap dat het dan heel las ...
Dan heb je geluk hoop voor je dat het zo blijft 🍀
3 maanden geleden
Reactie op eviimilano
Dat is een mooie denkwijze ik dacht ook zo voor ik wist dat ik zwangerschap ...
Lastig hoor!!
Ik merk dat het vooral een kwestie van proberen is. Brood kan ik ook niet goed hebben, al is het niet zo erg als bij jou. Maar brood bij de avondmaaltijd kan ik niet verwerken. 4 stukjes stokbrood bij een soep van alleen groente zorgt al voor een waarde >7.5 na 2 uur….
Terwijl ik rijst, pasta en aardappels goed kan hebben. Ook patatjes gaan gelukkig goed. Maar wraps of pita’s dan dus weer niet…
Ik neem in de ochtend Griekse yoghurt met volkoren muesli. Dat gaat ook goed en vult ook goed.
In mijn vorige zwangerschap heb ik als lunch vaak omelet gemaakt met veel groente en kaas.
En toevallig deze week pannenkoek als lunch, wel hartig beleg, en ook een waarde van 5,5 na 2 uur… terwijl ik na 3 sneetjes brood op 6,5 zit. Ook heel bijzonder…