606 Reacties

3 maanden geleden

Reactie op Laura_91_

Oh wat gek zoveel verschil. Had je je handen goed gewassen van te voren? Me ...
Ja dat zei de diabetes verpleegkundige inderdaad ook.. want het scheelde 1.2 punt! Maar ze zei ook dat er sowieso een afwijking van 15% in kan zitten. Ze kijken daarom vooral naar de hele curve en dus meerdere curves ipv een losse uitschieter. Dus ik kreeg vooral het bericht terug om echt even met aandacht handen te wassen, schoon keukenpapiertje voor afdrogen en vervolgens prikken. Ze sloot (gelukkig) af met ‘we horen maandag wel van je hoe de curves van deze week waren’. Dus heel fijn 😊

3 maanden geleden

Reactie op angelique95

Ik lees graag mee! Prik nu 2x per week een dagcurve, helaas raken de suiker ...
Vervelend dat het ontregeld! Je had al een tijdje zwangerschapsdiabetes dan dus? Als je al wel even prikt maar nu pas ziekenhuis? Ik moest meteen naar het ziekenhuis. Maar daar ben ik nu achteraf wel blij mee.

3 maanden geleden

Reactie op Girlsmom27

Mijn nuchtere waarde was vanmorgen wel goed. En ik denk dat ik weet hoe het ...
Ooh maar wel fijn dat je er iets in ontdekt hebt! Misschien dat je met het ziekenhuis kunt kijken om na je vakantie eerst thuis nog een weekje kan prikken voordat jullie vervolgstappen nemen eventueel? Hopelijk lukt het wel om ook te genieten op vakantie!!

3 maanden geleden

Reactie op Jet/

Ooh maar wel fijn dat je er iets in ontdekt hebt! Misschien dat je met het ...
Ja ik moet donderdag mijn waardes weer doorsturen en dan ga ik dat zeker doen. Ze kunnen mij ook niet dwingen. Ik weet het ook niet 100% zeker natuurlijk of dit het is. Maar zoals ik het nu bekijk lijkt het wel zo. Ja het genieten lukt nu wel weer. Moet ook zeggen dat de enige waarde die afwijkt is de nuchtere waarde. De rest van de waardes overdag zijn prima. Gister ben ik zelfs expres meer suikers gaan eten om te kijken wat het zou doen. Maar waarde was elke keer netjes.

3 maanden geleden

Reactie op Girlsmom27

Ja ik moet donderdag mijn waardes weer doorsturen en dan ga ik dat zeker do ...
Diabetes vpk vertelde mij dat tempratuur ook kan reageren op de suiker, afhankelijk van waar je op vakantie bent heeft dit misschien ook nog invloed? Fijn dat je nog even kan doorprikken, zonder direct actie.

3 maanden geleden

Reactie op Jet/

Vervelend dat het ontregeld! Je had al een tijdje zwangerschapsdiabetes dan ...
Ja klopt, vanaf de 10e week al... Dus nog lang volgehouden. 😅 Kan me voorstellen dat je blij bent om direct naar het ziekenhuis te zijn doorverwezen, is het wel direct op de goede plek.

3 maanden geleden

Reactie op angelique95

Diabetes vpk vertelde mij dat tempratuur ook kan reageren op de suiker, afh ...
Oja nu je het zegt, ik had vorige week met die twee dagen 35 graden en benauwdheid, ook hogere waardes dan gemiddeld.

3 maanden geleden

Reactie op angelique95

Diabetes vpk vertelde mij dat tempratuur ook kan reageren op de suiker, afh ...
Ooh en ik had mijn handen met warm water gewassen voor die eerste hogere waarde omdat ik soms weinig bloed krijg bij het prikken en dacht ‘even doorbloeding stimuleren’.. daarna dus met minder warm water nog een keer gewassen en toen was het 7.5 😧.. zou dat echt verschil maken dan? Wel interessant om te blijven bekijken of dat uitmaakt!

3 maanden geleden

Reactie op angelique95

Ja klopt, vanaf de 10e week al... Dus nog lang volgehouden. 😅 Kan me voors ...
Oh poeh.. al heel lang dus ja 😓.. en zeker lang volgehouden al!! Wat balen zeg dat je zo vroeg in de zwangerschap diabetes kreeg 😓..

3 maanden geleden

Reactie op Jet/

Ooh en ik had mijn handen met warm water gewassen voor die eerste hogere wa ...
Ik weet niet of het direct met handen wassen verschilt, voor het prikken doe ik ook vaak warm water om inderdaad de doorbloeding makkelijker te hebben. 😅 Maar de gehele dag in ander / warmer weer kan wel invloed hebben denk ik.

3 maanden geleden

Reactie op Jet/

Ooh en ik had mijn handen met warm water gewassen voor die eerste hogere wa ...
Ik heb ook wel eens hooge waarde geprikt en dan de bloed druppel weg halen nog een druppel weghalen en dan nogmaals meten zat ik er 1.0 onder ineens. Dus of dat meetapparaat is niet echt heel betrouwbaar of er blijven toch nog lang resten van eten/crème of andere dingen achter op je huid. Heb nu de regel als die te hoog is gewoon nog een keer proberen haha

3 maanden geleden

Reactie op limayke

Ik heb ook wel eens hooge waarde geprikt en dan de bloed druppel weg halen ...
Jaa heel gek toch.. bij mij zat er dus 1.2 verschil tussen.. tweede meting (andere vinger) was 1.2 lager dan de eerste meting. Maar goed ze zeiden dus dat er ook 15% meet fout in kan zitten en dat ze daar rekening mee houden als ze je dagcurves bekijken. Mijn vriend zei direct: maar met 15% meet fout en jouw waarde bij de OGTT (met vinger prik) kan dus ook nog zo zijn dat je OGTT niet klopte… daar had ik zelf dus niet over nagedacht.. zou kunnen. Maar goed, ik vind de diagnose heel shit maar merk toch dat ik nu ik kan prikken wel ook een soort rust voel en controle gevoel heb dat ik het voor de kleine zo goed mogelijk kan maken. En ik heb ook niet bepaald zin om de OGTT nog een keer te doen.. dus ga er niet op staan om die te herhalen met gewone bloedafnames. Ik denk wel dat ik bij een eventuele volgende zwangerschap wel direct aangeef dat ik het niet met een vingerprik wil doen maar met een gewone bloedafname.

3 maanden geleden

Heeft iemand van jullie ook ervaring met vliegen en diabetes? Wat voor verklaringen heb je nodig? En werd hier op gecontroleerd bij jullie?

3 maanden geleden

Reactie op angelique95

Heeft iemand van jullie ook ervaring met vliegen en diabetes? Wat voor verk ...
Oh nee geen ervaring mee.. wij gaan ook niet meer vliegen nu.. misschien met de diabetes verpleegkundige afstemmen? Of heb je die nog niet betrokken gekregen?

3 maanden geleden

Reactie op angelique95

Heeft iemand van jullie ook ervaring met vliegen en diabetes? Wat voor verk ...
Ik ben de vorige x gewoon gaan vliegen en had geen verklaring bij en hier is ook niet op gecontroleerd. Ik zat toen wel alleen op dieet.

3 maanden geleden

Reactie op MichelleDR91

Ik ben de vorige x gewoon gaan vliegen en had geen verklaring bij en hier i ...
Moest je toen wel je glucose meter en vinger prikken mee of dat ook niet? Ik ben toevallig vanmorgen gebeld dat ik moet starten met insuline dus verwacht nu sowieso een andere verklaring mee te moeten

3 maanden geleden

Reactie op angelique95

Moest je toen wel je glucose meter en vinger prikken mee of dat ook niet? I ...
Geen idee hoe het werkt. Ik zie het sowieso niet zitten om te vliegen tijdens zwangerschap. Je diëtist of diabetes verpleegkundige zal je vast precies kunnen vertellen hoe het zit denk ik?

3 maanden geleden

Reactie op Smos

Geen idee hoe het werkt. Ik zie het sowieso niet zitten om te vliegen tijde ...
Ja klopt, ga dit even navragen, maar was nieuwschierig naar andere ervaringen. ☺️

3 maanden geleden

Heb net voor het eerst tijdens de dagcurve geprikt (de voor de lunch meting). Heb eigenlijk nog niet gegeten vandaag, op multivitamine na en een paar slokken bananenmelk. Dat apparaat bleef maar E errors aangeven maar na lang proberen gaf die 7.6 aan. Ben me doodgeschrokken, hoe kan dat terwijl ik eigenlijk zo goed als nuchter ben? Bij m’n mislukte OGTT 3 weken terug was deze 4.9. Heb nu m’n handen met iedere nieuwe poging gewassen en het eerste bloed weggeveegd met keukenpapier. Heb ik iets verkeerds gedaan? 🫣

3 maanden geleden

Reactie op Lies90g

Heb net voor het eerst tijdens de dagcurve geprikt (de voor de lunch meting ...
Multivitamine als in drinken of een supplement? In drinken zit ook veel suikers. Hoef je geen nuchtere en na het ontbijt waarde?