606 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Lies90g
Heb net voor het eerst tijdens de dagcurve geprikt (de voor de lunch meting ...
Ik denk dat die paar slokken bananen melk en een gummie als vitamine best wel effect kunnen hebben.. zeker de bananenmelk.. dus dat het niet als nuchter gezien kan worden.. ik zou gewoon morgen even opnieuw bekijken. Dan echt nuchter prikken en gewoon zoals je de opdracht hebt gekregen! Gek dat je 1.5 uur na het eten je waarde moet prikken.. of nee dat zeg ik verkeerd, ik moet na 1 uur de waarde prikken en volgens mij is de andere richtlijn na 2 uur. Hoe laag moet je waarde na 1.5 uur zijn?
3 maanden geleden
Reactie op Smos
2.9? Dat lijkt me dan wel weer heel erg laag….
Is je apparaatje wel in orde ...
Hij blijft wel bij iedere poging eerst foutcodes geven. E2, E3, E5 en E11 heb ik al voorbij zien komen. De teststrips zijn nog t/m 06-2025 goed dus die foutcode klopte al niet. Na 2-3 x een foutcode telt hij wel van 5 naar 1 af en geeft dan de uitslag.
3 maanden geleden
Oops als avond eten pannekoeken gehad. Waarde van 8.7 na een uur. Die eten we dus maar niet meer. Dit is echt het eerste waar ik op reageer qua maaltijden.
3 maanden geleden
Reactie op Girlsmom27
Oops als avond eten pannekoeken gehad. Waarde van 8.7 na een uur. Die eten ...
Wat heb je voor beleg genomen?
Nu reageert natuurlijk niet iedereen hetzelfde, maar ik had pas een pannenkoek op (uit eten geweest) en had na 2 uur een waarde van 5,5. Dus ik was blij verrast! Ik had dan wel gekozen voor hartig beleg; ham, kaas, champignons.
Lies90g; vervelend dat je zo vaak een foutmelding krijgt! Ik heb dat gelukkig nog nooit gehad en ben die apparaatje na 3 jaar weer voor de 2e keer gaan gebruiken…
3 maanden geleden
Reactie op Smos
Wat heb je voor beleg genomen?
Nu reageert natuurlijk niet iedereen hetzel ...
Ik had er jam op gedaan… is natuurlijk dubbel op. Maar we zijn op vakantie hebben nu niet zoveel qua beleg als dat we thuis zijn. Thuis nog maar eens met hartig beleg proberen dan 😂
3 maanden geleden
Vanmorgen heb ik de suikertest gehad en paar uur later gelijk gebeld. Mijn waardes waren nuchter ook goed maar na het drankje wat verhoogd. Ik mag wel gewoon bij de verloskundige blijven maar moet wel naar de dietist en prikken. Ik volg even mee hier.
3 maanden geleden
Vanmorgen eindelijk uitslag gehad. Waarde nuchter 7.0 en 2 uur na het drankje 5.8 🫠
Nu dus toch ook doorverwijzing naar internist voor zelf bloedprikken.
Ik hoop ergens dat dit gewoon komt omdat ik de avond ervoor flink gefeest heb op chinees, en dat de waarden straks wel goed zijn
3 maanden geleden
Hey dames, iemand verstand of mijn waarden goed zijn? Schommelt het erg na het eten?
Volgens mij moet ik goed zitten, maar ik denk dat mijn zwangerschap brein mij gek maakt.
Kon helaas de suikertest niet afronden (moest alles na een uur weer spugen) en mijn nuchtere waarde was 5.1 die dag dus moest ik toch zelf thuis prikken…
3 maanden geleden
Reactie op maanbloem
Hey dames, iemand verstand of mijn waarden goed zijn? Schommelt het erg na ...
Prima waardes hoor! Het is ook logisch dat het een beetje schommelt hè, dat is bij iedereen. Het gaat alleen om de snelheid waarmee je lichaam die suikers er weer uit krijgt en hoe hoog ze oplopen.
3 maanden geleden
Wat nemen jullie voor tussendoortjes? Ik vind mijn hoofdmaaltijden prima te doen maar buiten fruit en een handje noten of groente kom ik niet ver voor een tussendoortje. Ook heb ik veel zoete trek dus zoek ik iets waarmee ik dat een beetje kan stillen.
3 maanden geleden
Reactie op Naomiiixxx
Wat nemen jullie voor tussendoortjes? Ik vind mijn hoofdmaaltijden prima te ...
Ik merk dat ik ook rustig een klein koekje kan nemen.
Daarnaast heb je idd koolhydraatarme crackers, die neem ik soms ook gewoon met heel dun zoet beleg. Heb soms ook echt wel trek in zoet, doe dan een theelepeltje hagelslag op een cracker. Of superdun chocopasta/speculoos. Heerlijk!
Volkoren beschuitje is ook weinig koolhydraten.
Kaas en worst is eventueel ook zonder koolhydraten. Kan soms ook nog wel eens lekker zijn.
En anders koolhydraatarm bak recept opzoeken. Vorige keer had ik Kha appeltaart gemaakt, was ook erg lekker!! 😋
3 maanden geleden
Wie heeft er voor de nacht insuline en blijft op nuchtere waarde het zelfde als zonder insuline?
Mijn nuchtere waardes waren steeds nét te hoog. Denk aan, 5.3/5.4/5.5/5.6
Ik ben toen begonnen met 4EH voor de nacht, na twee dagen moest ik al ophogen naar 6EH. Tot heden geen verandering. Mijn curves na maaltijden zijn overigens keurig, zélfs na uit eten…. Wie heeft iets soortgelijks?
3 maanden geleden
Reactie op Naomiiixxx
Wat nemen jullie voor tussendoortjes? Ik vind mijn hoofdmaaltijden prima te ...
Ik neem overigens net als smos ook wel eens een klein koekje of twee snoepjes oid. Mijn waardes door de dag heen zijn geregeld gewoon alleen maar in de 5 en lage 6, dus dan neem ik wel eens gewoon wat lekkers en heeft het ook geen verdere invloed. Maar neem geen grote dingen omdat ik het niet wil uitdagen zeg maar haha. Muv deze vrijdag en zaterdag toen mijn vriend en ik ons geregistreerd partnerschap met feest hadden 😂. Maar vandaag weer begonnen met meten (volgens afspraak met de diabetes verpleegkundige afgesproken dat ik vrijdag en zaterdag niet zou prikken) en begon gewoon weer met nuchter 4.8. Dus heel fijn 😊.
3 maanden geleden
Reactie op Anouk__•
Wie heeft er voor de nacht insuline en blijft op nuchtere waarde het zelfde ...
Oeh nee hier kan ik je niet bij helpen/bij meedenken.. ik hoef geen insuline te gebruiken vooralsnog… kan me wel voorstellen dat het gek voelt en heel vervelend is dat het niet het effect geeft wat het zou moeten geven.. je krijgt wel langwerkend? Misschien een stomme vraag, maar wie weet dat het iets is of dat het tijdstip van spuiten uitmaakt?