606 Reacties
3 maanden geleden
Reactie op Jet/
Ik neem overigens net als smos ook wel eens een klein koekje of twee snoepj ...
Nog gefeliciteerd!! 🥂
Fijn om dan gewoon 2 dagen niet te prikken, scheelt een hoop stress!
En nu gewoon weer erop letten, dan zullen de gevolgen ook wel meevallen van die ene dag.
3 maanden geleden
Reactie op Smos
Nog gefeliciteerd!! 🥂
Fijn om dan gewoon 2 dagen niet te prikken, scheelt ...
Dankjewel 😊!! Ja heel fijn! Ze zei al, als je waardes 1 a 2 dagen daarna gewoon normaal zijn dan kan je lichaam het prima hebben. Ik heb gister ook nog gewoon een stuk van de taart gegeten met familie die nog even bij ons langs kwam. Tot nu toe meet ik vandaag allemaal goede waardes! Dus ik heb er vertrouwen in 😊. Hopelijk na het avondeten ook gewoon goed!
3 maanden geleden
Reactie op Naomiiixxx
Wat nemen jullie voor tussendoortjes? Ik vind mijn hoofdmaaltijden prima te ...
Ik vond de tussendoortjes ook lastig. Ik mag per tussendoortje max 15/20 koolhydraten hebben, je hebt daarmee ineens heel veel mogelijkheden!
3 maanden geleden
Reactie op angelique95
Ik vond de tussendoortjes ook lastig. Ik mag per tussendoortje max 15/20 ko ...
Ja dan zijn er toch best wat. Ik moet nog naar de dietist dus ik hoop dat ze mij hier een beetje mee kan helpen.
2 maanden geleden
Reactie op maanbloem
Dames, ik voel me zo moedeloos.
Dacht dat mijn waardes goed waren, maar b ...
Wat vervelend voor je 😢… je waardes liggen wel binnen de grenzen die ik moet hebben.. maar soms misschien dan te dicht tegen het randje? Dat ze dat vinden? Heb je gevraagd wat er niet goed was aan je waardes?
Hoe moeilijk ook.. probeer je erbij neer te leggen.. want veranderen kan niet helaas 😢.. ik probeer voor mezelf ook steeds te relativeren dat het voor nu is en in het belang van de gezondheid van mijn kleintje en mijzelf. Dat heeft me tot nu toe wel echt geholpen om er meer rust bij te krijgen. Maar goed daar heb ik ook wel even tijd voor nodig gehad om er zo in te kunnen gaan staan.. het is gewoon pittig allemaal als je dit soort dingen erbij krijgt 😓
2 maanden geleden
Reactie op Jet/
Wat vervelend voor je 😢… je waardes liggen wel binnen de grenzen die ik mo ...
Volgens haar zijn mijn waardes goed alleen dat er 1tje te hoog was en dat komt omdat die dag uiteten ging..
Je hebt helemaal gelijk, het is in het belang van de baby💕
Hopelijk zullen we er allemaal doorheen knallen en dan kunnen we genieten van onze kleine
2 maanden geleden
Reactie op maanbloem
Volgens haar zijn mijn waardes goed alleen dat er 1tje te hoog was en dat k ...
Dan heb je gelukkig wel een verklaring. Grote kans dat het de komende twee weken dan wel weer goed komt als je er een beetje op kan letten.
Ik hoef nu nog maar 3x per week te prikken, maar vind dat wel lastig om dan niet te vergeten 😅 Dan is elke dag prikken makkelijker te onthouden. Al zijn mijn vingers wel blij dat ze niet meer dagelijks geprikt worden.
2 maanden geleden
Reactie op maanbloem
Hahahaha helemaal vergeten dat ik nu 7x per dag moet prikken dan klinkt dri ...
Drie dagen per week 5x per dag dan 😅
Dus dan ben ik ineens al begonnen aan het ontbijt; oja, weer vergeten nuchter te prikken.
Elke dag 7x is ook pittig… zeker als je nog aan het werk bent. Vooral op werk vind ik het lastig om de tijd in de gaten te houden.
2 maanden geleden
Reactie op maanbloem
Ik weet niet hoelang je dit nog moet, maar via Freestyle Libre Abbott kan je 1x een Freestyle Libre gratis bestellen, hierna betaal je 60 euro per 2 weken. Mogelijk kan je op een ander adres nog een x gratis een lybre aanvragen. Dat is zo'n wit rondje in je bovenarm welke je dan kan scannen met je telefoon.
Ik ga dit nu ook doen t/m het einde, want ben die vinger prikken wel een beetje zat, en vind het ook gedoe om steeds alles mee te nemen 😅
2 maanden geleden
Reactie op maanbloem
Poeh ja dat is wel heftig… ik moet 2x per week en dan 4x op die dag.. dus dat is erg goed te overzien.. vandaag wel even een extra keer geprikt omdat ik twijfelde of dit avondeten goed zou gaan (Mexicaanse wraps) maar zo af en toe een extra prik om een gerecht te checken is niet zo moeilijk.. ik hoop dat je na deze twee weken minder mag gaan prikken!!
2 maanden geleden
Reactie op Smos
Dan heb je gelukkig wel een verklaring. Grote kans dat het de komende twee ...
Dit had ik ook ja.. toen ik niet meer alle dagen hoefde raakte het even wat uit mijn systeem en werd ik ook angstig om wel te prikken.. de gedachte ‘dan zal het nu wel te hoog zijn’. Gelukkig zit het nu weer beter in mijn systeem omdat ik begin van de week al beslis welke dagen ik ga prikken. Dan lukt het beter om eraan te denken! Werkdagen sla ik sowieso al over.. ik zie cliënten, dus dan kan ik heel vaak niet een uur na de lunch bv prikken 🤷♀️.
2 maanden geleden
Ik heb woensdag de suikertest ivm wat overgewicht. Nu vraag ik me af voor degenen die zw diabetes blijken te hebben: hadden jullie ook symptomen? Of kwam het onverwachts? Ik ben toch best een beetje gespannen ervoor! Heb het overigens vorige zwangerschap niet gehad.
2 maanden geleden
Reactie op user123456789
Ik heb woensdag de suikertest ivm wat overgewicht. Nu vraag ik me af voor d ...
Ik was alleen erg moe maar verder geen symptomen.
2 maanden geleden
Prikken jullie 1 uur nadat je begon met de maaltijd, het gemiddelde of nadat je klaar bent met eten?
Dat heeft ze gisteren niet uitgelegd. Ik moet nu 4 dagen een dagcurve meten.
2 maanden geleden
Reactie op Annemarie_28
Prikken jullie 1 uur nadat je begon met de maaltijd, het gemiddelde of nada ...
Dit verschilt nogal per ziekenhuis/verloskundige. Ik moet bijv 2 uur na de maaltijd prikken. Heb je een uitleg blaadje mee gekregen? Daar staat het bij mij op. Anders zou ik even bellen als je zeker wil weten!