606 Reacties
2 maanden geleden
Reactie op Flowerpull
Dit verschilt nogal per ziekenhuis/verloskundige. Ik moet bijv 2 uur na de ...
2 uur na eerste hap van de maaltijd staat bij mij op m’n blaadje trouwens! Denk omdat je lichaam dan al start met afbreken vd suikers?
2 maanden geleden
Reactie op user123456789
Ik heb woensdag de suikertest ivm wat overgewicht. Nu vraag ik me af voor d ...
Ik had ook geen signalen.. en voelde me helemaal goed tijdens de suikertest, dus was helemaal in de war dat mijn waarde achteraf te hoog was. Ik had soms wel eens veel dorst maar dat is ook zwanger zijn… verder niets waar ik het aan kon linken.
2 maanden geleden
Reactie op maanbloem
Heb officieel geen zwangerschapsdiabetes, maar ik heb ook geen klachten.
V ...
Ja en ik heb dus officieel wel de diagnose zwangerschapsdiabetes gekregen, maar vanuit mijn dagcurves is er tot nu toe niets gekomen 🤷♀️. Gisteren na wraps, een avondmaaltijd van 80 gram koolhydraten een bloedsuikerwaarde van 5.5… dus het kan echt alle kanten een beetje op..
2 maanden geleden
Reactie op Jet/
Ja en ik heb dus officieel wel de diagnose zwangerschapsdiabetes gekregen, ...
Wat gek he? Ik dacht laat ff mijn ‘limiet’ testen vandaag pain a chocolate en een meergranen croissant gegeten voor ontbijt (wat ik serieus nooooooit doe) en mijn meting na een uur was 6.9.
Had echt veel hoger verwacht🫢
Dus idd ik snap het hele systeem ook niet meer😂
2 maanden geleden
Reactie op maanbloem
Wat gek he? Ik dacht laat ff mijn ‘limiet’ testen vandaag pain a chocolate ...
Ik moet zeggen dat ik hem ook wel test hoor. Ik had gisteren poffertjes met poedersuiker gegeten en in hoeveelheid dan ook wel een dubbele portie om te kijken of mijn suiker echt wel hoog is. Ik moet 1,5 uur na de maaltijd prikken en dan mag hij niet hoger dan 7 zijn en hij was 7,5 dus ik weet in ieder geval dat het klopt😂.
Verder zit ik allemaal vrij laag in waardes.
2 maanden geleden
Het ligt ook wel echt aan het type voedsel / koolhydraten wat je eet en hoe goed jouw lijf dat kan verwerken.
Pasta of rijst kan ik wel 3 borden van op (is nu na 2 uur altijd rond de 5), terwijl ik dit weekend tussen de middag 2 harde broodjes had en dan was de waarde na twee uur 8,5.
Brood kan ik blijkbaar niet zo goed verwerken.
2 maanden geleden
Vandaag mijn waardes weer moeten doorsturen. Zijn sinds zaterdag terug van vakantie. In de vakantie was mijn nuchtere waarde steeds te hoog.
Sinds we thuis zijn en we weer optijd avond eten en ik beter slaap is mijn nuchtere waarde prima. Ik hoop dat dit zo blijft 😂
2 maanden geleden
Reactie op maanbloem
Haha ja dat snap ik! Ik had het ook nagevraagd bij de diabetes verpleegkundige en die zei ook, probeer gewoon dingen uit, ook als je denkt dat het hoge waardes zal geven. Je weet het niet en je kunt het altijd een tweede keer laten als het je wel een hoge waarde geeft. Dus ik ga binnenkort ook eens met een vriendin voor een ontbijtje de deur uit, kijken hoe het gaat!
2 maanden geleden
Reactie op Deligrace
Ik heb vanmorgen de suikertest gehad en vond het drankje beetje stroperig, ...
Ah ja logisch toch? Je wil allemaal niet te horen krijgen dat de uitslag niet goed is… het prikken valt wel heel erg mee hoor! Neemt niet weg dat ik voor je hoop dat je uitslag goed is!
2 maanden geleden
Reactie op maanbloem
Misschien goed om te weten dat je bloedsuiker na dit soort dingen vaak wel pas later piekt. Daarom prikken ze na het drankje ook na 2 uur. Mij is geadviseerd om als je dit soort producten wil testen na 2 of zelfs 3 uur nog eens te prikken omdat het dan toch te hoog kan zijn.
2 maanden geleden
Reactie op Jet/
Ah ja logisch toch? Je wil allemaal niet te horen krijgen dat de uitslag ni ...
Klopt. We zitten er allemaal niet op te wachten om extra prikken te doen 😅
Wat ik wel vreemd vond bij de afname is dat ik 2uur niets mocht doen, alleen zitten. Maar denk bij mijzelf waarom? Ik zit nooit stil 2uur! Dan is mijn suikerwaarde toch natuurlijk hoger omdat mijn lijf niet de inspanningen gebruikt om het op mijn normale wijze af te breken?
Het lijkt mij dan toch dat ik een geforceerde hogere waarde ga krijgen wat niet bij mij gaat horen omdat ik veel actiever ben....?
2 maanden geleden
Wat vinden jullie van deze waardes? Moet voor de 2e x een dagcurve prikken.
Vorige dagcurve had ik 1 waarde van 7.6 voor de lunch. Op basis van die 7.6 waarde moest ik opnieuw prikken.
Waardes dagcurve 1:
Voor de lunch 7.6
1,5u na de lunch 2.9
Voor het diner 4.5
1,5u na het diner 3.9
Voor het slapen 4.2
Nuchter 4.9
1,5u na het ontbijt 6.6
2 maanden geleden
Reactie op Deligrace
Klopt. We zitten er allemaal niet op te wachten om extra prikken te doen 😅 ...
Klopt… dat is hoe de test werkt. Ik vond dit ook heel vreemd, mocht ook niks van water drinken (wat je normaal ook doet). Maar de verloskundige legde uit dat je het als een stresstest moet zien. Dus dat het zo is dat je lijf dit aan moet kunnen en anders er dus sprake is van minimaal een verstoorde glucose opname. Mijn test was ook niet heel overdreven hoog, maar wel te hoog.. dus daarmee dan toch buiten de normen 🤷♀️. Maar ik snap je helemaal want dit vond ik ook heel vreemd…