27 Reacties

6 maanden geleden

Ik denk dat oppasseb met voedsel sowieso al een goed idee is 😅 diabetes of niet

6 maanden geleden

Ja klopt, maar ik stond bij m’n eerste op een gigantisch strak dieet 😅😅

6 maanden geleden

Reactie op Lariissaa

Ja klopt, maar ik stond bij m’n eerste op een gigantisch strak dieet 😅😅
Ik heb sowieso Type 2, zolang jouw waardes tussen de 5 en de 9 blijven en je niet te veel aankomt zit je wel goed. Je dieet is alleen afhankelijk van hoe goed jouw lichaam alles verwerkt 🤷‍♀️

6 maanden geleden

Het lijkt me heel normaal dat je bewerkt voedsel laat staan, zwanger of niet. Als je gewoon brood, yoghurt, groenten, fruit zoals de schijf van 5 eet dan krijg je geen last van diabetes.

6 maanden geleden

Reactie op JD1994

Het lijkt me heel normaal dat je bewerkt voedsel laat staan, zwanger of nie ...
Zwangerschapsdiabetes heeft daar echt totaal niks mee te maken ;)

6 maanden geleden

Reactie op JD1994

Het lijkt me heel normaal dat je bewerkt voedsel laat staan, zwanger of nie ...
Dat is niet persé waar. Ik zelf heb PCOS (zonder de echte symptomen die erbij passen zoals overgewicht etc) maar leef super gezond, absoluut geen overgewicht, sport 5x in de week, eet geen bewerkte rommel en heb wel een verhoogde kans op zwangerschapsdiabetes door de PCOS! Kan ook erfelijk zijn.

6 maanden geleden

Reactie op CIS4

Zwangerschapsdiabetes heeft daar echt totaal niks mee te maken ;)
Neen klopt inderdaad wat je zegt! Door de hormonen verandert er iets in je lichaam waardoor het allemaal in veranderd.. ik leef ook gezond, maar een diabetesdieet is toch nog van een ander niveau….

6 maanden geleden

Reactie op Lariissaa

Neen klopt inderdaad wat je zegt! Door de hormonen verandert er iets in je ...
Ik heb het ook gehad bij mijn dochter. Moet zeggen dat ik nu nog niet echt op let.. ik wacht even af hoe de eerste echo gaat (afgelopen november een missed abortion gehad). Zag wel online dat de kans groot is dat je het nogmaals krijgt. Vond het sowieso een beetje vaag of ik het nou wel echt had.. die hoeveelheden in de test zijn zo hoog. Mijn dochter woog 3500 gram uiteindelijk en ze werd geschat op boven de 4 kg

2 maanden geleden

Reactie op JD1994

Het lijkt me heel normaal dat je bewerkt voedsel laat staan, zwanger of nie ...
Dit doe ik ook en het toch helaas gekregen. Niet zomaar roepen.

2 maanden geleden

Reactie op xbo

Dat is niet persé waar. Ik zelf heb PCOS (zonder de echte symptomen die erb ...
Ik heb dit dus ook! Helemaal geen symptomen ook gehad, maar blijk toch pcos te hebben. Daarbij komt ook dat ik een dubbele baarmoeder heb. Maar tot nu toe (24 weken) fiets ik door m’n zwangerschap heen zonder ook maar één kwaaltje. Vanochtend vol goede moed de suikertest gedaan. Totaal nergens last van met het innemen van het drankje of verder tijdens die test maar toch belden ze net dat ik op 11.2 zat en dus zwangerschapsdiabetes heb 😕 eet in principe ook gewoon gezond en beweeg veel. Gewicht zegt ook niks, ik begon op 71 kg met mijn 173 cm en woog de laatste keer 76 kg dus niks geks volgens mij.. heb morgenochtend een afspraak staan voor de groeiecho en opmeten van de baarmoedermond door de gynaecoloog ivm de dubbele baarmoeder en kans op vroeggeboortes dus hoop dat die vast tips heeft. 30 juli staat de afspraak bij de diëtist en diabetesverpleegkundige in het ziekenhuis ..

2 maanden geleden

Reactie op JD1994

Het lijkt me heel normaal dat je bewerkt voedsel laat staan, zwanger of nie ...
Als het zo simpel was, dat zou fantastisch zijn!! Ik had in mijn eerste zwangerschap met 35 weken het label zwangerschapsdiabetes. 2e score was net te hoog, volgens mij had mijn lijf het gewoon zo zwaar met de zwangerschap dat het niet meer zo snel dat suikerdrankje kon verwerken. Daarna kleine aanpassingen in mijn voedingspatroon gedaan en nooit meer een te hoge waarde gehad. Omdat ik dus al weinig suikers en snelle koolhydraten in mijn dieet had. Nu met 16 weken de eerste test gehad, was gewoon weer goed. Moet hem met 28 weken nog een keertje doen. Mijn ervaring is dus dat je normale voedingspatroon weinig zegt nu alles in je lijf anders is.

één maand geleden

Ik heb maandag de suikertest gehad en helaas veel te hoge waarde. Mijn vader heeft diabetes dus waarschijnlijk erfelijke factor. Moet helaas een week wachten op afspraak bij diabetes verpleegkundige dus kan mijn waardes nog niet checken. Tot die tijd houd ik me strikt aan het voorbeeld dagmenu, maar ben de hele tijd hangry van de honger tussen alle eetmomenten. Herkent iemand dit?

één maand geleden

Reactie op ginnylena

Ik heb maandag de suikertest gehad en helaas veel te hoge waarde. Mijn vade ...
Misschien kan je wortels of noten pakken op die momenten? Dat vult wel goed en bevatten weinig koolhydraten.

één maand geleden

Reactie op ginnylena

Ik heb maandag de suikertest gehad en helaas veel te hoge waarde. Mijn vade ...
Sowieso die honger niet negeren! Je hebt gewoon meer nodig dan zonder baby in je buik. Maar probeer dan minder koolhydraten te eten; kaas, noten, groente, (geen fruit), ei, vlees. Ik heb veel omeletten met groente en kaas gegeten als lunch bijvoorbeeld. Vult heel goed, maar geen koolhydraten

één maand geleden

Reactie op Smos

Sowieso die honger niet negeren! Je hebt gewoon meer nodig dan zonder baby ...
Fruit kan ook perfect he: aardbeien, blauwe bessen, .. zijn fruitjes met weinig suiker

één maand geleden

Reactie op ginnylena

Ik heb maandag de suikertest gehad en helaas veel te hoge waarde. Mijn vade ...
Ja zeker heel herkenbaar. Ik ben echt nog aan het ontdekken wat wel en niet kan qua eten

één maand geleden

Helaas ik heb vandaag met 25 weken voor de tweede keer de ogtt gedaan en nu is mijn tweede waarde wel te hoog (8.8). Maandag intake met diëtist, hopelijk kan ik het weer met een beetje suikers mijden onder controle houden. Vind het wel bijzonder dat hoe je je voelt bij de ogtt dus niks zegt. Beide keren kan ik dat drankje prima hebben, voel me niet naar, en toch twee verschillende uitslagen.

één maand geleden

Reactie op Smos

Helaas ik heb vandaag met 25 weken voor de tweede keer de ogtt gedaan en nu ...
Ooh wat shit.. bij jou dus ook.. en ook nuchtere waarde wel goed? Ik zie nu door dit bericht dat we twee topics open hebben rondom zwangerschaps diabetes, had deze nog niet gezien! Ik ben vanmiddag gebeld en heb ook maandag intake met de diëtist.. ben heel benieuwd. Ik voelde me ook helemaal goed in de wachttijd.. ze kwamen 4x controleren in die 2 uur of ik in orde was en alle 4 keer kon ik zeggen dat er niets aan de hand was 🤷‍♀️.. en toch te hoge waarde achteraf 😢

één maand geleden

Reactie op Jet/

Ooh wat shit.. bij jou dus ook.. en ook nuchtere waarde wel goed? Ik zie nu ...
Mijn nuchtere waarde is goed, net als altijd, 4.5. Maar de tweede waarde nu dus te hoog. 10 weken geleden was de 2e waarde nog 7.1. Dus er is duidelijk wat veranderd in mijn lijf.

één maand geleden

Qua nuchtere waarde zit ik meestal rond de 5.3. Hebben anderen dit ook?