27 Reacties

één maand geleden

Reactie op Nikkietje321

Qua nuchtere waarde zit ik meestal rond de 5.3. Hebben anderen dit ook?
Ik heb nog geen prik set, die krijg ik deze week thuis. Bij de meting van de OGTT was mijn nuchtere waarde 4.8. Maar verder weet ik dus nog niet 🤷‍♀️

één maand geleden

Reactie op Nikkietje321

Qua nuchtere waarde zit ik meestal rond de 5.3. Hebben anderen dit ook?
Ik heb dit ook, prik nu precies een week. Nuchtere waarde is vaak tussen 4 en 6.

één maand geleden

Reactie op Smos

Helaas ik heb vandaag met 25 weken voor de tweede keer de ogtt gedaan en nu ...
Wat naar! Mijn waarde na het drankje was 11,2 en ik voelde me wel beroerd na het drankje, maar eigenlijk verder geen klachten gehad tijdens mijn zwangerschap dus niets gemerkt van de diabetes. Heb ook zelf verpleegkundige gebeld dat het niet ging, toen zei ze nog: dat hoort zo. 😅 Nuchter, voor de test was mijn waarde prima. Gelukkig tot nu toe met het dieet ook redelijk stabiele waardes. Ik hoop bij jullie ook! 🤞🏼

één maand geleden

Ik had afgelopen week ook de test met de volgende uitslag; Nuchter; 4,5 1 uur later; 7,9 2 uur later; 7,1 Mijn verloskundige geeft aan dat er niks aan de hand is en laat het hierbij. We hadden ook een echo en daar bleek alles gewoon goed op te zijn maar na extra doorvragen blijkt ze toch wel iets groter dan gemiddeld te zijn. Dit was blijkbaar alwel heel de zwangerschap zo, dus vinden ze het passend. Toch voelt het ergens niet helemaal lekker ofzo, ben benieuwd of dat ik misschien gewoon overbezorgd ben of wat jullie ervan vinden.

één maand geleden

Reactie op Chantie004

Ik had afgelopen week ook de test met de volgende uitslag; Nuchter; 4,5 1 u ...
Bij mijn suikertest werd ik nuchter geprikt en na 2 uur. Die mocht niet hoger zijn dan 7.8. de waarde na 1 uur is bij mij niet geprikt, dus zou zeggen dat het dan goed is bij jou?

één maand geleden

Reactie op Chantie004

Ik had afgelopen week ook de test met de volgende uitslag; Nuchter; 4,5 1 u ...
Dit zijn gewoon keurige waardes… ik kreeg te horen dat het na 2 uur onder de 8 moest zijn (ik had 8.5). Als de kleine later ineens toch een stuk groter blijft of je veel vruchtwater hebt dan kunnen ze altijd nog de test herhalen (zo legde mijn verloskundige het ook uit). Je kunt daarbij ook zelf letten op je voeding natuurlijk als je je daar prettiger bij voelt.

één maand geleden

Reactie op Jet/

Dit zijn gewoon keurige waardes… ik kreeg te horen dat het na 2 uur onder d ...
Precies dit inderdaad! Dus niets om je nu zorgen om te maken. Maar als je graag iets wil doen; eet vooral volkoren producten en neem tussendoortjes met minder koolhydraten (groente, kaas, vlees, ei). Hier nu een paar dagen aan het prikken, dieet nauwelijks aangepast en voorlopig allemaal keurige waardes. Nu aten wij altijd al volkoren producten en lette ik er al op dat ik bij tussendoortjes niet teveel zoetigheid nam.