9 Reacties

24 dagen geleden

Sterkte! Ik heb het gehad tijdens mijn vorige zwangerschap..

24 dagen geleden

Reactie op CWout

Sterkte! Ik heb het gehad tijdens mijn vorige zwangerschap..
Hoe is dit verlopen voor jou als je erop terug kijkt?

24 dagen geleden

Wat ontzettend vervelend! Helaas heb ik het mijn vorige zwangerschap ook gehad. Lag toen met 28 weken in het ziekenhuis en uiteindelijk kunnen rekken tot 34 weken. Gelukkig een heel gezond zoontje en een bevalling zonder complicaties. Afgelopen week ook alweer 3 keer in het ziekenhuis gelegen met hoge bloeddruk dus langzaam aan het voorbereiden op een herhaling van de vorige keer... Probeer de komende tijd een dagboekje of iets bij te houden want alles gaat als een waas aan je voorbij. Zoveel artsen die van alles komen vertellen en je op alles voorbereiden. Verder wil je als tip geven om het over je heen te laten komen. Ik begrijp als geen ander dat het mega onzeker en spannend is, maar je bent op de goede plek en zij zullen er alles aan doen om alles zo goed mogelijk te laten verlopen. Tot slot, ik snap dat je hier nu nog niet aan denkt maar kijk of je een schema kan maken qua bezoek. De dagen gaan mega traag als je op die kamer zit. Heel veel sterkte en hopelijk blijft je kindje zo lang mogelijk zitten❤️🤞🏻

24 dagen geleden

Reactie op MerelR94

Wat ontzettend vervelend! Helaas heb ik het mijn vorige zwangerschap ook ge ...
Dankjewel voor je berichtje! En de tips, dat geeft me al weer iets positieve hoop. 🙏🏼

24 dagen geleden

Reactie op Lis.anne

Hoe is dit verlopen voor jou als je erop terug kijkt?
Ik had toen een tweeling zwangerschap. Voor mijn gevoel was ik minder ziek dan in werkelijkheid maar dat was uiteindelijk ook duidelijk dat ik mijzelf wat voor de gek hield.. heb wel een tijdje moeten herstellen. Meiden zijn toen met 33+4 geboren. Hopelijk kunnen ze het bij jou nog even rekken en werkt de medicatie goed.. Geen een zwangerschap is hetzelfde natuurlijk. Hopelijk voel je je niet te ziek

24 dagen geleden

Reactie op CWout

Ik had toen een tweeling zwangerschap. Voor mijn gevoel was ik minder ziek ...
Ik voel me dus ook niet echt ziek, heb wel klachten en hoge bloeddruk hiervoor heb ik nu medicatie. Maar ik dacht vanmiddag alleen even controle en weer naar huis maar ik moest toch worden opgenomen dus was ook niet voorbereid.

23 dagen geleden

Ik heb 4 jaar geleden ook PE gehad. Kwam met 35 weken in het ziekenhuis voor een draaiversie, diezelfde week werd ik opgenomen omdat er eiwit in mijn urine zat. (Vanaf 30 weken had ik al een hoge bloeddruk) Met 37 weken moest de baby gehaald worden omdat ze achter bleef in de groei. Toen nog 1,5 week in het ziekenhuis gebleven omdat ze niet goed kon drinken. Konden uiteindelijk naar huis omdat we overweg konden met de sonde die ze had. Ik heb trouwens 0 klachten gehad, wat het nog zeurder maakte. Mijn tip, probeer het alsjeblieft los te laten en niet te denken aan de dingen die je nog had willen doen (wat erg lastig is). Ik heb me toen echt gek gemaakt, er was ook nog eens een lockdown dus geen bezoek. Bij mij mocht uiteindelijk gelukkig mijn partner ook blijven slapen, is dat een optie? Ik mocht ook naar buiten om een rondje te lopen, als je je oké voelt kan je dat nog vragen. En probeer er maar aan te denken dat je er niet zonder reden ligt. Het zou zomaar om kunnen slaan in HELLP, dan kan er gelijk gehandeld worden. Veel sterkte 🍀

23 dagen geleden

Geen ervaring, maar ik wil je wel veel sterkte wensen!

23 dagen geleden

Reactie op Marjokleintje

Ik heb 4 jaar geleden ook PE gehad. Kwam met 35 weken in het ziekenhuis voo ...
Dankjewel voor je bericht! Helaas is mijn partner hier laten slapen geen optie we hebben huisdieren thuis (hond en katten) gelukkig waren we al aardig op weg met alles en zijn het nu nog de kleine dingetjes. Het is inderdaad gek dat je je niet heel ziek voelt maar toch wel in het ziekenhuis moet blijven. Ik hoop dat hij nog even blijft zitten tot 37 weken want ze hadden het inderdaad al over om met 37 weken te halen ben vrijdag 31 weken.. krijg gelukkig nu wel longrijpers injecties voor het geval hij toch eerder komt.