10 Reacties

één maand geleden

De nesteldrang begint toe te slaan. En ook ik was emotioneel toen me verlof begon. ;-)

één maand geleden

Haha ik heb dat ook wel een beetje maar voelt wel anders omdat het ons 2e kindje is. Probeer vooral ook je rust te pakken en als je hier energie voor hebt lekker ergens te gaan lunchen met vriendinnen bijv. Wat voor mij goed werkt is lijstjes maken in m’n telefoon met dingen die ik nog moet kopen en heb ook een lijstje met wat ik elke week gedaan wil hebben in huis. Het is namelijk blijkbaar in m’n hoofd nodig dat ik hele keuken grondig reinig (alle lades etc) en alle was weg is. Je kent het wel. Op deze manier heb ik een soort planning maar zorg ik er ook voor dat ik momenten van rust voor mezelf kan inplannen.

één maand geleden

Die onrust is heel herkenbaar. Ik wil en moet zoveel doen dat ik mezelf soms voorbij loop. Vervolgens ben ik dood op en word ik daar weer onrustig van want wil van alles doen. Lijstjes maken en afstrepen geeft hier rust. Echter kan ik ook weer onrustig worden van het idee dat ik straks alles gedaan heb en me ga vervelen hahaha

één maand geleden

Erg herkenbaar! Ik had dit bij mijn eerste zwangerschap. De eerste dag dat ik thuis zat, moest ik ineens huilen bij mijn vriend, dat mijn wereld zo klein was ineens. Dat ik de dagelijkse dingen ging missen. Mij nuttig voelen tussen mijn collega's. Maar dit heeft misschien één dag geduurd en toen was ik eraan gewend. Heerlijk om die bijzondere tijd nog even bewust mee te maken en met jezelf bezig te zijn voor de storm die daarna gaat komen. De grote dingen zijn dan toch al geregeld (bij ons toen niet want wij zaten in een noodverhuizing, maar meestal hebben mensen alles wel geregeld), niks hoeft nog echt te gebeuren, als het kindje komt dan is het al helemaal welkom. Dus: wachten maar en lekker rommelen. Ik ben toen (de verhuizing helemaal klaar was) laatste rompertjes en slaapzakjes enzo gaan bestellen, heeeeerlijk vond ik dat. Gewoon broeden en niksen, en nog even de baby zo dichtbij je hebben zonder te veel verantwoordelijkheid te voelen dat ie goed slaapt en eet. Geniet ervan 😘😘😘😘

één maand geleden

Heel herkenbaar! Ik voel ook ‘ik moet nog zoveel doen!!’. Dan corrigeert m’n vriend me even ‘je WIL nog zoveel doen, je moet het niet’. Dan denk ik ja.. hebt een punt en toch voel ik me heeeeel onrustig als ik op de bank ga liggen en een film ga kijken midden op de dag. Ik doe dus nu een blok in de ochtend dingen, dan even rust met lunch/na de lunch. Dan in de middag dingen en vervolgens ben ik steeds ‘s avonds ook nog in de weer tot 20.30/21.00 😅😅.. ik hoop dat dit wat minder gaat worden als ik een hoop van ‘het lijstje’ heb weggewerkt. Om mezelf wat meer rust te geven heb ik mezelf een Disney+ abonnement cadeau gedaan 😂. Wel een Disney film gekeken vandaag hahahaha

één maand geleden

Gisteren mijn laatste dag op kantoor gehad en vandaag nog vanuit huis de laatste zaken afwikkelen. Het voelt zo gek om 6 weken langs ‘niks’ te doen. We zitten ook nog midden in onze verbouwing, dus er is eigenlijk ook zoveel te doen (maar zo weinig energie). Ik heb een lijstje gemaakt met dingen die gedaan moeten worden, maar ook een lijstje met dingen die ik wil gaan doen om te ontspannen. Zoals goede voeding eten, op tijd naar bed, minder telefoon, meer meditatie/stretchen/yoga en meer tijd nemen voor mijn creatieve hobby’s. Er gaat niet gauw meer een periode komen waarin ik zoveel vrij ben, dus ik kan er maar beter van genieten

één maand geleden

Zeker herkenbaar! Vorige week was mijn eerste week. Het gevoel dat ik ALLES moest doen in die week. Gelukkig met de dag rustiger geworden, deze week sta ik er zo anders in. Denk dat het 'werkhoofd' nog even uit moest.

één maand geleden

Heel herkenbaar! In twee weken tijd alles, maar dan ook letterlijk alles, in huis schoongemaakt 🧼 🧽 Afgelopen woensdag bezig geweest met de ziekenhuis tas (hier en daar wat klaargelegd) en woensdag avond met spoed naar het ziekenhuis vanwege bloedverlies. Gelijk down to earth gebracht door de situatie en nu dus alles in een sneltreinvaart er door heen 😂 gister haar bed maar opgemaakt en haar kamer afgestoft en vandaag alles maar vast uitkoken 🥹

één maand geleden

Ik heb juist dat ik NU de drang voel om alles voor mijn verlof klaar te hebben ofzo. Dus ben nu nog fulltime aan het werk & 's avonds alles schoonmaken en opruimen enzo. Zodat, als het zo 36 weken is, ik hopelijk wel echt kan chillen 😅

één maand geleden

Heel weinig dingen hoeven maar echt he! Natuurlijk geeft het je rust als alles helemaal voorbereid is, maar het komt ook echt heus goed als je een deel van de babykleertjes nog moet Wassen na de geboorte of als je partner dan nog wat dingen moet gaan halen.