55 Reacties

één maand geleden

13 november uitgeteld. 3 oktober met verlof

één maand geleden

Ik ben 22+5, heb mijn verlof in ieder geval voor 4 weken van tevoren aangevraagd. Mocht het toch eerder nodig zijn, dan kan dat op dat moment nog worden gerekend. Ik denk dat je vooral moet kijken naar het wensscenario, vooral als je je nu nog zo goed voelt!

één maand geleden

Ik werk zelf nog steeds 40 uur zonder aanpassingen en voel me prima (22 wk nu), maar heb toch ervoor gekozen om 6 weken voor mijn uitgerekende datum met zwangerschapsverlof te gaan omdat ik gehoord heb dat goed uitgerust je bevalling in gaan ook heel belangrijk is

één maand geleden

Ik vond het ook lastig, vooral het ouderschapsverlof, dit moest ik ook gelijk in het verlofplan zetten. Ik werk ook nog nachtdiensten, doe er 2 tot 3 per week van 9 uur, dus 18 of 27 uur per week. Gaat allemaal nog prima, wil graag 4 weken vooraf en dan 12 weken erna zwangerschaps/bevallingsverlof. En ik heb net gevraagd of ik aansluitend 9 weken ouderschapsverlof mag, de rest wil ik nog open laten. Nog geen antwoord hierop gekregen dus ben benieuwd.

één maand geleden

Ik werk alleen maar nachtdiensten (24u pw) Ik heb 6 weken van te voren en 10 na + 3 weken vakantie dus 13 weken erna in totaal. Daarna neem ik 4 uur per week ouderschapsverlof op en zak dus naar 20u per week een jaar lang. Ben vandaag 25+3 weken.

één maand geleden

Hallo, ik ben 24+1 en zou er 4 weken voor de tijd uitgaan. Ik heb 1 werkdag van 10 uur en dit gaat met mijn werk niet. Teruggezet naar 8 uur waardoor ik deels in de "ziektewet" kom en daardoor 1 week extra ervoor uit moet.

één maand geleden

Hi. Hij vraagt of je er over na wilt denken en dat mag, begrijpelijk ook. Officieel volgens de wet dien je dit uiterlijk 3 weken voor ingang van het verlof pas officieel door te geven dus in dat geval heb je nog even tot je het echt dient aan te vragen. Ga uit van je wens scenario, aanpassen indien medische noodzaak kan altijd nog. Ik zelf ga er denk ik tussenin zitten en 5 weken voor uitgerekende datum met verlof. Hoor idd meer vrouwen die aangeven uitgerust de bevalling in hadden willen gaan, tegelijkertijd hecht ik ook waarde aan meer tijd ná de bevalling.

één maand geleden

Reactie op Moekje2be

Ik vond het ook lastig, vooral het ouderschapsverlof, dit moest ik ook geli ...
Ik vermoed ook dat je hier nog geen antwoord op zal krijgen, je weet immers je bevaldatum nog niet. Als je 2 weken na je uitgerekende datum bevalt dan schuift de ingang van je ouderschapsverlof uiteraard ook op. Om die reden kunnen wij pas het ouderschapsverlof aanvragen zodra de ingangsdatum ervan ook bekend is.

één maand geleden

Ik stop 4 weken van te voren, dus 12 weken daarna. Daarna die 9 weken ouderschapsverlof van 70%(mijn werkgever vult dit aan tot 100%) en dan 2 weken vakantie/PLB erachteraan. Dan hoef ik 'pas' in mei na de meivakantie weer te werken. Mijn werkgever heeft al akkoord gegeven maar HR zei wel dat ik nadat ik bevallen ben hun dit moet doorgeven zodat hun daarna kunnen berekenen vanaf wanneer mijn ouderschapsverlof ingaat

één maand geleden

Ik ben nu 23+1, 17 nov uitgerekend en ga met 34 en een beetje met verlof. Heb voor week 34 en 35 nog vakantie ingezet en vanaf week 36 zwangerschapsverlof. Ik wilde inderdaad ook voldoende tijd inbouwen om af te schakelen en tot rust te komen, zorgen dat mijn lichaam en geest optimaal is om de bevalling in te gaan, ook als dit bijvoorbeeld al om wat voor reden dan ook in week 37/38/39 is. Na de bevalling heb ik 12 weken en dan zoals ik het nu zie 2 weken ouderschapsverlof, maar het verlof na de bevalling mag ik na de bevalling vast gaan leggen :). Kijk vooral naar jezelf, overleg misschien met je verloskundige wat jij nodig hebt om goed de bevalling in te gaan qua rust vooraf!

één maand geleden

Ik ben 10 november uitgerekend, ik werk volledig thuis en voel me goed heb ook nog niks overlegd op werk ga dat volgende maand doen omdat m’n leidinggevende op vakantie is, Zelf had ik in gedachten 4 weken van te voren gaan zolang ik daarna volle 12 weken heb. Heb alleen nog geen idee hoe ik ouderschapsverlof wil inplannen iemand tips ?

één maand geleden

Ik ga 1 okt met verlof (6 weken van tevoren)

één maand geleden

Ik ga 6 weken van te voren met verlof. Bij mijn vorige kindje wilde ik het liefst ook 4 weken van te voren, maar blij dat ik het niet gedaan heb, want kwam met 38.5 week al, dus dan zou ik maar 2.5 week hebben gehad. Is toch wel lekker om nog even te kunnen relaxen van te voren (alsnog niet gekund vanwege verbouwing) nu dus heel bewust weer 6 weken van te voren. Hopelijk deze keer wel wat meer tijd om te relaxen. 😁

één maand geleden

Ik werk in de schoonmaak. Vrij fysiek dus. Ik ga hierom met 34 weken met verlof. Als ik een kantoorbaan had gehad, had ik misschien gekozen voor week 35 of 36, gezien deze zwangerschap echt wel goed verloopt

één maand geleden

Ik neem 4 weken zwangerschapsverlof van tevoren en een weekje vakantiedagen daar nog voor, omdat ik die anders toch niet opkrijg. Ik ben van plan om op 1 maart weer te beginnen met werken, vanaf dan hebben we ook opvang aangevraagd, dus als de baby op de uitgerekende datum komt (9-11) plak ik achter de 12 weken bevallingsverlof nog 4 weken ouderschapsverlof, en de rest neem ik op als 1 dag per week.

één maand geleden

Ik neem 6 weken zwangerschapsverlof, na het bevallingsverlof 1 dag in de week ouderschapsverlof tot en met december.

één maand geleden

Ik stop 6 weken voor de uitgerekende datum. Na het bevallingsverlof heb ik er 4 volle weken betaald ouderschapsverlof aangeplakt. Daarna ga ik 1 dag per week minder werken, dit doe ik van mijn betaald ouderschapsverlof. Als het betaald verlof op is ga ik beslissen of ik onbetaald verlof opneem of mijn contract aan laat passen of mijn oude uren ga werken.

één maand geleden

Ik ben precies 24 weken en voel me ook nog helemaal prima. Due date is 11-11. 14-10 met verlof (4wk van te voren)

één maand geleden

Ik ga vier weken van te voren met verlof, plus 1.5 week vakantie erbij. Dan wil ik van mijn 9 weken ouderschapsverlof 1x per 14 dagen vrij nemen (3 om 4 werken), en dan is er nog 3.5 week "over". Die plak ik achter mijn 12 weken bevallingsverlof. Dus in totaal 5.5 + 15.5= 21 weken vrij en dan tot het kindje een jaar is 3 om 4 werken.

één maand geleden

Ik neem 6 weken van te voren verlof omdat mijn eerste kindje met 35+6 geboren is en ik nu wel van te voren nog even wil rusten 🥹 En ik neem erna nog 2 weken extra verlof op omdat de jongste dan zn eerste schoolweek heeft en ik graag thuis wil zijn.