55 Reacties

één maand geleden

Ik moet 6 weken van te voren omdat ik gedeeltelijk in de ziektewet zit. Ik neem daarvoor 4 weken vakantie op dus ga met 30 weken met verlof (begin september, 7 november uitgerekend) Dit bewust gedaan zodat ik nog extra tijd alleen met mijn dochter van 2,5 jaar heb. Na de bevalling dan nog 10 weken verlof en daarna tot de baby 1 jaar is elke week 1 middag vrij waardoor ik 20 uur werk ipv 24 uur. Ik ben bewust alleenstaand moeder.

één maand geleden

Reactie op tamaraV25

5 november uitgerekend en 5 september mn laatste werkdag en begin maart pas ...
Ik ben ook 5 november uitgerekend 🤗 Hoe heb jij je verlof ingedeeld?

één maand geleden

Laatste dag van september ga ik met verlof (34 weken) ik neem hiervoor twee weken vakantie verlof op en aansluitend 4 weken zwangerschapsverlof ☺️ 3 februari start ik weer met werken alleen dan een dag minder maar wel doorbetaald.

één maand geleden

11 novemver uitgerekend, ik ga op 2 oktober (34weken) met verlof. Ik begin nu wel aangepast te werken daar de zorg aan het bed te zwaar wordt. Na de 16 weken verlof heb ik nog 5 weken vakantie daar ik deze heb opgespaard. Uiteindelijk ga ik begin maart weer terug werken

één maand geleden

16 november uitgerekend. Ik ga met 36 weken, als alles goed blijft gaan met verlof. Na mijn zwangerschapsverlof nog 4 weken vakantie en 4 weken volledig ouderschapsverlof in april dus pas weer aan het werk.

één maand geleden

Reactie op Sascha2024

26nov uitgerekend, ga 4 weken daarvoor met verlof maar we weten al dat we e ...
Is de 9 weken ouderschapsverlof achteraf betaald weet jij dat ik wil graag ook 9 weken betaald opnemen maar lees op het uwv dat dit achteraf betaald word

één maand geleden

Reactie op monicabruggeman

Is de 9 weken ouderschapsverlof achteraf betaald weet jij dat ik wil graag ...
Lijkt mij dat je werkgever je loon gewoon doorbetaald? Ik heb me daar eigenlijk niet in verdiept, zal het eens navragen bij mijn hr afdeling. Dit staat er in ieder geval op de website: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ouderschapsverlof/vraag-en-antwoord/wanneer-heb-ik-recht-op-betaald-ouderschapsverlof#:~:text=U%20neemt%20de%209%20weken,nadat%20u%20met%20verlof%20bent.

één maand geleden

Opzich vind ik het niet zo gek dat je werkgever dit vraagt bij deze termijn. Hij moet immers ook vervanging regelen voor jou en als jij evt ook nog vakantie daarna opneemt, dan misschien nog langer dan 16 weken. Ik ben 18 november uitgerekend en ik ga met 34 weken met verlof. Ik zit nu ook helemaal in de ziektewet maar ik had dit hiervoor al geregeld. Ik werk normaal gesproken 40 uur en ik vond dit te zwaar en stressvol tot 36 weken. Ik neem daarna ook nog vakantie op.

één maand geleden

Reactie op monicabruggeman

Is de 9 weken ouderschapsverlof achteraf betaald weet jij dat ik wil graag ...
Het zijn gewoon verlofuren die je kunt inzetten, je werkgever verrekent dat met je loon. 70% van je loon wordt sowieso vergoed door uwv, sommige werkgevers vullen dat aan tot 100.

één maand geleden

3 november uitgerekend en 3 oktober met verlof (ik ga er 4 weken van te voren uit en heb dan 12 weken er na)

één maand geleden

Ik ben 18 november uitgerekend en ga met 36 weken met verlof. Daarna zou ik er graag nog 4 weken vakantie achteraan plakken dus de tweede week van maart weer beginnen. Ik heb een contract van 40u en zet zodra ik weer begin 1,5 dag per week betaald ouderschapsverlof in. Ik maak dan dus tijdelijk weken van 28u en krijg 70% over die anderhalve dag die ik niet werk. Als dat betaalde ouderschapsverlof op is laat ik het overgaan in onbetaald voor zo lang dat kan. Zo houd ik op papier nog 40u maar werk ik er 28 na mijn verlof.

één maand geleden

Ik ben 12 november uitgerekend en ga 2 oktober met verlof. Ik kies voor 6 weken omdat ik de vakanties (herfst- en kerst-) er toch weer aan mag plakken en zin heb om echt goed rust te pakken van tevoren. Het is voor iedereen weer anders, ook afhankelijk van je gezinssituatie.

één maand geleden

Reactie op monicabruggeman

Is de 9 weken ouderschapsverlof achteraf betaald weet jij dat ik wil graag ...
Ja bij mij is dit achteraf betaald. Op mijn werk geven ze aan dat ze het pas voor de 1e keer kunnen aanvragen bij het uwv als ik 1/3e erop heb zitten, dus dat betekent na 3 weken pas. Daarna weer pas na 3 weken en de laatste betaling ook pas.

één maand geleden

Hangt denk ik ook van je baan af. Ik heb een kantoorbaan en had bij mijn eerste zwangerschap wel last van mijn ribben tijdens het zitten, maar heb verder wel prima tot 4 weken ervoor kunnen werken. Nu zwanger van de tweede en ik ben hetzelfde van plan. Mocht het fysiek toch echt niet meer lukken, dan kan ik altijd eerder minder gaan werken/ verlof opnemen.