Hi allemaal,
Ik was benieuwd of er andere mede ZZP’ers zijn die zich hierin herkennen. Sinds begin dit jaar ben ik ZZP’er, ik heb een financieel adviesbureau en mijn bedrijf is enorm gegroeid de afgelopen tijd.
Ik merk alleen de laatste weken dat ik steeds meer stress krijg door de werkzaamheden. Bang om fouten te maken, bang dat klanten niet tevreden zijn, bang om verkeerd advies te geven.
Klanten blijven maar contact zoeken (natuurlijk ook in weekenden en avonden), en mijn hoofd draait zo overuren. Naast dat ik dus veel werk, is het qua piekeren ook erg heftig. Ik ben een enorme stresskip van nature. Ik wil voorkomen dat ik mega gestresst mijn verlof in ga, of dat klanten zelfs nog tijdens verlof gaan contacten.
Ik ben in november uitgerekend, mijn plan was om in oktober te stoppen. Nu voelt oktober eindeloos, en wil ik het liefst zo snel mogelijk stoppen.
Gelukkig heb ik een buffertje en kan ik terugvallen op mijn man, maar toch vind ik ‘opeens’ stoppen lastig. Ik weet niet of de stress en angsten erger worden door de hormonen, maar doorgaan op dezelfde manier lijkt geen optie.
Ik ben benieuwd of mede zzp’ende mamma’s to be zich hierin herkennen 💚