13 Reacties

3 maanden geleden

Hoiiiii hier ook onderneemster! Mijn lunchroom kan in principe gewoon doordraaien zonder mij dus ik maak me weinig zorgen. Ik blijf gewoon werken zolang ik kan of misschien daarna alleen de drukke uurtjes even helpen. Ik zie het wel hoe het loopt en al mijn collega’s weten er allemaal al van en weten dat dat allemaal een beetje open ligt nog

3 maanden geleden

Hier nog een zzp-mom to be! Wilde hier ook al tig keer een topic over openen, dus thanks :D Wat voor werk doe je? Ik ben freelance grafisch ontwerper en vooral bang dat niemand me meer voor opdrachten gaat bellen na zo'n lange break. En verder zit ik in hetzelfde schuitje, geen verzekering, niks. Ben bezig met een broodfonds, maar ben bang dat ze me pas na de zwangerschap toelaten.

3 maanden geleden

Hi, Hier nog een zzp’er ik heb ook niks van verzekering. Ik ben nagelstyliste maar ben wel van plan om gewoon mijn 16 weken verlof dicht te blijven. Ik denk dan de tijd krijg ik niet meer terug dus wil er graag van genieten. Ik denk zeker dat ik wel wat klanten ga verliezen maar sta nu zo vol dat ik ook een wachtlijst heb. Hopelijk komt het gewoon goed allemaal. 😅

3 maanden geleden

Hier nog eentje! Ik ben zelfstandig consultant. Mijn opdrachten lopen tot 34 weken, dan neem ik ook meteen mijn verlof. Ik heb wel allerlei verzekeringen en AOV, maar heb je in deze weinig aan. Zelf werk ik ook met veel andere zzp’ers samen, dus het ziet er naar uit dat ik (al dan niet deels) vanaf februari weer aan de slag kan. Maar ik heb wel gelezen dat het voor veel zelfstandigen tegenvalt. Het is natuurlijk extra spannend, omdat je niet meteen vanaf die ene datum weer volledig werk hebt normaal gesproken. Afhankelijk van je beroep ook natuurlijk.

3 maanden geleden

Hier een horeca onderneemster! 💃 Mijn café genereert helaas niet genoeg om er iemand fulltime op te zetten. Ik werk zolang mogelijk door met twee collega's op een nul-urencontract en heb mijn huurcontract laten beëindigen. Pijn in m'n hart, maar ik kies voorlopig voor mijn gezinnetje en zie wel wat de toekomst mij brengt. Ik heb/had genoeg spaargeld voor een hele babykamer, benodigdheden en een trouwdag. Nu ben ik financieel uitgekleed en ga ik een tijdje van mijn man profiteren. 🤣💪

3 maanden geleden

Een ZZP notulist hier! 🙋🏼‍♀️ Vooralsnog lijkt het erop dat ik bij al mijn opdrachtgevers tijdelijk vervangen ga worden en daarna gewoon weer terug ga komen. Maar goed, als ze heel tevreden zijn over m’n vervang(st)er weet je het nooit.. Ik heb gelukkig wel een kleine buffer en een AOV, en ga proberen tot 34 weken door te werken en daarna ook echt volledig met verlof te gaan. Maar weet ook nu al dat ik vast nog wel tussendoor wat mailtjes zal gaan beantwoorden 😂

3 maanden geleden

Ik ben op zzp’er! Ik heb nu eigen Kinderfysiotherapie praktijkje (zonder personeel dus eenmanszaak). Ik heb ook geen AOV (zit wel bij een broodfonds maar die doen niets met zwangerschapsverlof). Ik ga ook de ZEZ uitkering aanvragen en zet nu elke maand wat opzij om dat straks als aanvulling te kunnen gebruiken. Ik ben wel echt van plan om een paar maanden helemaal met verlof te gaan (ideaal zou 4 weken van tevoren zijn als ik dat red, en 3 maanden erna). Ik probeer wel iemand te vinden die voor mij (een gedeelte) van de patiëntjes zou kunnen opvangen. Weten jullie hoe dat zit, mag je naast de ZEZ uitkering ook nog iets verdienen aan iemand die voor jou werkt? Ik zou daar een klein percentage aan over houden (net genoeg om de praktijk kosten te dekken denk ik)

3 maanden geleden

Hier ook eigen bedrijf! Advocatenkantoor. Nu bezig met buffer opbouwen en vraag straks een ZEZ-uitkering aan. Ga 4 weken voor uitgerekende datum met verlof. Cliënten gaan tijdelijk naar mijn waarnemer. Verwacht in februari mijn werk weer op te pakken. Wil wel echt even genieten van mijn verlof! Is toch iets heels bijzonders.

3 maanden geleden

Hoi hoi, Hier ook zelfstandig met een eigen zorgbedrijf. Mijn zorgvragers worden tijdens overgenomen door zzpers waar ik mee samenwerk en blijf daar natuurlijk wel eindverantwoordelijk over. Zelf ben ik van plan om 16 weken verlof te nemen. 5 weken van te voren en 11 naar de geboorte. Ik ga de zes aanvragen en heb daarnaast aov verzekering.

3 maanden geleden

Ja hoor, dat mag. :)

3 maanden geleden

Ik ben ZZP’er en kan helaas niet dicht. Nu flink aan het puzzelen hoe we dat gaan aanpakken en oplossen. Mijn cliënten komen wekelijks, als ik dicht ga, gaan ze naar een andere consulent en ben ik bang dat ik met een lege praktijk zit na mijn verlof. Heel lastig allemaal 😅

3 maanden geleden

Reactie op Laurathefarmer

Ja hoor, dat mag. :)
Was deze reactie toevallig op mijn vraag of een andere? 🙈