121 Reacties

9 maanden geleden

Mag ik ook mee doen met 9 april de eerste echo 😬? Wel fijn dat je een vroegere echo krijgt! Ik schiet ook alle kanten op, geen slechte ervaringen gehad in het verleden met miskraam of moeilijk zwanger worden (beide keren eerste ronde) maar juist daardoor denk ik steeds van ja dit is te mooi om waar te zijn en wie weet gaat het nu mis 😅 Mijn vriend zei net tegen me: probeer nu gewoon te genieten (ja makkelijk praten zo kotsmisselijk) van dat je zwanger bent, anders ben je twee keer jezelf gek aan maken mocht het wel mis zijn, nu en na de echo. Zit wat in haha. Wat ik verder doe is niet teveel gaan zoeken op het forum of internet naar slechte ervaringen, want over de goede ervaringen wordt doorgaans niet geschreven dus logisch dat je angst groter wordt door wat er op het internet staat.

9 maanden geleden

Hier ook 8 april. Lijkt eeuwen te duren sinds die positieve test🙈 ben al een paar dagen mezelf aan het inhouden nogmaals te testen om het zeker te weten. Ik probeer mezelf aan te praten dat zolang ik geen bloedverlies heb het wel goed moet zijn, maarja of dat helemaal de beste tactiek is weet ik ook niet😅

9 maanden geleden

Ik 8 april een tweede echo maar die vind ik nog spannender dan de eerste. Had in oktober een MA en kwam ik bij de termijnecho achter, terwijl ik daarvoor een goede echo had. Dusss heel blij als het de 8ste is en dan het liefst einde dag zodat ik op de bank zit met goed nieuws en 0.0 bubbels

9 maanden geleden

Reactie op MerlevB

Mag ik ook mee doen met 9 april de eerste echo 😬? Wel fijn dat je een vroe ...
Ooo ik kan me dat zo goed voorstellen. Maar best goed advies van je vriend;) hahaha en inderdaad wel makkelijk gezegd als je zo misselijk bent (heb er vandaag ook behoorlijk last van, bah!). En je hebt gelijk; proberen niet naar de slechte ervaringen te kijken en erin vertrouwen dat het vaker goed gaat dan niet.

9 maanden geleden

Reactie op LL97

Hier ook 8 april. Lijkt eeuwen te duren sinds die positieve test🙈 ben al e ...
Jaaa zo denk ik ook. Geen bloedverlies hier en niets te klagen (want gewoon “lekker” de symptomen). En inderdaad het lijkt eeuwen te duren. Al klinkt 1 week wel alsof het snel voorbij kan gaan🤞🏻🙊

9 maanden geleden

Reactie op Yasmin88

Ik 8 april een tweede echo maar die vind ik nog spannender dan de eerste. H ...
O dat kan ik me dan zo goed voorstellen! En goed idee om daarna meteen 0.0 bubbels te halen. Bij mij is de slechte ervaring rond de 1e echo (daar zagen ze niks). Dus ik merk dat ik me pas goed ga voelen als ik eindelijk wel iets op de echo heb gezien.

9 maanden geleden

Hier op 9 april dus sluit ook aan. Ben echt super nerveus na een eerdere missed abortion waar we achter kwamen bij de 8 weken echo. Krijg nu een vroegere echo om bijna 7 weken (6+5) en ik weet niet hoe ik deze week ga overleven.. aan de ene kant denk ik: je voelt je veel zwangerder dan vorige x, veel misselijker, heb zelfs al een x overgegeven, sinds gisteren ook opgezette borsten en erge pijn in mijn tepels, maar aan de andere kant denk ik: het kan ook gewoon weer fout zijn.. en ik durf niet blij te zijn. Ik denk dat er echt heel veel stress van me afvalt na een goede echo.

9 maanden geleden

Hier ook op 8 april de eerste echo om 10:30 uur! Kan echt niet wachten en de tijd gaat super langzaam.. de ene dag ben ik er meer mee bezig dan de andere dag. Vandaag erg misselijk en moe en weinig motivatie op mijn werk 😤

9 maanden geleden

Reactie op Dr.N

Hier op 9 april dus sluit ook aan. Ben echt super nerveus na een eerdere mi ...
Jaaaa ik voel je🤞🏻 Hoe hou jij jezelf nu bezig dan in de tussentijd?

9 maanden geleden

Reactie op MGNW

Hier ook op 8 april de eerste echo om 10:30 uur! Kan echt niet wachten en d ...
Ja dat heb ik vandaag dus ook! Moest net bijna overgeven en vanwege die misselijkheid lukt het me maar slecht om te concentreren en dan denk ik er de hele tijd aan😅😂

9 maanden geleden

Reactie op Joycester

Jaaaa ik voel je🤞🏻 Hoe hou jij jezelf nu bezig dan in de tussentijd?
Ik probeer m’n werk te doen, op de dagen dat ik werk, en de rest van de tijd zoveel mogelijk bezig zijn of lezen. Ik heb een zoontje van 2.5 jaar oud dus die houdt ons wel bezig! Maar coor de rest is het echt gewoon afzien en wachten tot volgende week… en jij?

9 maanden geleden

8 april ook de eerste echo. Vind het spannend! Wil gewoon graag even de bevestiging krijgen dat alles goed gaat, dat het kindje goed groeit en het hartje klopt. Een vriendin was 5 dagen na mij uitgerekend en daar is het helaas niet goed, dus dat is extra confronterend natuurlijk

9 maanden geleden

Hier ook op 8 april de eerste echo. 6+6 dan. Zwanger van eerste cryo terugplaatsing. Precies vorig jaar een MA bij 7 weken. Hartje klopte niet op de echo. Dus nu heel zenuwachtig.

9 maanden geleden

Reactie op Dr.N

Ik probeer m’n werk te doen, op de dagen dat ik werk, en de rest van de tij ...
O ja snap dat die kleine je ook wel goed afleidt! Ik hetzelfde: probeer me op werk te focussen. En dit weekend ben ik een weekend weg met collega’s. Dus hopelijk gaat dat allemaal snel🤞🏻

9 maanden geleden

Reactie op Anouk D

8 april ook de eerste echo. Vind het spannend! Wil gewoon graag even de bev ...
O wat lastig voor je vriendin en ook echt jammer; snap dat dat heel leuk zou zijn geweest..! Ik heb hetzelfde. Wil ook gewoon even die bevestiging…. Daarna kan ik weer door en blij zijn🙊

9 maanden geleden

Ik mag ook 8 april. Duurt naar mijn idee echt nog een eeuwigheid. Maar kan komen omdat de afspraak al 4 weken staat 😂

9 maanden geleden

Ik sluit ook aan, 8 april it is! Nog een week wachten… spannend!!

9 maanden geleden

Ik ook 8 april! Super spannend, eerste zwangerschap🥰

9 maanden geleden

Ik ben 7 april aan de beurt voor de eerste echo, ben dan 7+5 en duurt voor mijn gevoel ook al eeuwen! Vind het ook heel spannend omdat het de eerste keer is en ik mezelf ook gek kan maken dat ik twijfel of alles goed gaat, maar probeer positief te blijven ❤️

9 maanden geleden

Hier 7 april eerste echo van ons tweede kindje.. ik moet zeggen dat deze zwangerschap mij beangstigd in de zin van angst dat het niet goed zit.. heb ellendige dromen wat het niet beter maakt. Me buik groeit wel enorm al na deze weken en me tepels zijn zo gevoelig als maar zijn kan. Maar de onrust tot onze eerste echo is ellende 😩 Ik probeer vertrouwen te hebben maar jeetje wat is dat lastig