12 Reacties
2 dagen geleden
Mijn zoontje heeft precies hetzelfde! Het ziet er zo pijnlijk uit. Ik dacht misschien eczeem, maar durf zonder medische controle niets te smeren. Ik dep er alleen moedermelk op als het schilferig wordt :(
Ik las ook iets over koemelkallergie… hoop het niet
2 dagen geleden
Vind het heel erg op eczeem lijken. Dit had mijn oudste zoontje ook. Ik hield het vet met vaseline, dat was eigelijk het enige wat een beetje hielp. Ook hormoonzalf van de dermatoloog, dat smeerde ik liever niet maar soms was dat het enige wat verlichting gaf. M’n zoontje had het over zn hele lijf met ondraaglijke jeuk.
2 dagen geleden
Als je je zorgen maakt zou ik gewoon even langs de huisarts gaan. Heb ik ook gedaan bij heftige acne (icm gele korsten).
Hebben AB zalf gekregen en moest smeren met vaseline.
Had zelf ook wat rondvraag gedaan en meerdere keren werd mij paraffine vaseline geadviseerd (tegen acne/eczeem). En dat werkte echt super! De acne is nu zo goed als weg.
Is gewoon te koop bij een drogist.
2 dagen geleden
Onze dochter had exact het zelfde en bleek eczeem te zijn. Lanette crème (gewoon hele vette crème zonder toevoegingen) bij de apotheek gehaald en flink smeren (sinds maandag) en de plekjes zijn bijna weg. Zij had het ook in haar nek en tussen de haren naast haar wangetjes. Succes!
2 dagen geleden
Je zou kunnen kijken wat het doet als je er eens vette zalf op smeer. Denk gaan lannete zalf, cetomacrogol, vaseline paraffine, koelzalf. Soms even puzzelen welke jezelf fijn vindt en je kindje fijn vindt.
gisteren
Reactie op Nik0522
Ik smeer nu 2 dagen vaseline. Even aankijken
Ik zou zelf geen pure vaseline pakken. Deze voedt de huid niet, maar je beschermd de huid ermee.
Mocht het eczeem zijn dan is dit prima te behandelen met verschillende zalven. Weet er helaas alles van met mijn zoontje.
5 uur geleden
Reactie op MommyOfOne21
Ik zou zelf geen pure vaseline pakken. Deze voedt de huid niet, maar je bes ...
Als je niet weet of het eczeem is of iets anders, is het helemaal prima om (witte) vaseline op droge plekken te smeren en even aan te kijken of de huid zichzelf kan herstellen met een beschermend laagje erop. Als het niet werkt dan kun je altijd nog langs de huisarts en/of allerlei andere producten gaan testen om te kijken wat wel werkt.
In veel vette crèmes of zalven (ook voor eczeem) zit overigens ook vaseline, omdat het een ingrediënt is waar bijna niemand allergisch op reageert.
Ik heb zelf als kind eczeem gehad en nog steeds een (eczeem)gevoelige huid. Tegen (niet te extreme) droge plekjes werkt vaseline als basiszalf vaak goed genoeg.