8 Reacties
14 uur geleden
Die zijn er ook niet echt, anders dan eerst de billen het bedje laten raken en dan pas de rest van het lijfje neerleggen ter voorkoming van de schrikreflex. Eerst op hun zij leggen en daarna naar de rug draaien kan ook nog helpen. Maar baby's willen gewoon graag bij je zijn/op je slapen , dus ze hebben een zesde zintuig voor bedjes etc. De kans dst het lukt is dus steeds heel klein... Als je overdag je handen vrij wilt hebben, raad ik een draagdoek aan :-)
14 uur geleden
Ik zou het plekje waar je hem neer wil leggen eventjes voorverwarmen.
Wij leggen er vaak ook nog eventjes een dekentje over
14 uur geleden
Reactie op Thialda_T
Die zijn er ook niet echt, anders dan eerst de billen het bedje laten raken ...
Ik sluit me hierbij volledig aan!! Vooral dat 6de zintuig😜. Mijn zoon heeft het ook na een paar minuten al door dat hij niet meer bij mama of papa ligt. Een draagdoek is wel echt ideaal! De kleine slaapt er vrijwel direct in en je kan toch je ding doen
14 uur geleden
Mijn dochter van 3 weken kan 3 uur slapen zonder een kik te geven als ze op mij ligt. Zodra ze in bed wordt gelegd dan is ze met 1 minuut wakker en gaat ze huilen.
Tips heb ik dus niet anders dan gewoon genieten van de knuffels. Je baby is pas 10 dagen oud en zelfstandig slapen komt vanzelf
13 uur geleden
Reactie op BevlogenBloem779037
Mijn dochter van 3 weken kan 3 uur slapen zonder een kik te geven als ze op ...
Daar heb je ook helemaal gelijk in ❤️
12 uur geleden
Wat wij doen / deden: Het bedje (of de box) voorverwarmen met kruiken. Extra geborgenheid geven door de kruiken langs het kindje te leggen en de voetjes tegen de onderkant van het bedje. Zoeken naar een speentje dat je kindje fijn vind (bij ons pas variant nummer 3). "Knuffelen" in bed/box, door je kindje hier langer vast te houden, handjes vasthouden helpt ook. Slapend wegleggen werkt bij ons het beste. Witte ruis staat in bed altijd aan en een klein nachtlampje. Bij huiltjes blijf ik troosten (geluidjes, luidjes, aaien, etc.), als onze dochter overstuur raakt haal ik haar er wel uit.
7 uur geleden
Werk het niet teveel tegen 10 dagen is wel echt heel jong, het is niet dat hij nu al dat kan aanleren zo bewust is hij nog niet om dat te begrijpen. Routine is alles, wij zijn juist met 4 weken andersom begonnen en de nachten gaan introduceren in ledikant op eigen kamer. Bedje voorverwarmen, verschonen en in love to dream swaddle werkt echt top voor ons. Dan voeden en knuffelen, in bedje, white noise aan en rood lampje in kamer. Speentje erin voor zuigbehoefte en hij slaapt. Wel direct reageren als hij huilt of niet comfortabel is, anders associeert hij straks slapen met eenzaamheid.