19 Reacties

14 uur geleden

Kwam ze goed aan in de kraamweek? Anders evt bijvoeden met (gekolfde?) melk

14 uur geleden

Reactie op MyrtheAB

Kwam ze goed aan in de kraamweek? Anders evt bijvoeden met (gekolfde?) melk ...
Ja ze kwam vanaf dag 2 al aan en eigenlijk snel weer op geboortegewicht. Ze poept en plast ook echt veel, dus krijgt veel melk binnen volgens mij

14 uur geleden

Je kunt natuurlijk altijd even contact opnemen met consultatiebureau. Maar 8 dagen is nog zo jong. Ze kunnen ook nog super moe zijn van de bevalling. Mijn zoontje was de eerste 2 weken ook amper wakker. Nu met 4,5 weken steeds vaker goed wakker. Vooral de ochtend en avond goede wakkertijden. Verder slaapt die nog steeds enorm veel. Ik zou eigenlijk zeggen, lekker van genieten 🤣. Herrie van je andere kids is je baby misschien al gewend aan vanuit de buik? 😝
Mijn zoontje sliep de eerste 1,5 week hele dagen en nachten. Ik moest hem toen ook wakker maken voor eten en verschonen. Soms leek hij net op een poppetje zo rustig. Kraamvrzorgster had ook aangegeven dat dit geen kwaad kon, omdat hij moeite had met zijn temperatuur omhoog te houden dus dat dat veel energie kosten. Vanaf dat hij 2 a 2,5 week oud was werdt hij vaker wakker en kon hij zelf goed zijn temperatuur omhoog houden en was hij ook vaker wakker en huilde als hij verschoond moest worden of honger heeft☺️ Hoe is het met de temperatuur van Eki? Wellicht kan dat er ook mee te maken hebben. Bij zorgen zou ik wek altijd contact opnemen met het consultatiebureau

14 uur geleden

Dit was bij ons ook de eerste 8/10 dagen, inderdaad bijkomen van de bevalling/aansterken/zelf op temperatuur komen, vanaf 10 dagen meer wakker en vanaf 13/14 dagen wil hij ook niet altijd meer zelf slapen en alleen maar in slaap geknuffeld worden op momenten

14 uur geleden

Hier ook echt zo!! Het is de derde en hij is zoooo chill relaxed en rustig. Precies zoals jij het beschrijft. Hij is sinds hij twee weken oud is wel wat meer wakker en wordt nu ook zelf wakker voor een flesje mét huilen een klein beetje maar verder nog steeds chill!!

13 uur geleden

Hier is ze ruim 3 weken en ongeveer hetzelfde… zó makkelijk. Slapen en drinken. S avonds een uurtje of 2 wakker en dan hetzelfde riedeltje weer

10 uur geleden

Hier ook een chille baby en was eerste 2 weken amper wakker, maar het gaat nog wel veranderen hoor haha. Vanaf 3 a 4 weken ging wegleggen moeilijker hier en ontvangen ze meer prikkels, dus ook wat meer huilen/sneller wakker. Alsnog hele chille baby, dat wel!

10 uur geleden

Reactie op Roosdh

Hier ook echt zo!! Het is de derde en hij is zoooo chill relaxed en rustig. ...
Hier precies hetzelfde, ook de 3e. Nu 5,5 week oud en wegleggen gaat iets lastiger en vaak eind van de middag een wat moeilijker momentje door krampjes of vermoeidheid. Maar de rustigste baby van alle drie in ieder geval. Ik maak me soms ook zorgen of t wel normaal is😂

10 uur geleden

Die van mij nu 4 weken en is ook de meest chille baby. Gromt een beetje als hij trek heeft en soms moet ik hem zelfs wakker maken! Dus helemaal normaal geniet rr maar lekker van

10 uur geleden

Die van mij is nu 18 dagen oud en is ook precies hetzelfde van dag 1 al, echt super relaxt. Ik zeg ook elke keer tegen de mensen om mij heen dat ik nu beter/ meer slaap snachts dan tijdens mijn zwangerschap, dat is ook oprecht echt zo! Heb het ook echt meerdere keren tegen kraamzorg/ consultatiebureau gezegt, maar die geven gewoon aan dat ze een hele tevreden baby is😊

9 uur geleden

Reactie op Evy21

Die van mij is nu 18 dagen oud en is ook precies hetzelfde van dag 1 al, ec ...
Ik slaap ook echt beter als tijdens de zwangerschap🫣 nooit verwacht, maar zo blij mee. Kan allemaal nog veranderen, dus nu lekker van genieten

9 uur geleden

Hier ervaring met een eerste die mega onrustig was vanaf het begin. Dag en nacht huilen, onvermoeibaar en hing constant aan de borst. Nu een ventje die zich wel meld om de 3 uur als hij honger heeft, maar huilt eigenlijk nooit. Behalve tijdens uitkleden, daar heeft hij een hekel aan. Verder slaapt hij zo'n beetje de hele dag😅. Vergeet soms bijna dat hij er is. Ik vind het soms ook een beetje eng🫣

8 uur geleden

Reactie op Evy21

Die van mij is nu 18 dagen oud en is ook precies hetzelfde van dag 1 al, ec ...
Nou dat heb ik dus inderdaad ook haha, ik slaap sinds de geboorte echt super lange nachten. Lig op tijd in bed en kan ook echt uitslapen.

8 uur geleden

Reactie op Roosdh

Hier ook echt zo!! Het is de derde en hij is zoooo chill relaxed en rustig. ...
Hier is het inderdaad ook onze derde, misschien zijn die gewoon makkelijk😜 Mijn oudste twee waren ook wel chill, maar kan me niet herinneren dat ze zó rustig en makkelijk waren als Eki.

8 uur geleden

Reactie op InspirerendeIjsbeer268122

Mijn zoontje sliep de eerste 1,5 week hele dagen en nachten. Ik moest hem t ...
Temperatuur is eigenlijk constant 36,9 graden, dus heel normaal. Alleen de ochtend na de geboorte was ze 36,3, maar daarna dus snel omhoog gegaan.

8 uur geleden

Reactie op YK92

Hier precies hetzelfde, ook de 3e. Nu 5,5 week oud en wegleggen gaat iets l ...
Haha ik denk dat derde kindjes dan makkelijk zijn, want hier is het inderdaad ook de derde. Ook wel het eerste meisje, dus misschien dat het daar ook mee te maken heeft. Ze is mega rustig en makkelijk.

6 uur geleden

Hier ook een hele chille baby 🤭 Als ze boos is gaat ze wel van 0 naar 100 😂 Ze is wel goed alert als ze wakker is.

5 uur geleden

Hadden wij ook! Onze Mees is inmiddels 4 weken en zit in sprong 1, nu dus voeden -> 1 tot 3 uur huilen -> slapen. Daarvoor was ie precies zoals jij omschrijft, heel chill kindje. Waarschijnlijk is het dus een rustig karakter met een heel chill temperament