8 Reacties
15 uur geleden
Maak foto van haar navel en bel de verloskundige. Ik zou er niet aan zitten.
15 uur geleden
Is de navelstreng al losgelaten? Toen het nog vast zat was het prima volgens de kraamzorg. 1 dag na dat het los zat gaf cb ook aan dat het niet erg was. Nu na 3 weken heeft mijn dochter nog steeds soms wat bloed. Ziet er verder gezond en niet geirriteerd uit. Maar vraag het woensdag wel even na bij cb.
15 uur geleden
Reactie op Sunshine-
Is de navelstreng al losgelaten? Toen het nog vast zat was het prima volgen ...
Ja is al een tijdje losgelaten.. en daarna geen bloed en nu ineens dus wel
12 uur geleden
Mijn zoontje kreeg dit een week na het loslaten van zijn navelstreng en het duurde 1,5/2 weken tot het weg was. CB heeft er naar gekeken en die gaf aan zolang het niet rood om het naveltje is, is het niet erg. Het heeft te maken met het loslaten van de navelstreng.
9 uur geleden
Bij ons was de navelstreng er in de kraamweek al afgevallen, maar heeft het tot ongeveer 3,5 week nog steeds een beetje gebloed. Op het moment dat ik er iemand naar wilde laten kijken was het ineens gestopt en zag alles er rustig uit. Belangrijk is dat het niet dik en/of rood rondom de navel wordt en je geen pus oid ziet.
9 uur geleden
Reactie op YK92
Bij ons was de navelstreng er in de kraamweek al afgevallen, maar heeft het ...
Hier exact zo!
Na 5 dagen afgevallen en ik denk sinds een dag of 5 helemaal 'schoon'. (Morgen 4 weken)
Hier heb ik het cb gevraagd bij de 2 weekse controle en vonden het er gewoon netjes uitzien. Zorgen dat de luier niet irriteert, maar verder niet te veel aan doen werd mij verteld.
8 uur geleden
Hadden wij hier ook, de cordring viel er al op dag 4 af en haar navel was tot gisteren steeds nog bloederig en nat. Ze is bijna drie weken. Wij deden soms een steriel gaasje tussen de romper en navel omdat het anders wat ging plakken. Nu is het opgedroogd en zoals anderen hier al aangeven is het geen probleem zolang er geen pus bij komt en de huid eromheen niet rood eruit ziet.