22 Reacties
12 uur geleden
Ik ook! Mijn meidje is 5 dagen. Ze is zo extreem gefrustreerd, dat drinken uit de borst niet wil. Ik vind dat zo rot! Ik heb productie zat. Dat maakt het ook lastig, want met die stuwing nu is het nog moelijker voor d'r om aan te happen. Maar ze lijkt de tepel gewoon niet te herkennen. Dag 1 en 2 ging dit nog goed.. Ik volg ook ff.
12 uur geleden
Kan het zijn dat je een snelle/te snelle toeschietreflex hebt? Ik heb dat namelijk ook door teveel melk/stuwing. Soms staan mn borsten echt op spanning en dan drinkt hij ook onrustig/laat los en zoekt dan weer de tepel of hij stikt zowat in de melk 😅.
Nu kolf ik (kan ook met de hand) mijn toeschietreflex eruit, zodat de melk niet letterlijk zijn mond in spuit. Ik doe dat gewoon heel kort tot ik merk dat het niet meer eruit spuit en de druk er dus af is. Sindsdien doet hij dat niet meer, neemt hij de tepel direct in de mond en drinkt hij gelijk rustig. Wellicht dat je dat nog eens kan proberen?
12 uur geleden
Ik volg. I'm zit op week 4, mijn baby is te licht geboren dus moest veel kolven en flesjes geven. Nu legde ik hem steeds meer aan, maat hij raakt na 5 min gefrustreerd. Lactatiekundige meegekeken, naar de osteopaat geweest... soms gaat het goed maar meestal niet. Veel krampjes en misschien ook reflux denk ik.. flesjes gaan wel goed. Ik stond vorige week op het punt om over te gaan op kunstvoeding hierdoor omdat ik mee aan het huilen was
12 uur geleden
Reactie op WispPiekje
Ik ook! Mijn meidje is 5 dagen. Ze is zo extreem gefrustreerd, dat drinken ...
Misschien dat onderstaande voor jou ook kan helpen? Maar aangezien je zegt dat ze je tepel niet lijkt te herkennen, is dat natuurlijk heel lastig.. Je kan altijd even kijken of je een lactatiekundige kan mee laten kijken. Dat heb ik zelf ook gedaan en hielp heel goed! Probeer je tepel bij haar neus te houden/te bewegen. Als ze dan omhoog kijkt, haar mondje open doet en begint te zoeken kan je je tepel in haar mond proberen te duwen. Mijn lactatiekundige zei: als een hamburger erin duwen😅😂
12 uur geleden
Reactie op Umm🤍
Kan het zijn dat je een snelle/te snelle toeschietreflex hebt? Ik heb dat n ...
Ik wil dit ook proberen maar werk je daardoor je overproductie niet in de hand.
11 uur geleden
Reactie op Mamatobefirsttime
Ik wil dit ook proberen maar werk je daardoor je overproductie niet in de h ...
Het is niet de bedoeling dat je echt gaat kolven, want dan heb je dat inderdaad wel. Het gaat echt om een paar pompjes. Bij mij is heel kort het eruit duwen met m’n hand of met de handkolf al genoeg (denk aan zo’n 5 pompjes tot de druk er dus af is en het niet meer eruit spuit). Bij mij heeft dat tot nu toe niet gezorgd voor het in stand houden van mijn overproductie. Ik had dat eerst wel en dat begint nu langzaam een beetje in balans te raken😊. Je kan voor de zekerheid gewoon de lactatiekundige inschakelen, dan weet je zeker dat je het goed aanpakt/doet wat voor jou zal werken🥰
11 uur geleden
Reactie op Umm🤍
Het is niet de bedoeling dat je echt gaat kolven, want dan heb je dat inder ...
Heb ik inderdaad gedaan, lijkt wel alsof de kleine dsn juist ook gefrustreerd raakt doordat ie meer moet werken
10 uur geleden
Ik had dit in het begin ook, eigenlijk pas vanaf 4 weken hapt hij goed aan en drinkt hij de borst ook echt goed "leeg". Net alsof hij in het begin het nog niet helemaal snapte ofzo. Ik kreeg er wel een fixe borstontsteking door omdat hij de borsten dus niet "leeg dronk". Ik kolf nu nog wel 3 keer per 24 uur na, voor het geval hij er weer niet genoeg uit haalt en er weer stuwing komt.
7 uur geleden
Reactie op Mamatobefirsttime
Ik volg. I'm zit op week 4, mijn baby is te licht geboren dus moest veel ko ...
Hier ook dit probleem gehad. Bleek idd deze reden te zijn. Tepelhoedje of de druk eraf kolven hielp hier goed. En raar maar waar: na het aanhappen snel opstaan en een stukje lopen
7 uur geleden
waarschijnlijk te snelle toeschiet reflex waardoor die elke keer los laat
je kan prenatal voeden proberen
kan ook te maken hebben dat hij of zei de houding niet fijn vind,
heb je meerdere geprobeerd?
6 uur geleden
Reactie op Mamacita041720
Tepelhoedje van medela?
Ja dit gebruik ik vanaf het begin
6 uur geleden
Ja heb meerdere houdingen geprobeerd, maar lijkt niet te heloen
2 uur geleden
Nog een kleine tip die ik nog niet heb langs zien komen is je tepel een beetje rollen tussen je vingers zodat hij wat harder en "tactieler" wordt. Dan voelt je baby hem beter en kan de zuigreflex makkelijker getriggerd worden