10 Reacties

vorige maand
Hi! Ik was wel benieuwd en heb de richtlijnen er even bij gepakt. Dit is geen medisch advies en ik ken jouw situatie niet, de chirurg kan je hier over adviseren. Maar misschien ter informatie voor je met de chirurg spreekt.
“De standaard zorg bij verdenking op appendicitis tijdens de zwangerschap is een appendectomie. Dit is gebaseerd op hoge historische mortaliteitscijfers bij onbehandelde appendicitis. Daarnaast is het effect van opkomende alternatieve behandelstrategieën, zoals conservatieve behandeling met antibiotica voorlopig nog niet onderzocht bij zwangere vrouwen.”
Kortom: ze behandelen het operatief, behandeling met antibiotica is niet onderzocht bij zwangere vrouwen.
Overigens als je uitgerekend bent november 2025 (deze subgroep) dan kan het met een kijkoperatie (laparoscopisch). Verder in de zwangerschap is het soms nodig via een “normale” open buikoperatie te doen.
Hopelijk kun je daar wat mee! Beterschap!

vorige maand
Reactie op juul101
Hi! Ik was wel benieuwd en heb de richtlijnen er even bij gepakt. Dit is ge ...
Bedankt voor je reactie, ze zeiden eerst opereren maar dat vond ik best eng je gaat toch volledig onder narcose en toen hebben ze mij 3 dagen opgenomen met antibiotica de ontsteking waarde was gedaald en mocht weer naar huis met antibiotica nou heb ik heel veel last van me maag door de antibiotica en ik ben erg bezorgd want ze weten ook niet wanneer het zou kunnen terug komen

vorige maand
Jeetje wat naar voor je! Veel sterkte en hopelijk blijft het nu rustig!

vorige maand
Reactie op Eef2024
Ooh he wat naar, hopelijk blijft het weg....
Ik ben afgelopen zondag met s ...
Oh wat naar! Hoe voelde dat?
Ik heb namelijk al een tijdje rechtsonder pijn, maar opvallend is, dat het na het eten wordt en ik nog niet naar fe wc ben geweest hele dag (grote boodschap).
Zodra ik naar de wc ga, is de pijn ook weg. Een paar weken geleden had de VK gezegd dat het groeipijn kan zijn en niet iets is om zorgen over te maken, maar ik maak me toch wel zorgen.
Herkent iemand dit?

vorige maand
Reactie op vanille_a
Oh wat naar! Hoe voelde dat?
Ik heb namelijk al een tijdje rechtsonder pij ...
Het was echt een afschuwelijke pijn. Je kan in geen enkele houding zitten, liggen, staan. Je weet echt van gekkigheid niet meer wat je moet doen en kan echt alleen maar schreeuwen en kreunen🙈
Ooh ik herken wel wat je zegt met de darmen. Deze zijn druk opzoek naar een ander plekjes en als ze vol zitten geeft dit een soort druk pijn.
Goed zorgen dat je ontlasting zacht blijft.
En echt geen zorgen maken, het hoort erbij en zolang je pijn weg gaat mag je er vanuit gaan dat er niks aan de hand is😘

4 weken geleden
Reactie op mar1997
Owh wat naar, operatie is nooit fijn! hoe gaat het nu?
Het gaat redelijk. Wel een erg gevoelige en onrustige buik.
Gelukkig elke keer een goeie echo gehad en afgelopen woensdag weer.
Dat maakt de pijn ook wel wat dragelijker.... Want Ooooh wat maak je je zorgen