10 Reacties

2 maanden geleden
Jess hier ook curvy en zwanger! Van mn eerste. Heb er totaal geen moeite mee ben zoals ik ben :) gezond eten doe ik altijd wel dus geen moeite mee.

2 maanden geleden
Hier ook! Geen moeite mee. Ben superblij dat er weer iets in mijn buik groeit

2 maanden geleden
Ik heb van mn eerste (is nu 13 maanden) nog veel zwangerschapskilo’s aan overgehouden. Ik was goed bezig met fitness, maar toen raakte ik zwanger. Ik moest nog steeds -8 kg! Ik heb er wel moeite mee. Ik kan nu ook niet afvallen. Ik heb me wel beloofd dat ik niet teveel ga eten zoals bij mn eerste zwangerschap want toen was ik +20 kg aangekomen en gewoon veel meer bewegen. Maar mn buik nu met 7 weken is al enorm groot.. + is mn 2e zwangerschap.. lijk nu wel op 5 maanden zwanger.. voel me soms toch onzeker maar hey! Kan niks aan doen he en je maakt een wondertje in je lichaam

2 maanden geleden
Hi! Wat rot dat je je zo voelt. Wil je delen waar precies je onzekerheid ligt? Voel je je altijd al onzeker over je gewicht en lichaam, of speelt dit vooral nu je zwanger bent? Heb je het gevoel dat curvy zijn en zwanger zijn niet goed samen gaan, of zit je onzekerheid ergens anders?
Misschien helpt het om hier wat meer duidelijkheid over te krijgen, zodat je kunt onderzoeken of je angsten wel echt gegrond zijn. Eén ding is in ieder geval zeker: er zijn al veel curvy vrouwen vóór jou geweest die een gezonde zwangerschap en bevalling hebben gehad!

2 maanden geleden
Ik wilde eigenlijk eerst flink wat afvallen voordat ik zwanger werd. Dat ging best goed, maar op een gegeven moment werd mijn cyclus onregelmatig, waarschijnlijk door een verstoring van mijn hormonale balans. Toen durfde ik niet meer verder af te vallen. Ik hield er rekening mee dat het een tijdje zou kunnen duren voordat ik zwanger zou worden, aangezien ik had gelezen dat overgewicht de vruchtbaarheid kan beïnvloeden. Maar tot mijn verrassing was het direct raak!
Ik ben van plan om begeleiding te zoeken om te voorkomen dat ik meer dan het minimale aankom tijdens de zwangerschap.

2 maanden geleden
Ook zwanger en curvy hier! Na mn eerste bevalling bijna 5 jaar geleden woog ik ook 96 kilo (op mn zwaarst). Op een gegeven moment wel de knop omgezet en afgevallen tot 82 kilo. Toen brak ik mn enkel en kon ik even niet meer sporten! Nu kan ik weer wat meer en ben ik zwanger. Ben wel bang om weer zo zwaar te worden, want dat voelde gewoon niet goed. Maar ik denk dat gezonde voeding heel erg bijdraagt aan een gezonder gewicht.
Maar waar heb je nu precies last van? Is het meer in je hoofd of echt lichamelijk?

2 maanden geleden
Hoi! Hier ook curvy en zwanger van de derde! Moet zeggen dat ik me tijdens de zwangerschappen op dat gebied eigenlijk altijd erg goed gevoeld heb. Ik vond het ook heel erg helpen om te blijven bewegen. Voor m’n lichaam maar ook mentaal. Het enige waar ik wel tegenop zie is het wegen bij de verloskundige. Gek genoeg had ik dat niet bij de andere zwangerschappen. Ik moet wel zeggen dat ik lang (1,83) ben en dat dat vaak in mijn hoofd wel een vertekend beeld geeft misschien. Ik was bezig met afvallen en toen brak ik m’n voet waardoor ik een poosje in het gips zat, moet eerlijk zeggen dat de kilo’s er toen wel snel weer aanzaten.. Ik vind meer het punt lastig dat ik heel blij ben met wie en hoe ik ben en dat de buitenwereld daar misschien vaak iets van vind. Herkennen jullie dat?

2 maanden geleden
Herkenbaar dat gevoel over je lichaam en zwangerschap 🤰 ik had dit heel erg bij de eerste zo bang om aan te komen, maar de verloskundige die ik toen had was daar ook behoorlijk vervelend streng op. Terwijl ik toen echt niet curvy was. Met de 2e zwangerschap en van een tweeling een andere verloskundige praktijk gehad wat een verschil en zo fijn. De kilo’s kwamen er zeker stuk makkelijker aan, maar omdat er geen nadruk op werd gelegd voelde ik mijzelf ook een stuk beter erbij dat ik wat curvy werd.
Nu zwanger van ons 4e kindje een bijzonder cadeautje wat niet echt op de planning stond haha🥰💝 en curvy door nog wat zwangerschap kg van de tweeling. Lekker blijven sporten/bewegen, genieten van de bijzondere tijd en gewicht komt wel weer

2 maanden geleden
Hier in de kraamtijd van de eerste veel aangekomen 🙈 en was net bezig dat eraf te krijgen zat op 7 kilo maar moest er nog wel 15 (woog net iets over de 100) en nu momenteel eerste trimester lastig met eten, misselijk, overgeven en toch weer eten en niet weten wat te eten ook niet overal zin in… ik probeer vooral dadelijk als ik me weer wat beter voel te richten op gezond eten. Ben altijd blijven sporten trouwens